Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Innlogging på 2 routera med samme ipadresse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kommer nok inn på den som er siste ledd uannsett. Det vil si, hvis jeg har forstått riktig og du har Kablet -> Trådløs så kommer du inn på den trådløse bare på vanlig måte. Ellers må du nok bare dra opp en kabel og koble deg til den andre hvis det er den du skal ha.

 

Hvis begge er koblet til samtidig på pcen så tar du bare og logger inn på den som tar prioritet(den som ip-adressen tar deg til) og skifter ip-adressen dens fra det interfacet som er tilgjengelig. Hvis ikke det går, bare slå av den ene og logg inn på den andre.

 

Edit: Woops, leste spørsmålet feil.

Endret av Culex
Lenke til kommentar
Har en Zyxel router som jeg fikk fra min bb leverandør. Etter den har jeg en SMC trådløs router.

 

Den kommer jeg meg ikke inn på pga begge er oppgitt med samme ip-adresse. Kan noen hjelpe meg med å forklare meg hvordan jeg skal klare å logg meg på den.....

Du må koble vekk SMC routeren fra Zyxel'en. Så går du inn på SMC-routeren og endrer IP-adresse. Du kan ikke ha 2 enheter med samme IP, det blir bare rot.

Lenke til kommentar
Har en Zyxel router som jeg fikk fra min bb leverandør. Etter den har jeg en SMC trådløs router.

 

Den kommer jeg meg ikke inn på pga begge er oppgitt med samme ip-adresse. Kan noen hjelpe meg med å forklare meg hvordan jeg skal klare å logg meg på den.....

Du må koble vekk SMC routeren fra Zyxel'en. Så går du inn på SMC-routeren og endrer IP-adresse. Du kan ikke ha 2 enheter med samme IP, det blir bare rot.

Ja har skjønt at dette blir bare rot...

 

Men hvordan skal jeg gjøre dette da?.. Å hva skal jeg gjøre

Lenke til kommentar
Du må lese manualen (bruksanvisningen) til SMC'en din (RTFM). Det hjelper en god del. Så bruker du en nettverkskabel mellom en PC og SMC'en - så får du konfigurert.

Et veldig teit sp.mål..

 

Jeg klarer ikke å koble Pcen op mot smc'en ( den trådløse).

Har testa:

Kabel- PC til port1 Ingen kontakt

Kabel- PC til port2 Ingen kontakt

Kabel- PC til Wan Ingen kontakt

 

How can I get signal........ :no:

Lenke til kommentar

Kjenner ikke routeren din, jeg - men det sikreste er å bruke en nettverkskabel mellom en PC og en av LAN-portene på routeren. Nettverkskortet på PC'en må da enten få IP fra routeren (dhcp) eller ha en fast IP i samme område som routeren bruker (oftest 10.0.0.x eller 192.168.1.x).

 

Men dette finner du vel også i manualen?

Lenke til kommentar
Kjenner ikke routeren din, jeg - men det sikreste er å bruke en nettverkskabel mellom en PC og en av LAN-portene på routeren. Nettverkskortet på PC'en må da enten få IP fra routeren (dhcp) eller ha en fast IP i samme område som routeren bruker (oftest 10.0.0.x eller 192.168.1.x).

 

Men dette finner du vel også i manualen?

Manualen sier ikke så mye fornuftig nei... Men som du ser så har jeg prøv de fleste portene på min router uten særlig hell.. Får bare begrenset eller ingen tilgang.

 

Skjønner egentlig ikke at det skal være sååå vanskelig

Lenke til kommentar
For å komme inn på ruter trykker du her.. Du må fortsatt

bruke kabel mot ruter, skal ikke spille noen rolle hvilken port du velger.

Manualen sier nok masse fornuftig, men om man ikke evner å forstå det som står

der, ja da vet jeg ikke..

Når du er inne i ruter må du "dissable" DHCP Server.

Hei du.

 

Den der adressa der har jeg testa flere ganger men til ingen nytte. Kommer ikke noe lengre med den... Det er en stund siden jeg har kjøpt den å den har vel igrunn vært noe ustabil hele tiden..

 

Møkk

Lenke til kommentar
Hei,

 

Har en Zyxel router som jeg fikk fra min bb leverandør. Etter den har jeg en SMC trådløs router.

 

Den kommer jeg meg ikke inn på pga begge er oppgitt med samme ip-adresse. Kan noen hjelpe meg med å forklare meg hvordan jeg skal klare å logg meg på den.....

Du kommer inn på cyclen?

men ikke på smc'n?

 

Og du har kun kablet smc og pc og du kommer fremdeles ikke inn?

Eller har du koblet dette annerledes cycle -> smc -> pc? Anbefaler ikke å koble routerene før begge er satt opp korrekt med hensyn på dhcp/nat-ing. Test med kabel først, så med wireless,

det kan hende ved trådløs at du må bruke faste ip adresse for å få det til....

 

Kan du resete smc'n og har du prøvd det?

 

Har du fast ip på pcn?

hvis ikke prøv med det, må være i samme serie, går vi ut i fra at smcn har 192.168.1.1 så bør pcn være på samme subnett, 192.168.1.x, bytt x med det tallet du tenker på.

 

Hva ser du i loggen på cyclen? Er det gitt ip til smc eller har den prøvd å koble seg opp?

 

Den først routern skal ha dhcp på den andre ikke, den andre bør ha fast ip i samme subnett som dhcproutern, kablingen er det enten router1 lan til router2 wan eller lan, så prøv begge.

 

(Google med merke og varenummer og en eller annen tekst ;) )

Endret av Tuba
Lenke til kommentar
Hei,

 

Har en Zyxel router som jeg fikk fra min bb leverandør. Etter den har jeg en SMC trådløs router.

 

Den kommer jeg meg ikke inn på pga begge er oppgitt med samme ip-adresse. Kan noen hjelpe meg med å forklare meg hvordan jeg skal klare å logg meg på den.....

Du kommer inn på cyclen?

men ikke på smc'n?

 

Og du har kun kablet smc og pc og du kommer fremdeles ikke inn?

Eller har du koblet dette annerledes cycle -> smc -> pc? Anbefaler ikke å koble routerene før begge er satt opp korrekt med hensyn på dhcp/nat-ing. Test med kabel først, så med wireless,

det kan hende ved trådløs at du må bruke faste ip adresse for å få det til....

 

Kan du resete smc'n og har du prøvd det?

 

Har du fast ip på pcn?

hvis ikke prøv med det, må være i samme serie, går vi ut i fra at smcn har 192.168.1.1 så bør pcn være på samme subnett, 192.168.1.x, bytt x med det tallet du tenker på.

 

Hva ser du i loggen på cyclen? Stemmer denne kommer jeg meg inn på

Er det gitt ip til smc eller har den prøvd å koble seg opp?

 

Den først routern skal ha dhcp på den andre ikke, den andre bør ha fast ip i samme subnett som dhcproutern, kablingen er det enten router1 lan til router2 wan eller lan, så prøv begge.

 

(Google med merke og varenummer og en eller annen tekst ;) )

Du kommer inn på cyclen?

Stemmer denne kommer jeg meg inn på.

men ikke på smc'n?

Stemmer også, kommer meg ikke inn nei

Og du har kun kablet smc og pc og du kommer fremdeles ikke inn?
Nei, har prøvd alle portene.
Kan du resete smc'n og har du prøvd det?

Har restettet den flere ganger.

Eller har du koblet dette annerledes cycle -> smc -> pc? Anbefaler ikke å koble routerene før begge er satt opp korrekt med hensyn på dhcp/nat-ing. Test med kabel først, så med wireless,

Desse er koblet slik som du sier ja. Zyxelen skal være rett innstillt den.

Har du fast ip på pcn?

Har testa med å sette den opp med fast ip og..

Hva ser du i loggen på cyclen? Er det gitt ip til smc eller har den prøvd å koble seg opp?

Den har gitt Ip til SMC'en

 

 

Er det søpla neste eller+?

Lenke til kommentar
Dersom du har resatt SMC ruteren riktig, bruker kabel mellom PC - ruter og fortsatt ikke kommer "inn", ja da er den litt tvilsom. Om det ikke er noe feil

på kabel mellom PC or ruter, ville jeg ha levert inn ruteren til selger.

Har testa flere kabler, så den er det ikke noe i veien med.

 

Er en stund siden jeg kjøpte den. men den har i grunn vært rar hele tiden.

Lenke til kommentar
Men hvis SMC fikk IP fra Zyxel - så hadde de vel ikke samme IP-adresse? Kom du ikke på nett gjennom routeren, eller hva var problemet i utgangspunktet?

Joda jeg kom meg på nett, men det det er noen instillinger som er feil, som jeg skal forandre på (på den trådløse delen). Derfor vil jeg inn på routeren... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...