Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Går det ann å hacke en router?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Netopia 3357 router, jeg trenger passord og brukernavn! Men får dem ikke av stefaren min, han mener at jeg ødleggere nettet ved å åpne 6881 til 6889 portene! Noen som vet hvordan jeg kan "hacke" dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg vet ikke hva du egentlig sikter til med å "hacke" den, men om du har rimelig ok peil, så er det bare å resette ruteren. Det kan du gjøre ved å stikke inn en nål/kulepenn/tannpirker i et par sekunder på baksiden av ruteren, i det lille hullett ved siden av strømkontakten.

Da mister du dog alle instillingene du gjorde på ruteren siden du fikk den. Altså må du

-Aktivere på nytt

-Evt .sette opp kryptering osv. på nytt hvis du hadde det.

-Åpne alle porter osv. som evt. sto åpen på nytt hvis du hadde noen flere enn standardoppsettet.

Alt dette er mulig å gjøre uten at han merker noe egentlig, så lenge du har tilgang til enten det krypteringspassordet han bruker på nettverket nå, eller tilgang til PCen han bruker, sånn at du kan forandre det for ham.

Men... det er nok en mye bedre løsning generellt sett å forklare hva du faktisk gjør, og evt. la supporten hos din ISP gjøre jobben, så slipper han å bekymre seg for at du gjør noe skade. Gamle mennesker bare er sånn hehe, noen ganger er det lettere å føye dem for å få noe gjort enn det er å bevise at de tar feil.

EDIT: Du trenger forsovidt ikke åpne akkurat de portene. Bedre torrentklienter som azureus lar deg spesifisere dine egne porter, og trenger også forøvrig bare en port for å takle mange samtidige torrents.

-Stigma

Endret av Stigma
Skrevet (endret)
Jeg har en Netopia 3357 router, jeg trenger passord og brukernavn! Men får dem ikke av stefaren min, han mener at jeg ødleggere nettet ved å åpne 6881 til 6889 portene! Noen som vet hvordan jeg kan "hacke" dette?

admin / noway

ngt / Tshml55

ngt / ChkBid114

via telnet

Endret av kewell79
Skrevet

Vel, setter du opp en bittorrent klient uten begrensninger på ut-porten så vil den fort bruke opp hele båndbredden ut slik at all nett-trafikk går som et 9600 modem, så om du ikke akkurat kan ødelegge nettet permanent så kan du fint ødelegge bruksopplevelsen for alle de andre som er koblet på routeren samtidig.

Skrevet

Vel, setter du opp en bittorrent klient uten begrensninger på ut-porten så vil den fort bruke opp hele båndbredden ut slik at all nett-trafikk går som et 9600 modem, så om du ikke akkurat kan ødelegge nettet permanent så kan du fint ødelegge bruksopplevelsen for alle de andre som er koblet på routeren samtidig.

Da får du bruk for netlimiter

Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

Er det trådløst?

Har ikke peiling på den routeren..

Skrevet

Stefaren min er jævlig nabb på data, men han tror han kan ALT! Tror ikke han engang vet hva www står for :p Men uansett, det er uaktuelt å resette, Jeg får lasta ned 10kb i sekunda på Bittorrent! HATER DET! Men hvis jeg ikke trenger å åpne portene hva må så til da?

Skrevet
Vil det ikke gå å sette opp en HTTP tunnel... har prøvd det litt, men ikke på torrent...

går det ikke ganske tregt me sånn tunel?

en kompis som prøvde det men det syns jeg var fiasko.

Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

Jeg kobla meg trådløst til en router som hadde passord, som jeg ikke kunne. Jeg bare satte WLAN-kortet mitt på instillingene under og så koblet den automatisk til. Det virket! Hadde jeg flaks? :ermm: Jeg brukte noe jeg tror var standar instillinger på routeren (jeg kobla til). Dette kan vell ikke kalles hacking men det virket for meg.

IP: 192.168.62.40

Gateway: 192.168.62.1

Nettverksmaske: 255.255.255.0 eller så var det 255.255.0.0

På et annet nettverk med passord funka dette:

IP: 192.168.0.101

Gateway: 192.168.0.1

Nettverksmaske: 255.255.255.0

Skrevet (endret)

Ved mindre din far spesifikt har forandret på det, så kan du koble inn via telnet med dde passordene som ble gitt her tidligere. Jeg tviler egentlig på at han har gjort det, og da kan du bare forandre hva du vil av åpne porter...

Du trenger å åpne en, flere, eller akkurat de portene du sa tidligere, avhengig av hvilken bittorrent klient du bruker. Dette kommer du ikke utenom.

-Stigma

Endret av Stigma
Skrevet (endret)
Jeg vet ikke hvordan jeg bruker telnet, er det komplisert?

Jeg synes ikke du skal gjøre dette. Såvidt jeg forstår er ikke routeren din, du har ikke peiling på hvordan konfigurere den - og internettabonnementet er heller ikke ditt.

Dersom din stefar ikke tillater deg å konfigurere routeren hans bør du rett og slett ligge unna den!

Endret av IngerK
Skrevet
Jeg vet ikke hvordan jeg bruker telnet, er det komplisert?

Jeg synes ikke du skal gjøre dette. Såvidt jeg forstår er ikke routeren din, du har ikke peiling på hvordan konfigurere den - og internettabonnementet er heller ikke ditt.

Dersom din stefar ikke tillater deg å konfigurere routeren hans bør du rett og slett ligge unna den!

Må si meg enig. Hvis du ikke vet hva du driver med kan du fort gjøre ting som gjør at ting ikke fungerer som det skal lenger .... Og hva gjør han da?

Hadde det vært meg så ville jeg kappa kabelen din med en avbiter :p

Skrevet
Hadde det vært meg så ville jeg kappa kabelen din med en avbiter :p

jeg var på høyttalerkabelen til naboen min med avbiter, da jeg var ferdig hadde han +- 100 høyttalerkabler istedet for 2.

PS: dagen før sa jeg at nestegang går kablene...

Skrevet (endret)

skift heller på portene i torrent programmet ditt. det annbefales faktisk å ikke bruke standard innstillinger, nettopp på grunn av problemet ditt.

The ability to change the ports that BitTorrent clients use has become essential to some BT users. Some ports may not be reachable from the Internet, so using them as BT ports will affect your overall performance upload and downloading. For this reason, it is best that you go to the BitTornado preferences by clicking Prefs on the main window of the client. In the top right hand corner we can see the port range. The default ports are 6881 - 6889 and there are reasons why users shouldn't use these ports. The main reason is that ISP's have begun limiting the use on these ports, or have blocked them out completely so you have to make sure that you change it to the port that is not blocked by your ISP. As you can see I have chosen From 50505 to 50606. I got these figure just off the top of my head and you should do the same thing. If you are using a router you may need to configure it to allow port forwarding on the Port Range you use. If you use a firewall, then you may need to give BitTornado full unrestricted access to the Internet, and allow it to run as a server. To allow these new settings to take effect you will have to click Save and then restart the BitTornado client.

link: http://www.afterdawn.com/guides/archive/gu...nado_page_3.cfm

Nesten alle torrentprogrammer kan skifte porter. lykke til:)

edit: vet at det står "If you are using a router you may need to configure it to allow port forwarding on the Port Range you use. If you use a firewall, then you may need to give BitTornado full unrestricted access to the Internet, and allow it to run as a server", men forsøk det likevel. kan hende det virker for deg.

Endret av capy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...