Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ros til NGT.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Her er det mange som klager på NGT, og jeg er sikkert at det er som oftest ikke uten grunn, men jeg har lyst å dele min historie med dere.

 

Samboeren er student v UiB og vi bestilte for 2 år siden brebånd fra NGT. Nå siden NGT avtale med UiB gikk ut på VPN, noe vi ikke likte, tok vi den generelle student tilbudt.

 

I løpet av disse 2 årene har UiB forandret på avtale med NGT og nå er tilbudt via UiB DELTA 4500 for samme penga som CHARLIE 3000 for generel student tilbudt.

 

Sendte mail til NGT for 2 timer siden og spurte om vi kunne gå over på den nåværende tilbudt til UiB studentene,

 

Nå har jeg fått e-post fra NGT hvor de opplyser at vi har nå fått DELTA, det tok bare 2 timer.

 

Så nå koser jeg meg med 4500 i stedet for 3000.

 

 

Bra gjort NGT. :love:

 

staljin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har noen ubesvarte henvendelser som snart er en måned gammel.

I går sendte jeg en ny en til de og sa at jeg ikke kom til å betale før jeg fikk svar og korrigert faktura.

 

Det tok bare fem minutter før jeg fikk dette svaret:

 

Henvendelsen din er sendt videre til faktura-avdelingen og vil bli behandlet snarest.

 

 

 

Mao jeg får sikkert ikke svar ;D

Lenke til kommentar
jeg har hatt NGT i 2 år, og ALDRI hatt problemer, jeg har ringt inn til support en par ganger med tekniske spm. og alltid fått svar innen 15-20 minutter

Jeg har hatt NGT i over 4 år - og kunne sagt det samme som deg for noen få måneder siden. Alt har gått greit, oppsett av router, egen server... Flytting. NextPhone (vel, det er så som så med kvalitet på den, da). Omtrent aldri hatt behov for noe hjelp fra NGT.

Pga. linjeproblemer har jeg nå faktisk hatt behov for kontakt med teknikere der, så siste par måneder har jeg brukt flere timer i telefonen. Bare én gang av 5 har jeg ventet under 45min...

Nå har det seg slik at jeg også må skifte ISP fordi NGT ikke lenger greier å levere her, så dette problemet ser ut til å ha en ende snart.

Kontaktskjema svarer de omtrent aldri på - i alle fall ikke innen de nærmeste ukene. Derfor er ikke det noe alternativ.

Lenke til kommentar

Har hatt NGT i 2 mnd nå, og har ikke mye positivt å si om de. Har hatt ALT for lav hastighet fra dag 1, men etter 3 telefoner (bortimot 3 timer i kø) og 3 innsendte kontakskjemaer har jeg fortsatt ikke fått hverken noen som helst tilbakemeldinger eller hjelp. Blir nok bytte av leverandør rimelig snart for min del dersom ngt ikke ordner opp i ting :nei:

Lenke til kommentar

Har nevt det før, men sier det igjen... Jeg jobber som avdelingsleder i en bedrift med like mange kunder som NGT.

 

Vi hadde i forrige uke 4 sekunders ventetid på telefon.

 

Hadde vi hatt 15 minutters ventetid hadde jeg forlengst måtte ha sett meg om etter en ny jobb (og 15 minutter er solskinnshistorie!).

Lenke til kommentar
Har nevt det før, men sier det igjen... Jeg jobber som avdelingsleder i en bedrift med like mange kunder som NGT.

 

Vi hadde i forrige uke 4 sekunders ventetid på telefon.

 

Hadde vi hatt 15 minutters ventetid hadde jeg forlengst måtte ha sett meg om etter en ny jobb (og 15 minutter er solskinnshistorie!).

Så fint for dere da :) Det er utallige faktorer som kan spille inn på dette. Hvilken type kunder dere har f.eks

Lenke til kommentar
du e sikkert historiens første

Tvert imot, jeg har veldig gode erfaringer med Nextgentel :).

 

Problemet er bare at det er altid klagene som kommer frem, og ikke det positive.

Det er faktisk feil. Måten problemer blir håndtert på av support/kundebehandleren forteller hvor god/flink en leverandør er.

 

At x antall kunder er fornøyde med den behandlingen de har fått av leverandøren hjelper ikke. Ikke så å lenge det er mer enn 1 kunde, som har hatt et reelt problem, som er blitt behandlet på en måte som ikke sømmer seg for en leverandør.

 

Hadde vi alle levd i en perfekt verden, så hadde vi ikke hatt problemer vettu og hadde ikke nesten ikke hatt behov for support/kundebehandlere

Lenke til kommentar
Har nevt det før, men sier det igjen... Jeg jobber som avdelingsleder i en bedrift med like mange kunder som NGT.

 

Vi hadde i forrige uke 4 sekunders ventetid på telefon.

 

Hadde vi hatt 15 minutters ventetid hadde jeg forlengst måtte ha sett meg om etter en ny jobb (og 15 minutter er solskinnshistorie!).

Kommer jo som også ann på hvor mange telefoner dere har om dagene også da.

Vil nok anta at ngt har en del telefoner.

Lenke til kommentar

Hei,

 

enda en ting jeg har glemt å nevne er at jeg fikk lov å beholde de extra Kbs som (studentavtalen byr på) utover bindingstid (går ut nå i oktober) mot at jeg bestiller NextPhone.

 

Syns det var en avtale. Nå vet jeg ikke hvordan det blir nå når jeg har fått DELTA. Må nok sende en e-post igjen for å endelig avklare situasjon.

 

Jeg vet ikke hvordan det fungerer men jeg får ALTID svar på e-post samme dag.

 

Nå er ikke alt bare fryd og gammern. Har bestilt den NextPhone i April, har ennå ikke fått den.

 

Grunnen var at vår fast telefon abbonement som sto i samboerens navn har gått over på meg uten at vi var klar over det, før for en uke siden.

 

Instalasjonsstatus har stått uforandret siden juni. Nå for jeg NextPhone på mandag.

 

 

Hilsen

staljin

Lenke til kommentar

Hei,

 

enda en ting jeg har glemt å nevne er at jeg fikk lov å beholde de extra Kbs som (studentavtalen byr på) utover bindingstid (går ut nå i oktober) mot at jeg bestiller NextPhone.

 

Syns det var en god avtale. Nå vet jeg ikke hvordan det blir nå når jeg har fått DELTA. Må nok sende en e-post igjen for å endelig avklare situasjon.

 

Jeg vet ikke hvordan det fungerer men jeg får nesten altid svar på e-post samme dag.

 

Nå er ikke alt bare fryd og gammern. Har bestilt den NextPhone i April, har ennå ikke fått den. Ringt et par ganger og sendt flere mail, uten å nå fram.

 

Det sto bare "feil fødselsdato eller feil navn på telefon abbonement.", siden 06.06.05.

 

Grunnen var at vår fast telefon abbonement som sto i samboerens navn har gått over på meg uten at vi var klar over det.

 

Fant ut av det i forigge uke, ga beskjed, og nå for jeg NextPhone på mandag.

 

 

Hilsen

staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...