Gå til innhold

nytt Geforce 6600GT 256mb, dårlig ytelse


XaroN_

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte dette kortet på komplett her om dagen, det er pci-express 16x og i alle anmeldelsene jeg har lest om kortet er det veldig bra.

 

Jeg satt sammen de nye pc komponentene mine i dag og gledet meg veldig til å teste pc'en. Fant ut at jeg måtte reinstallere windows, men nå er jeg tilbake igjen ^^

 

 

Jeg tok en 3dmark03 og fikk 7395 poeng, noe som er ufattelig lavt til å være en ny pc. Noen som vet hva som er galt?

 

Jeg har oppdatert til nyeste drivere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPU: Amd Athlon 64 3500+ 2.2ghz

CPU Kjøling: Zalman CNPS7000B-Cu

HK: Sapphire ATI Xpress 200P

RAM: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

HDD: 2 x 200gb

PSU: 350w Chieftec

 

 

Det burde være alt dere trenger å vite :)

Broren til en jeg snakka med hadde amd athlon 64 3000+ med samme skjermkortet og det fungerte mye bedre enn mitt..

Lenke til kommentar

Får 8627 poeng med mitt 6600GT i 3dmark03 uten å overklokke kortet.

Har da satt Systemytelse til høy ytelse i driverpanelet, men det skulle vel ikke utgjøre så mye.

Prosessoren er da foresten en P4c 2.6 overklokket til 3.2

 

Edit: En liten tabbe :blush: Glemte at jeg hadde satt 550/1000 MHz som oppstart med rivatuner. ( 500/900 er standard for dette kortet )

 

Får da 8093 poeng med default clock.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte dette kortet på komplett her om dagen, det er pci-express 16x og i alle anmeldelsene jeg har lest om kortet er det veldig bra.

 

Jeg satt sammen de nye pc komponentene mine i dag og gledet meg veldig til å teste pc'en. Fant ut at jeg måtte reinstallere windows, men nå er jeg tilbake igjen ^^

 

 

Jeg tok en 3dmark03 og fikk 7395 poeng, noe som er ufattelig lavt til å være en ny pc. Noen som vet hva som er galt?

 

Jeg har oppdatert til nyeste drivere...

Det er slik at du får det du betaler for. 6600 GT er et ganske bra kort hvis du ser på hvor lite det koster, men selvfølgelig er det ikke verdens råeste kort heller. Hvis du hadde tatt deg tid til å lese testene så hadde du sikkert sett hvorfor folk skryter av dette skjermkortet (Nemlig fordi at det er veldig billig i forhold til hvor godt det yter)

 

Dessuten så er ikke over 7000 Poeng i 3dmark03 "uffattelig lavt" heller. I 3dMark01 derimot... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...