Gå til innhold

Shaman build for grinding - fra lvl 10+


Anbefalte innlegg

Hallo.. jeg har begynt å gå litt lei wow. Vurderte å slutte. Men siden det ikke er så lenge til vinter så gadd jeg ikke, siden det er kaldt om vintern. Og kulde er ikke akkurat det beste jeg vet om. Så jeg lurer litt på å starte en shaman. Siden jeg bare har spillt alliance(med unntak av ca 10 lvl 10-16 hordes).

 

Så det jeg trenger hjelp til er en grindebuild. Helst en som forklarer hvor jeg skal sette points fra lvl 10 og oppover og hvorfor.

 

Gjerne også grinde måter.

 

Alle svar mottas med takk :)

Endret av Nstin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt feil.

 

Det beste grinde buildet for en shaman er definitivt Enhancement.

Det er i hvertfall det som er mest mana efficient og du kan holde på lenge før du behøver å drikke.

 

Sett points fra Ancestral Knowledge (?) ned til hvertfall flurry.

Du burde også gå for Natures Swiftness som nevnt tidligere.

Hvis du gjør det har du fortsatt en del talent points som jeg ville satt videre i enhancement for mest effektiv grinding.

 

Nå skal det sies at shaman ikke er den beste characteren å grinde med (bombe!!).

Går treigt, men med Enhancement build kunne jeg grinde non stop egentlig.

 

Dreper mob med kun melee + lightening shield (som forøvrig er meeeget mana effektiv om du setter 3 points der).

Da kan du holde på så og si evig uten å drikke, dog det ikke går like fort som om du hadde hatt litt vann med deg ;)

Endret av Omar
Lenke til kommentar
Litt feil.

 

Det beste grinde buildet for en shaman er definitivt Enhancement.

Det er i hvertfall det som er mest mana efficient og du kan holde på lenge før du behøver å drikke.

 

Sett points fra Ancestral Knowledge (?) ned til hvertfall flurry.

Du burde også gå for Natures Swiftness som nevnt tidligere.

Hvis du gjør det har du fortsatt en del talent points som jeg ville satt videre i enhancement for mest effektiv grinding.

 

Nå skal det sies at shaman ikke er den beste characteren å grinde med (bombe!!).

Går treigt, men med Enhancement build kunne jeg grinde non stop egentlig.

 

Dreper mob med kun melee + lightening shield (som forøvrig er meeeget mana effektiv om du setter 3 points der).

Da kan du holde på så og si evig uten å drikke, dog det ikke går like fort som om du hadde hatt litt vann med deg ;)

Hva gjør Restoration så mye bedre enn Elemental for grinding? Mer dps på shock, mindre mana og masser av annet. Blant dette med Enhancement og grind non-stop.

Lenke til kommentar
WF er jo en spell man lærer hos trainer i lvl 30

 

Edit:  btw.. lvl 10 orc shaman @ Dragonmaw

Ouch.. Litt for lenge siden jeg har spilt shaman'en skjønner jeg :s

 

Sorry for den, jeg trodde det var et talent-poeng for å åpne WF.

 

:blush:

Ikke akkurat, men man kan jo putte 2 (eller er det 3 ?) poeng i imp wf.

Lenke til kommentar
Bedre å kunne kaste en heal pr 3-4 mob og fortsette, en å drepe en mob 5-10 sek raskere.

Å herregud, kan du lese elemental-treet før du sprer av deg med feil og atter feil?

Shamans er ikke casters, eod.

Bullshit igjen. Iflg deg er de ikke casters, hmm, lurer på hvorfor de kan gjøre 1500 crit med spells. Lurer også på hvorfor Elemtents-settet er fullpakket med intgear.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar
Bedre å kunne kaste en heal pr 3-4 mob og fortsette, en å drepe en mob 5-10 sek raskere.

Å herregud, kan du lese elemental-treet før du sprer av deg med feil og atter feil?

Shamans er ikke casters, eod.

Bullshit igjen. Iflg deg er de ikke casters, hmm, lurer på hvorfor de kan gjøre 1500 crit med spells. Lurer også på hvorfor Elemtents-settet er fullpakket med intgear.

Greit de kan være castere, men da vil du bruke MYE tid på å drikke/kjøpe vann.

Mye mer effektivt å kun bruke spells som backups/extradmg/healing når du har nok mana.

Lenke til kommentar
Bedre å kunne kaste en heal pr 3-4 mob og fortsette, en å drepe en mob 5-10 sek raskere.

Å herregud, kan du lese elemental-treet før du sprer av deg med feil og atter feil?

Shamans er ikke casters, eod.

Bullshit igjen. Iflg deg er de ikke casters, hmm, lurer på hvorfor de kan gjøre 1500 crit med spells. Lurer også på hvorfor Elemtents-settet er fullpakket med intgear.

Elemental er et bra build for PvP.

Det er forsåvidt Enhancement også, men jeg like Elemental best.

 

Jeg har en del utstyr med +dmg med spells og +crit med spells men jeg har fortsatt ikke crittet med noe som helst på 1500dmg.

I AV crittet jeg 1500 med CL, men AV buffen teller ikke.

 

Critter på rundt 1200 med EF, og første treffet med CL.

 

Atm jeg er enhancement/restoration, men om jeg noengang skal begynne å farme BG's ville jeg helt klart godt Elemental.

 

Sånn jeg ser det er shaman en healer med god armor.

Elements/Earthfury/Ten Storms har alle +healing/dmg og +crit med spells.

Godt for elemental build, men også bra for Restoration.

 

Jeg ser først og fremst på shaman som healer i endgame.

Lenke til kommentar
Bedre å kunne kaste en heal pr 3-4 mob og fortsette, en å drepe en mob 5-10 sek raskere.

Å herregud, kan du lese elemental-treet før du sprer av deg med feil og atter feil?

Shamans er ikke casters, eod.

Bullshit igjen. Iflg deg er de ikke casters, hmm, lurer på hvorfor de kan gjøre 1500 crit med spells. Lurer også på hvorfor Elemtents-settet er fullpakket med intgear.

LOL, Paladin kan også få rimelig hotte crits med spell, men jeg kvier meg for å kalle dem caster av den grunn.

Lenke til kommentar

Shaman er langt ifra like effektiv grinder som f.eks. rogue, så du bør ikke basere levlingen på grinding ene og alene.

 

Uansett, med mindre du skal inn i instancer med grupper hele tiden, så tar du Enchantment iallefall ned til 2h (Ancestral knowledge, Thundering strikes). Etter dette gikk jeg personlig for å oppgradere shocks, altså Concussion, Convection og Reverberation, samt Elemental focus. Er lvl 36 nå, så det er disse talentene jeg har fått så langt.

 

Etter dette tenker jeg å ta 4/5 i Anticipation, og så 5/5 i Flurry. Gidder ikke å putte poeng i Restoration-treet.. man har da First aid og mat, og det er, IMO, ikke verdt det å bruke poeng for å gjøre den lille in-combat-healingen man trenger bittelittegranne mer effektiv.

Lenke til kommentar
Shaman er langt ifra like effektiv grinder som f.eks. rogue, så du bør ikke basere levlingen på grinding ene og alene.

 

Uansett, med mindre du skal inn i instancer med grupper hele tiden, så tar du Enchantment iallefall ned til 2h (Ancestral knowledge, Thundering strikes). Etter dette gikk jeg personlig for å oppgradere shocks, altså Concussion, Convection og Reverberation, samt Elemental focus. Er lvl 36 nå, så det er disse talentene jeg har fått så langt.

 

Etter dette tenker jeg å ta 4/5 i Anticipation, og så 5/5 i Flurry. Gidder ikke å putte poeng i Restoration-treet.. man har da First aid og mat, og det er, IMO, ikke verdt det å bruke poeng for å gjøre den lille in-combat-healingen man trenger bittelittegranne mer effektiv.

Takk for bra svar. Var et sånt jeg hadde håpet på å få.

Enig med det at Resto ikke kommer til å hjelpe meg no særlig med grinding.

 

Er foreløpig bare lvl 12. Så jeg for se hva jeg går for etter 2H.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...