Gå til innhold

Sende tid på komplett


Anbefalte innlegg

God dag.

 

lurer på en ting, har i det siste når jeg har bestilt fra komplett merka meg at de er treige, i alle fall i forhold til før.

 

har nå totalt bestilt 3 forskjellige kolli fra butikken i løpet av helga.

pakka fredag: betalt me visa (den dyreste) har ikke blitt sendt en gang.

pakke lørdag kveld: betalte i oppkrav ble sendt med en gang i dag tru e

pakke søndag kveld: ikke fått no sendings info en gang også oppkrav.

 

er det en sammenheng mellom ting man kjøper oppkrav kontra betale me visa over nett?

 

hadde liksom håpa e sku få pakka e bestilte fredag til onsdag men tvile på at det skjer nå..

 

Flere som har merka at ting ikke gåt sååå fort for dagen?

 

mvh

Vemund

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har merka meg en episode med Komplett som fikk meg til å unngå dem så mye som mulig: bestilte noen varer, alle var på lager, de blei sendt rundt 10 dager etter bestilling. Etter dette har jeg ikke handla der, men bare sett på folk rundt meg som river seg i håret av frustrasjon pga. treig pakking/sending. I den senere tid har jeg benyttet meg av Netshop, MPX og PS Data. Alle disse har sendt varene på dagen. Dette er mitt inntrykk, og mine erfaringer.

 

Edit: Jeg betaler alltid med Visa, og forsikrer meg om at alle varer er på lager.

Endret av DJ ZooL
Lenke til kommentar

Har merket de som regel er blitt en dag tregere enn vanlig, og oppkrav ofte blir sendt raskere enn pakker betalt med visa :thumbdown:

Edit: og jeg betaler heller bittelitt mer om jeg får ting en dag raskere om jeg har hastverk, derfor blir det ofte oppkrav selv om jeg kunne betalt med visa uten prob..

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar
God dag.

 

Lurer på en ting. Jeg har merket meg at komplett er litt trege på levering, i alle fall i forhold til før.

 

Jeg har i løpet av helgen bestilt totalt 3 forskjellige kolli fra komplett. Pakken jeg bestilte på fredag, betalt med VISA (den dyreste), har ikke blitt sendt engang. Pakken jeg bestilte lørdag kveld, i oppkrav, ble sendt med en gang. Pakken jeg bestilte søndag, i oppkrav, har jeg ikke fått sendingsinfo for. Derfor lurte jeg på om det er forskjell i leveringstid mellom varer betalt med oppkrav og VISA.

 

En notis: Hadde håpet på å få pakken bestilt på fredag hjem til meg onsdag, men nå tviler jeg på at det vil skje...

 

Er det for øvrig flere som har merket at ting ikke går så fort om dagen?

 

Mvh

Vemund

Hei Vemund,

 

Personlig synes jeg komplett og de fleste andre norske nettbutikker er veldig kjappe på levering. De fleste lagervarer blir sendt samme dag eller dagen etter. Du var sikkert bare litt uheldig med tidspunktet du bestilte på. Kanskje var det veldig mange andre bestillinger inne samtidig? Kanskje lageret på komplett hadde mange sykmeldte? Hvem vet...

Endret av brannslange
Lenke til kommentar

jo klart kan være så mangt det selvsagt.

har bare reagert på det for har vært sånn flere ganger jeg har bestilt, seneste sist uka kom pakka sent når jeg bestilte.

 

nå hørtes det ut som jeg bestiller VELDIG mye fra komplett det gjør jeg ikke men klart det blir nå litt da..

 

jeg kan sende en mail til dem hvis det ikke blir sendt i dag å mase litt.

 

bestilte fra elkjøp en gang betalte med visa det var dritt det, tok dritt lang tid til slutt ringte jeg å da ble det sendt på dagen, samme har faktisk skjedd på komplett at de ikke har sendt så har jeg sendt mail å "den disken jeg bestilte mandag sender dere den snart eller" å så vips så var den sendt samme dag.

 

så hva slags andre butikker en komplett vil folket her anbefale?

 

mvh

Vemund

Lenke til kommentar

Jupp, Komplett er trege, legger på en dag ekstra. Bestilte forrige uke tidlig på morran,lenge før åpningstid, var ikke ferdigpakka før kl7-8 på kvelden og levert postkontor langt utpå neste dag. Dermed ble pakka liggende i trondheim over helga siden det er dårlig med postsortering på lørdager. Hadde komplett klart å sende den samme dag hadde jeg hatt den lørdag (for da hadde det blitt omlastet i trondheim fredag ettermiddag istedet for mandag ettermiddag), for postgangen er grei lørdager selv om sortering ikke gjøres. Men iallfall, det kommer ikke før i morra nå da, en dags somling fra dem utgjør altså 3 dager forsinkelse for meg.

 

PSData er gutta som kan det der med levering, komplett får sende folka sine dit på kurs =)

Lenke til kommentar

Ja, det er vel som oftest posten som er treg.

 

Selv bestilte jeg en TV fra Komplett på søndag, og den blir levert med Tollpost i morgen, forhåpentligvis før kveldens Hotel Cæsar- episode :thumbup: nuvel...

 

Annen levering gjort fra Komplett har også vært punktlig. God service ved retur av brukt vare har heller aldri vært noe problem.

Lenke til kommentar

ringte på komplett i dag angående min handling, de sa at det med at pakka som var betalt i oppkrav var sendt før de andre kunne ha med hvor på lager de lå osv.

 

men jeg tru egentlig ikke helt på det, tru det er sånn at varer som er betalt haster det ikke såååå med men varer som de ska få penger ut er hast vare.

 

uanset han mente e sku ha det til helga å det håper jeg blir holdt.

Lenke til kommentar

Komplett har blitt betydelig tregere det siste året. Kan neppe være tilfeldig at alle mine 3 bestillinger derfra i år har tatt over 48 timer fra bestilling før den ble innlevert til Posten. Samtlige varer har vært på lager ved bestilling.

 

Før i tiden ble pakken alltid sendt ca kl 1600 hvis du bestilte f.eks. kvelden før.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

helt enig, synd det blir sånn for syns butikken er veldig bra ellers.

når jeg ringte ditt i går tok det ikke spesielt lang tid heller når man skulle ringe inn å høre.

 

å syns hjemmesiden demmers er veldig grei å oversiktelig samt ok priser.

 

håper komplett folka leser dette å ansetter litt flere på lageret.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Har gode erfaringer med forsendelser fra Komplett.

Tror posten kan ta på seg litt av skylden for at det tar litt lengre tid før varene du bestilte kom.

 

Når du bestiller fredag,lørdag eller søndag (også kalt helg :p) kan det være at varene ikke blir sendt før mandag.

 

Når du også betaler med visa og ikke oppkrav tar det vel et par dager før det er registrert at du har betalt, noe som kan være en annen årsak til at det går tregt.

 

Andre webshops jeg kan anbefale er Netshop og Multicom. Leverer raskt...

Lenke til kommentar
Når du bestiller fredag,lørdag eller søndag (også kalt helg :p) kan det være at varene ikke blir sendt før mandag.

Varene til Sverige sendes fra samme lager. Jeg bestilte på lørdag formiddag og søndag ettermiddag. Det jeg bestilte på lørdag hentet jeg i går, og det jeg bestilte på søndag er ifølge pakkesporingen framme om maks et par timer (på vei fra posthus til servicested).

 

Så personlig har jeg ikke merket noe til tregheten på Komplett :cool:

Lenke til kommentar

Personlig har jeg litt den følelsen av at vi har latt Komplett blir for store, de tror de kan dure frem med høye priser og dårlige leveringstiden. Før bestilte jeg mye der, men nå bruker jeg:

- Itbutikken - dersom jeg ikke bryr meg om leveringstid(de er noe treige fra tid til annen), men pris er viktig(større bestillinger som regel).

- MPX - for rask levering og gode priser, har selv god erfaring med dem, men har hørt litt både og mht kundeservice(aldri hatt problemer selv)

- Multicom - en gammel gjenganger som jeg har stor tillit til, de varierer litt mer enn andre mht prisnivå og har kanskje få deler på lager(er min følelse). Husker de første bestillingene mine herfra; kopierte tekst inn i en mail og skrev hvor mye man ville ha... ble ofte litt frem og tilbake, men de var billige, dog ofte lang leveringstid.

 

PSData og Databutikken er også butikker jeg har god erfaring med, synes dog de kommer litt dårlig ut på pris(snitt ved større bestilling), men de har gode tilbud på enkeltvarer.. noe som sef kan sies om de fleste.

Lenke til kommentar

vel, jeg har vel bare i de siste 6 månedene lagt inn 10 ordrer på komplett. Alle har blitt sendt samme dag eller senest neste dag. Det har både vært VISA betaling, postoppkrav og pakker sendt som brev. Så vet ikke hva jeg skal tro.. har faktisk ALDRI opplevd å vente mere enn 2 døgn på at pakenne skal sendes fra komplett, og det er snakk om 50 ordrer i løpet av 2-3 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...