Gå til innhold

Hvordan dimme fra lærlingplassen min i militæret?


janpedersen

Anbefalte innlegg

Søkte meg frivillig inn i militæret pga at jeg ble lovet lærlingplass der. Har vært der i 9 uker nå, og jeg trives ikke. Lønna er på usle 121,- per dag, miljøet er dårlig og jobben ble ikke som forventet. Jeg kan si ifra meg lærlingplassen, men da blir jeg satt til å gjøre noe annet, om så det jeg liker minst av alt.

 

Har fått tilbud om en sivil drømmejobb så fremst jeg dimmer militæret, men vet ikke hva jeg skal gjøre. Kan noen hjelpe? Dette er ikke fordi jeg ikke tåler militæret, men fordi jeg ikke trives i jobben jeg er satt, samt at jeg kan ha en drømmejobb i vente hvis jeg får det til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette burde du kanskje ha tenkt på litt før. Ta med deg dette som en erfaring. Du måtte ha avtjent verneplikt uansett så fremt du ikke hadde fått siviltjeneste eller av en annen grunn hadde sluppet unna. Men nå har du engang gått frivillig inn, så da må du bare ta konsekvensene :shrug:

For det første er det bare 1/3 som må inn i militæret i dag. For det andre er det helt normalt å gjøre feilvalg. Det er ingen som 100% nøyaktig vet hvordan det vil bli når de søker seg inn i noe nytt.

Lenke til kommentar

No shit, en i uniform som ikke trives i tjensten? Du er neppe alene, for å si det slik. Jeg digget ikke tjensten, og var der et år uten stunts for å slippe unna det kjipe. At du har en drømmejobb som venter er irrelevant i denne sammenhengen. Du er inne i kverna, frivillig might i add, den spytter deg ut igjen om ti måneder, till then, tough luck.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...