Gå til innhold

Anno 1503 - på norsk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, jeg ligger litt langt etter i tid.

Kort fortalt:

Kjøpte spillet "Anno 1503", for å ha en spill å kose meg med utover høsten. Ser på baksiden av coveret at teksten er på norsk, og der står det også at det finnes manual på norsk. Alt vell tenker jeg, kjøper spillet og vandrer glad hjem.

Ikke noe problem å installere spillet, men å spille det derimot, er problemet mitt. For det går ikke ann å få spillet på norsk! Manualen som er på norsk, er en noe sort/hvit-opplegg i papir som ligger ved, hvor det grunnleggende står, slik at en kan komme litt i gang. Men i selve spillet finnes ingen innstillinger som gjør at en kan forandre språket fre engelsk til norsk...og for meg som er håpløs i engelsk og gjerne vil ha et spill på norsk, var dette bortkastet penger...

Har sett litt på nettet, men lite funnet, dermed er spørsmålet:

Noen her som vet om det finnes ekstra nedlastninger en kan gjøre for å få norske innstillinger på spillet?

Finnes det noen norske fan-sider der hvordan en bør spille er skrevet osv??

På forhånd takk for hjelpen...

toris

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ytterst få av de store spillproduksjonene vil man få på norsk, så med mindre du er villig til å leve med engelsk/tysk får du nesten bare venne deg til å spille Flåklypa, Football Manager og Backpacker ;)

Skrevet

Som Complexion sier er jeg redd du vil finne ganske lite på norsk av den typen stoff du er jakt etter. Du vil antageligvis finne en del norske sider for de aller største utgivelsene, men for en marginal (!) utgivelse som Anno 1503 er det vel mer eller mindre usannsynlig at du vil finne noe. Med mindre det er noen ekstreme norske fans der ute :)

Se på det som en mulighet til å lære deg mer engelsk ;)

Skrevet

Er selv en av de som liker ANNO 1503 godt, det er et utfordrende spill med mye å sette seg inn i. Desverre kommer det ikke på Norsk.

Men som Cetram sier, lær deg mer engelsk, det er absolutt verdt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...