Gå til innhold

reinstall xp. formatere hd på nytt?

jaymz

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har win xp pro engelsk versjon, men vil nå bytte til xp home på norsk. Kan jeg installere home edition uten å formatere harddisken?

Takker for svar

Mvh Trond

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fleire partisjonar? Om ikkje kan du vurdere å partisjonere harddisken og lage ein på 10-30GB til Windows.

Eg har prøvd å installere ein ny XP-versjon på samme harddisk, det gjekk bra, men kan vel ikkje garantere noko.

Skrevet
da må du formater for det er ikke mulig å gå fra pro til home bare fra home til pro

Joda, fullt mulig. Har du mye stasj på harddisken, og bare en partisjon, er det en fordel å slippe å måtte formattere.

Kjører du FAT32, er det bare å boote på DOS versjonen til Win98se, slette windows, program files og Document and settings mappene. Deretter er det bare å starte opp på xp cd'en og installere.

Bruker du NTFS, kan du boote på XP cden, gå i recovery mode og slette de samme mappene. Deretter booter du på CD'en og installerer.

Skrevet

Du kan òg laste ned Knoppix, ein Linux-distro (elns), som kan boote rett frå CDen og slette det som slettes må før du installerer på nytt.

Skrevet

Takk for svar

Har funnet ut at jeg går for formatering likevel. Fant en gammel hd på 10gig som duger til viktige saker og ting

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...