Gå til innhold

Noen som har Mustek Scanner ?


Vakta

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en Mustek scanner 1200 CU.

Er på jakt etter programvaren som fulgte med den, tidligere eiere har vaset vekk cdene. Drivere har jeg lastet ned, men skulle gjerne ha hatt softwaren også.

På min gamle AGFA scanner så kunne jeg bruke scanneren som kopi maskin via et program som fulgte med.

Håpet det var noe sånt her også :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har en Mustek 1200 CU Plus, sist jeg kjørte windows fantes det ikke XP drivere og beta driverene til 2000 var elendig, funker fint i linux, men ikke umulig at man har en cd med drivere til 98 eller noe et sted.. :) Henta sist ned drivere på mustek sine hjemmesider, fungerte i hvert fall bedre enn de som fulgte med..

Lenke til kommentar
Har en 1200 CP med CD-Rom. Men ingen drivere som fungerer i Win XP. Noen som vet hvor jeg kan skaffe disse?

CP scannerne er Parallell port type scannere, og fungerer svært dårlig under XP.

 

Mustek har ikkje nyere drivere enn til Win NT, ifra 1999 på sine hjemmesider...

 

Med tanke på hvor gammel den er, hvor treig overføring den har og oppløsninga, så ville eg bare ha spandert på meg en ny scanner...

(Noe eg faktisk nylig har gjort. Bytta ut min gamle Trust Easy connect 9600 Plus, Parallellport modell med en Canon Canoscan LIDe 500F - litt dyrere for smakens skyld - som funker med min nye iBook)

Lenke til kommentar

Fikk den plutselig til å fungere igår. Vet ikke om det var driverne eller om XP plutselig hadde lastet ned noen oppdateringer som gjorde at det fungerte. De nyeste driverne jeg fant på nett var fra 2002. De driverne som til slutt fungerte lå i fila 1200cp_w2k.zip.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en liknende Mustek-scanner, og de er ikke spesielt bra. De holder hvais man bare bruker dem en sjelden gang, men ikke noe mer. De er trege, gir ikke spesielt bra bildekvalitet og det er endel problemer med paralellport-kommunikasjonen. Så da jeg fikk en HP Scanjet 3570C kjørte jeg over Mustek-en med traktor...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...