Gå til innhold

Databord med plass til harddisk.


John_^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er vi 3 hater når folk sier det...

 

eks:

Jeg sier: jeg skal på lan i dag sånn at du vet det;)

mamma sier: Ja, skal du ha harddisken med da..

Jeg sier: Dåh, nå må du lære deg at harddisken er en ting inni maskinen der all data på maskinen er...det er der du har størrelse på maskinen og..akkurat som du har 80gb....så kan du ikke si dataen eller noe slikt:D

Lenke til kommentar

Blir selv irritert over folk som ikke vet forskjell mellom et kabinett og en harddisk. Jeg blir ofte litt irritert over å måtte si til noen at kabinettet er den svære kassa som dataen er inni, og harddisken er en liten boks som Word-dokumentene likker lagra på. Omtrent sånn er det jeg forklarer det til en typisk "husmor" som ikke forstår noe om data.

Lenke til kommentar
Ikea kaller alltid kabinetter for harddisk, i alle katalogene og på alle produktbeskrivelsene sine :p

Faktisk ikke, de har begynt å skrive kabinett. I hvert fall i de katalogene jeg har sett.

 

Men det blir jo ikke det spor bedre å kalle det kabinett i stedet for harddisk. Kabinettet inkluderer jo ikke harddisk, prosessor, hovedkort, etc. Hva skal man kalle det? Datamaskin? Eller inkluderer det også skjermen? Personlig sier jeg bare "PC-en" eller "dataen", og regner skjermen for å være en egen komponent.

 

On Topic: Har du ikke sett dette før nå? Og er det så fryktelig morsomt?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Leste nyhetene fra i gaar i VG. Rett under et bilde av to politifolk som baerer dataer staar det om at "politiet beslagla mordbrannerens to harddisker".

 

Off Topic:

Saa bra dataer paa netcaféen paa hotellet. Daarlig reaksjon (spesielt shift) paa et keyboard som ikke har de tre siste bokstavene i det norske alfabetet. Musa er en gammelags rulemus med to knapper. Dessuten kjoerer maskina Windows 98.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...