Gå til innhold

Ang kutting i kabinett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Abit Digidice som alle vet blir fort varm. Skal kutte i kabinett veggen for å sette inn en kabinettvifte og 2. Er en dremel sterk nok til dette med litt tålmodighet?

Blir glad for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dremel funker fint men du har jo andre alternativ.

du kan jo feks. bruke stikk sag med mettall blad.

ellers kan du bruke hullbor i en bestemt størrelse.

jeg vet at for 120mm vifter bør du bruke 117mm hullbor.

du bruker altså hullboret i en drill...

Skrevet
Du kan også drille mange små hull med vanlig borr! ikke like god effekt kansje men det ser i mine øyne penere ut! :)

hehe, det jeg holder på med nå faktisk, ser for jævlig ut! bare sånn det er sagt:P må over å finpusse når jeg får dremelen imorra. : :hmm:

Skrevet

skal jeg med det? sånn jeg ikke pusser vekk hele flaten? :D

her ser dere bilde om det var interessant, så langt har jeg kommet idag;

post-153-1127852133_thumb.jpg

Skrevet (endret)

2x80mm gjør bedre jobb enn 1x120.. dessuten kommer harddisken opp i taket på venstresia, og helt nede på høyresia kommer psu'en. så det var det beste jeg fikk til med tanke på mye luftstrøm! :p:P

Endret av mrruy
Skrevet

Det som er poenget med maskeringtape er at det øker sjangsen for å få fine kanter. Mange som har gått på den smellen at de ikke brukte maskeringstape, 2. forsøk brukte de det og kantene ble myyye finere. ;)

Du sier litt feil der med 2*80mm er bedre enn 1*120mm, det kommer akkurat ann på viftene. Men jeg kan gå med på at 2*80mm kan være best i akkurat dette tilfellet :thumbup:

Skrevet (endret)

hehe, jeg har hax0r vifter som bråker en del og gir jævlig med luft, men ja, lyden er en fryyd! (hvertfall når det lyser *cpu temp: 28C* på lcd'en!)...iforhold til 70C+ som jeg hadde da det var orginalt.. :(

Jeg trenger egentlig ikke fine kanter, fordi jeg skal ha slike på etterpå:

fgemc.jpg

Endret av mrruy
Skrevet

Nice grill, en av de jeg liker best :love:

Hvorfor trenger du ikke fine kanter på grunn av at du skal ha sånne griller? De skal jo ligge på innsiden, så kantene blir jo synlige...? :hmm:

Skrevet

så bra ut det, faktisk hele tråden var fet.. men har laga hull rundt nå, skal bare pusse med dremel til helga... fikser seg nok :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...