Gå til innhold

The LightBox Project updates comming soon :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så veldig bra ut det der Dj-Sonic,veldig stilig finish i kunn alu, har en forkjærlighet for alu selv;P Skal følge med her;D håper det går like bra videre i prosjektet!

5388212[/snapback]

 

Hei.

 

Tusen takk for komplimentet :)

 

ja det skal jeg sørge for at det blir, har jeg klart å gjort det bra hitill så skal jeg jaggu fortsette med det også.

 

ps. hva mente du med aluminium ?

Lenke til kommentar
Er skikkelig imponert, alt er fantastisk godt gjort! Får vanvittig mange ideer av å se på modden din, og det er det jeg trenger for å få best mulig resultat :)

Hvor du tar alt fra, det lurer jeg på! :p

 

 

 

Mvh Kizz

5389149[/snapback]

 

Et kjempe takk for komplimentet.

 

Jeg gjør ikke noe annet enn å gjøre mitt beste hele tiden, blir det noen grove feil så kaster jeg det og begynner på nytt, jeg prøver ikke å fikse på det, jeg begynner rett og slett på nytt. jeg har en første regel, jeg tenker theme hele tiden, alt skal passe i sammen uten for mye avik, ellers så passer jeg hele tiden på at tingen passer, et hull er et hull og ikke fire :)

Lenke til kommentar
Siden du har jobbet så mye med plexi, har du noe ekstra utstyr som du har kjøpt inn?

5389232[/snapback]

 

dette er listen over mitt plexi utstyr :

 

1 stk: plan sliper (med et medium pusse papir).

 

1 stk: fil sett, 2 flate, 1 rund fil, 1 buet fil. alle er fine metall filer.

 

2 stk: polerings skiver

 

2 stk: polerings middel klosser for plexi, lexan osv. en grov og en fin.

 

1 stk: hjemme laget plexi bøyer (oppskrift laget etter orginal bøyer)

med diverse vinkler, rør osv.

 

1 stk: blåse lampe med forskjellige munn stykker i mm.

 

1 stk: sett plexi point drill bits 1.5 - 12 mm (borr beregnet for plexi)

 

diverse graverings bits, hullborr og ymse pusse klosser, pusse filler, polerings skiver for dremel og div.

 

 

Det var vel det tror jeg, er det noe jeg har glemt så skal jeg si i fra :)

Lenke til kommentar
Dæven, og det er bare til plexi.. *ønske seg masse utstyr* Men det meste er vel ikke såååå vanskelig å skaffe :)

5389775[/snapback]

 

 

Neida, det dyreste på lista der koster ca 550,- hjem på døra og det var borrene.

og mye av det kan skaffes billigt også men se ann kvaliteteten på det du kjøper, det lønner seg i lengden.

Lenke til kommentar
Hva bruker du for å skjære plexi?

 

EDIT: Innlegg 500 :)

5390147[/snapback]

 

alt over 5 mm bruker jeg ei stikk sag med grovt blad, resten bruker jeg baufil på, det er for å ha 100% kontroll på det pluss at jeg har dårlig erfaring når det gjelder stikk sag og kanter/hjørner på plater mindre enn 10 mm, dette er pga, de har tendens til å vibrere og slå seg. Jeg bruker to forskjellige typer baufiler, den vanlige store og en mindre uten bøylen på, den bruker jeg der bøylen ikke kommer til.

 

For å lage avrunda/hjørner så bruker jeg ymse hullbor og slipe rondel på borr maskin.

Lenke til kommentar
Ok, med stikksaga, er det best med grovt blad? Er det spesielle blad for plexiglass?

 

Skjærer du ut hjørner og 'svinger' med å skjære mange hull med vanlig borr først eller?

5390306[/snapback]

 

Det er å få kjøpt spesielle blad til plexi hos craftics.

 

Etter hva jeg har lest så er det mange som setter en knapp til et fint blad, men ejg bruker baufil til tynne plater og til små tykke klosser o.l. Til tykkere store plexi plater o.l så bruker jeg stikk sag med grovt blad, det er det jeg erfart er best.

 

Til å lage hull med avrundede hjørner så bruker jeg hullborr (se vann tank moden min)

 

For å lage hjørner på ei plate så bruker jeg ymse skiver, vann glass osv. det jeg kan finne som passer til det målet jeg skal ha. Tegner opp og bruker slipe rodel på borr maskin, uansett tykkelse. full kontroll og du slipper å file deg ihjel. (se vann tank mod)

 

For å lage svinger så bruker jeg et tynt baufil blad uten bøyle og ymse filer, alt etter åssen svingen skal være. bruker aldri borr.

Lenke til kommentar

Hallo DJ-sonic

 

Jeg har lest gjennom denne posten nok en gang og må si meg mektig imponert,

denne modden er i klasse med de beste's

 

For å nevne noen "egenskaper" :

 

Vannkjøling (ikke hvilken som helst heller)

VFD display

Dusj slanger :love:

Krom! (i hvert fall forniklet da)

Nightrider modden

Selve kabinettet

 

----------------------------------------------------------------------

 

Virkelig bra prosjekt dette her :thumbup:

Gleder meg til å se vannkjølingen med samme type slanger og i full gang, gjerne med rød UV-væske.

 

----------------------------------------------------------------------

 

En ting jeg lurer på, fornikling, er det dyrt?

Lurer på å få meg vannkjøling selv og da hadde det vært fint med fornikling her og der.

 

Og helt til slutt: Stå På! :w00t:

 

Petter

Endret av chase
Lenke til kommentar
@chase: Det er ikke et lcd dispay :tease: , men et vfd display :p

 

@dj_sonic: Ohhh, de der borene dine. Kan du fikse bilder av dem? Så hvordan blir hullet etter du har boret da?

5395109[/snapback]

 

 

Tror han sa vfd :)

 

 

fikse bilder av dem ? det skal bli vettu :)

 

hvis du bruker litt vaselin på hullene så blir de som satin i kantene. tror du se noen hull i workloggen min :)

Lenke til kommentar
Hallo DJ-sonic

 

Jeg har lest gjennom denne posten nok en gang og må si meg mektig imponert,

denne modden er i klasse med de beste's

 

For å nevne noen "egenskaper" :

 

Vannkjøling (ikke hvilken som helst heller)

VFD display

Dusj slanger  :love:

Krom! (i hvert fall forniklet da)

Nightrider modden

Selve kabinettet

 

----------------------------------------------------------------------

 

Virkelig bra prosjekt dette her :thumbup:

Gleder meg til å se vannkjølingen med samme type slanger og i full gang, gjerne mer rød UV-væske.

 

----------------------------------------------------------------------

 

En ting jeg lurer på, fornikling, er det dyrt?

Lurer på å få meg vannkjøling selv og da hadde det vært fint med fornikling her og der.

 

Og helt til slutt: Stå På!  :w00t:

 

Petter

5393942[/snapback]

 

 

Et kjempe takk for det flotte komplimentet chase, det varmer og høre slikt ass.

 

ja jeg hadde litt mye rød veske i vannet slik at rød fargen blei mere orange under uv belysning, dette skal prøves ut til jeg får den rette rød fargen før jeg setter det inn for siste gang.

 

 

fornikkling er i for seg dyrt ja, men det kommer ann på hva du skal fornikkle og sånn, som jeg har nevnt tidligere så sendte jeg alt av plast til sverige fordi det er ikke noen her i norge som fornikkler plast og det blei en pris for seg selv :)

Men uansett, det lønner seg å ringe og høre rundt hva dem tar og hva du skal fornikkle. Ja det er noe unikt med fornikkling, ingen skal komme og si at jeg kjører på fake fornikkling folie i hvertfall he he

Lenke til kommentar

Hei.

 

 

Ettersom det er noen som lurer på hvordan plexi point drill bits ser ut så legger jeg ut et par bilder av dette samt bilder av et par hull laget av disse.

 

 

 

Dette er ikke en update bare så det er sagt :)

 

 

 

136_3650.jpg

Her ser dere noen av borene i settet jeg kjøpte, jeg kjøpte noen utenom også, alle borene er i milimeter

 

 

136_3656.jpg

 

 

136_3653.jpg

Som dere ser så er det stor forskjell på plexi bor og vanlige bor, blant annet så ser du det på selve vridningen på boret.

 

 

136_3651.jpg

Eggen er også forskjellig, denne eggen har 0 grader, noe du vilket ikke finner på et vanlig bor.

 

 

hull3.jpg

Legg merke til hvor glatte og blanke veggene i hullet er. Pluss at det ikke er så mye som en krakkel rundt hullet. smood and nice :)

 

 

136_3665.jpg

Hvis man smører på litt vaselin før man begynner å bore så blir det mere satin lignende, altså litt mere frost.

 

 

Og dett var dett.

 

 

Det vil for øvrig komme en update til uken. venter bare på et par deler :)

Endret av DJ-Sonic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...