Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Import av Lancer Evo II/III


Billy Bob

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid hatt en liten kjærlighet for disse bilene, og lurer nå på hvordan det er å få tak i en slik? Er det noen som har hørt om import av disse bilene? Noen som vet om seriøse firmaer som henter disse bilene? Hvilken pris de ligger på osv osv?

 

På forhånd takk. :)

 

04020022.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke sikker på alt som hører med ved import jeg... Men det koster nok litt å registrere bilen med 2-300 hestekrefter. Pluss at den kanskje må modifiseres litt for at biltilsynet skal godkjenne den. Lys, avgass og sånn? Usikker på det...

Skrevet
Det er det jeg er redd for. Det er sikkert ikke så billig når vi tenker på prisen jeg må ut med til syvende og sist.

du kan nok doble prisen ferdig impotert

Skrevet

Hvis du skal ta inn en Evo, må du passe på å ta inn en utgave som er/har vært tilgjengelig i Norge. Så slipper du unna en del stress.

 

Hvis du f.eks. kjøper deg en Evo VIII, som selges i Norge, er det lettere å få bygd om en importert Evo VIII og godkjent denne. Enn å bygge om en bil som aldri har vært solgt i Norge.

 

Dette har med typegodkjenning å gjøre. Da igjen, alt før 1996 er det jo lettere å få trimmet og trikset med, uten å måtte betale et hav med avgifter på toppen.

 

http://www.japanauto.no/brukt/biler/59.htm

 

F.eks. den bilen der blir kostende over 200 000,- NOK når du er ferdig. Selv om bilen i seg selv bare koster 94 000,-.

 

Evo er nok også et mareritt å forsikre.

Skrevet
Hvis du skal ta inn en Evo, må du passe på å ta inn en utgave som er/har vært tilgjengelig i Norge. Så slipper du unna en del stress.

 

Hvis du f.eks. kjøper deg en Evo VIII, som selges i Norge, er det lettere å få bygd om en importert Evo VIII og godkjent denne. Enn å bygge om en bil som aldri har vært solgt i Norge.

 

Dette har med typegodkjenning å gjøre. Da igjen, alt før 1996 er det jo lettere å få trimmet og trikset med, uten å måtte betale et hav med avgifter på toppen.

 

http://www.japanauto.no/brukt/biler/59.htm

 

F.eks. den bilen der blir kostende over 200 000,- NOK når du er ferdig. Selv om bilen i seg selv bare koster 94 000,-.

 

Evo er nok også et mareritt å forsikre.

Den der koster vel 216.000 på skilter.

Skrevet
Dette har med typegodkjenning å gjøre. Da igjen, alt før 1996 er det jo lettere å få trimmet og trikset med, uten å måtte betale et hav med avgifter på toppen.

Men det fungerer bare på biler som er førstegangsregistrert i norge FØR 01.01.96.

 

Importerer du en 94 evo nå, i 2005 spiller det ingen rolle at bilen er gamlere enn 1996 modell. Biler importert i år (2005) slipper ikke unna ekstra hk-avgifter ved trim før 2015 :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...