Gå til innhold

Ny maskin deler. AMD X2 vs 2x Xeon CPUs?


nicholas

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tenkt å anskaffe meg nye PC deler som blir nevnt nedefor. Og min budsjett ligger på 11000-13000kr.

- Hovedkort

- RAM (2GB)

- CPU

- HDD (WD Raptor 73GB)

 

Skjermkortet som jeg har nå og ikke har tenkt å bytte ut er 128MB GeForce 6600 GT (GLH) (AGP8x). Ny 550watt stromforsyning har jeg også.

 

Jeg bruker maskinen mye til et spill "World Of Warcraft" og ikke noen andre spill. I tillegg kjører jeg mye tegning, bilde redigering og litt 3D. Altså >>> Adobe Photoshop, Corel Painter, Macromedia produkter og litt 3DSMax.

"Normal" bruk for meg er vanligvis å ha mange kjørende programmer samtidig. Har i gjennomsnitt 10+ aktive kjørende programmer samtidig +en del mindre programmer som kjøres i bakgrunnen.

 

Valget står mellom dual core system:

- AMD X2 4200+

eller

- Intel Pentim Dual Core et eller annet i samme pris klasse.

 

ELLER kanskje er det best å gå for full FYSISK

2xIntel P4 Xeon 3.2GHz PC800 Socket 604, 2MB, EM64T prosessorer i stedet for Dual-Core type.

 

 

Hva sier dere? Er det noen folk her som har litt peiling på alt dette som kunne anbefale hva jeg burde velge?

Vær så snill, husk at mitt budsjett er på 11000-13000kr, helst 11000 men kan strekke meg til 13000 hvis det er absolutt nødvendig.

 

Takker på forhånd for all hjelp dere kan gi meg angående dette :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er penger å spare på dualcore istedet da. Litt billigere hovedkort osv. Xeon dualcore er like rundt hjørnet nå, forstod det slik at Dell skal nå lansere dem på alle sine Xeon-servere og på noen arbeidsstasjoner, de nye dualcore'ene er lagd slik at de er kompatible med eksisterende Xeon chipsets. Regn med høy pris =)

 

Hvis du absolutt skal beholde skjermkortet kan du kjøpe X2 med nforce3 hovedkort, men med ditt budsjett burde det gå greit å kjøpe Pentium D 840 og nytt PCIe skjermkort, 955X hovedkort (helst ikke Asus P5WD2, har forekommet noen mistenkelige problemer med varmgang) og 2GB 533MHz DDR2 Ram.

Lenke til kommentar

Dersom jeg var deg...så vill jeg gått får 2 cpu'r fysiskt. Men ville satsa på opteron's istedet for xeon's.

 

Les litt tester rundt forbi... Det lønner seg...

Sitter skjøl med dual opteron 242, med 2 gb ram... har ennå ikke hatt en blåskjerm. Fungerer som bare det i xp64bit åsså... :D

 

 

 

Skal bytte ut 242'ene med 252 så snart det lar seg gjør ( før jul iallefall)

Lenke til kommentar
Dersom jeg var deg...så vill jeg gått får 2 cpu'r fysiskt. Men ville satsa på opteron's istedet for xeon's.

 

Les litt tester rundt forbi... Det lønner seg...

Sitter skjøl med dual opteron 242, med 2 gb ram... har ennå ikke hatt en blåskjerm. Fungerer som bare det i xp64bit åsså... :D

 

 

 

Skal bytte ut 242'ene med 252 så snart det lar seg gjør ( før jul iallefall)

Så en AMD X2 4400+ er ikke 2 fysiske forskjellige prosessorer da? Bare på liksom liksom? Neida jeg skjønner hva du mener :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...