Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hjelp til teori prøven for moped

Sweet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjedelig er det ja, fikk ikke kjørt opp igjen før 17.oktober jeg.. så har lest teori boka (500 spenn ut i dass :thumbdown: ) 9 ganger nå, og kan så og si alt. men på prøven låser vel alt seg :hrm:

Skrevet

kanskje ikke, men du kan tenke på alle de som kjører med trimpotte, trimsylinger osv osv osv--- trur de har mer bruk for det enn de lovlydige. :hmm:

Skrevet
Høhø, de fleste er vel heller ufornuftige ja.

Men seriøst, å tryne på moped i 45km/h er ikke ille nok til at du trenger kjøredress.

Kanskje ikke kjøredress, men det litt beskyttelse skader ikke..

Skrevet

Neivel, ikke ille nok- har du panserhud? De færreste av oss tåler å skli litt over 5 meter på asfalt, noe man gjør i en slik hastighet. En dongeribukse er det vel hull på etter snaut 50 cm, og da har du "bare" 4,5 meter igjen på bare huden. Lykke til.

Skrevet

CastorFiber, hvis du ikke skjønte det har jeg trynt på moped i full fart.

Fikk bare en del hull i buksa og noen skrubbsår på ene beinet, fint lite vondt i det hele tatt. Men har du shorts og t-skjorte på deg kan jeg tro det er litt verre.

Se på tour de france, gutta tryner på asfalt i 60 km/h + og fortsetter til mål.

Gidd å overdrive så voldsomt.

Skrevet (endret)

quote goophy:

CastorFiber, hvis du ikke skjønte det har jeg trynt på moped i full fart.

Fikk bare en del hull i buksa og noen skrubbsår på ene beinet, fint lite vondt i det hele tatt. Men har du shorts og t-skjorte på deg kan jeg tro det er litt verre.

Se på tour de france, gutta tryner på asfalt i 60 km/h + og fortsetter til mål.

Gidd å overdrive så voldsomt.

- Samme for meg hva du tror. Når det gjelder meg selv, har jeg faktisk drøyt 25 år bak meg på to hjul, inkl. noen sesonger i roadracing, og en del år på offroader. Gjett om jeg vet hva jeg snakker om. Men som sagt- fortsett i vanlige klær, du.

Endret av CastorFiber
Skrevet

Da burde du vite at å falle i 45km/h ikke er store greiene. ;)

Men poenget mitt var ihvertfall at en 16-åring ikke MÅ bruker tusenvis av kroner på verneutstyr som kun sparer en for et par skrubbsår.

Når det gjelder meg har jeg ikke kjørt mc i 'vanlige' klær siden mopedperioden for en 4 års tid siden. Har dog sett at fall i olabukse i 150km/h lager fine blodspor nedover veien.

Skrevet
JESS :D

besto! med 5 feil vell å merke :innocent:

btw: oppgraderingen av formuet gjør meg forvirra :dontgetit:

5000419[/snapback]

lykke til på mandag da.. ta testen for bil på internett.. helt til du klarer den!

Skrevet
besto både den og prøven for moped 19 ganger elns på de sidene, men er no annet enn når man sitter hos biltildriten :p

5004715[/snapback]

jah ;) jeg var sinnsykt nervøs ;) og alle spørsmålene er formulert på andre måter..

Skrevet

Du vet vel ikke hvor kort tid det tar hvis du lander under mopeden , selv i 45km/t og den skrenser bortover asfalten med deg under, tar 1-3sekunder, så er den gjennom jakka og genseren din og har begynt på huden.

Les hele boka et par ganger, tenk logikk, kontrollér svarene nøye..

Lykke til!

4994459[/snapback]

• 2 uker senere...
Skrevet

wooh! :w00t:

bestod testen i dag, første forsøk. kun 2 feil, under ansvar og risiko :innocent:

må bare fikse noen småfeil på mopeden, og så blir det ut og kjøre! :D

Skrevet
wooh!  :w00t:

bestod testen i dag, første forsøk. kun 2 feil, under ansvar og risiko :innocent:

må bare fikse noen småfeil på mopeden, og så blir det ut og kjøre! :D

5072147[/snapback]

fett! grattis :thumbup:

litt sent kansje.. menmenn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...