Gå til innhold

Q-TEC PSU 400w slår seg av...


joTAN

Anbefalte innlegg

Min gamle trofaste psu tok kvelden for en tid tilbake, så jeg måtte sette inn en ny..

Satte bort prosjektet til en lokal databutikk som satte inn en "Q-TEC PSU 400w

switching pover supply ATX 12V."

Etter at denne ble satt inn kan jeg ikke kjøre spill lenger! Går bra i 10-15 minutter så slår maskina seg bare av... må trekke ut strømkontakten i maskina, vente noen sekunder, sette inn igjen og slå på! Utrolig irriterende!

Er 99% sikker på at det er PSU'en som er feilen, kan ikke skjønne hva annet det kan være.

Løsningen er jo enkel, klage og få byttet delen, men jeg ble nyskjerrig og lurer på om Q-TEC er et dårlig merke, eller om jeg har vært uheldig....noen som har erfaringer? Noen anbefalinger på en god og rimelig 300-400w PSU? Helst både stillegående, rimelig pris og driftssikker.. ikke små krav akkurat, men hva finnes som du kan anbefale?

 

joTAN

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott!

Da vet jeg hva jeg skal holde meg unna...!

-Den Mist b-Zerk 500w ser jo veldig kurant ut! Hvis den går inn i kabinettet jeg har nå bestiller jeg denne! (Den er 36mm dypere enn ATX-spesifikasjonene)

Eller jeg bestiller et nytt kab. også, -prisen var jo veldig god (Har tenkt på Thermaltake Shark eller Therm. Xaser Tsunami - dette er vel gode kabinetter? -erfaringer noen ?

Skal oppgradere maskina snart nå, det går vel an å begynne med kabinettet og PSUen.

Blir vel så jeg kjøper en ferdig pakke fra Komplett. Tror det holder lenge for meg med en løsning på 3500-4000 kr. Mist b-Zerken er vel kraftig nok til å drive det meste?

 

joTAN

Lenke til kommentar

500W skal holde en god stund det ja.

(Spørs hva du skal ha da, selvsagt)

Men den kjører nok de aller nyeste komponentene ganske greit (Nyeste CPU, HK, GPU, RAM og HDD)

 

Når det gjelder kabinettene, så kan du søke på forumet etter de.

Har vært en god del tråder om de kabinettene, iallefall Tsunami.

Google kan du også bruke, se om du finner noen tester av de :)

Endret av Moltrez
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har også problemer (mistenker at det er strømforsyninga).

 

Problem: PCen min pleier å reboote når jeg bruker bf2 mod editoren.

Det skjer KUN i det programmet. Det skjedde ikke før (trur også jeg hadde en annen strømforsyning da). Jeg har samme strømforsyning som trådstarter.

BF2 mod editoren er det som krever mest RAM på pcen min også, men jeg har nok ram.

Så trur dere det vil hjelpe med ny strømforsyning hos meg også?

Endret av Sjulimann
Lenke til kommentar

Sjulimann det er mulig at en ny PSU vil hjelpe, hvis det kun er i BF2 så syntes nå jeg at det er litt merkelig men...

til trådstarter: grunnen til at maskana slår seg av er sansyligvis fordi PSUen går varm ( kan iallefall virke slik ettersom det du har forklart)

du KAN prøve å kjøle den bedre... men det beste hadde jo seff hvert å bare kjøpe en helt ny PSU som IKKE er Q-tec :yes:

Lenke til kommentar

Q-tec PSU'er er en forbrytelse mot menneskeheten ja. Har ingen ringt Haag?

 

http://www.hexus.net/content/item.php?item=1359&redirect=yes

 

Hexus testet en del power supplyer, og Q-Tec hadde de mye morro med. Det var den eneste PSU'n de klarte til å blåse i lufta. :!:

 

(Får opplyse om at QTechnology PSU'ne de tester der opplagt ikke er det samme som Q-Tec)

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Jeg har hatt et par erfaringer med q-tec i min- og mine nærmestes maskiner samt lest på forum osv. endel erfaringer om Q-tec. Med bakgrunn i dette og betydelige mengder analytisk tenkning, har jeg kommet fram til at formelen for ytelsen til en Q-tec-produsert PSU ligger innbakt i navnet.

 

Dere skjønner, Q-tec står utvilsomt for Quad-tec. Dette er en gimmick de har funnet på for å gi inntrykk av at PSU'en yter mer enn den virkelig gjør. Denne Quad-gimmicken ble vurdert til å være så smart at den fikk betegnelsen teknologi, derfor Quad-tec.

 

Quad-tec går ut på å kvadratisere den faktiske ytelsen og lansere PSU'en med denne spesifikasjonen. Dette betyr at den faktiske ytelsen til en gitt Q-tec PSU finnes ved å ta kvadratroten av dens oppgitte ytelse.

 

En Q-tec 400W PSU er derfor i virkeligheten kun en 20W PSU, noe jeg har kommet til stemmer godt overens med mine egne og andres erfaringer med Q-tec.

 

Velbekomme

Lenke til kommentar

LOL! :p

Det er vel kanskje ikke så langt fra sannheten? Riktig så ille er det nok ikke, men det synes jo ganske klart at Q-tec overdriver litt i sine spesifikasjoner.

Samtidig kan jeg jo nevne at jeg har bygget endel maskiner for bruk i overvåkningssammenheng (videokameraer) basert på Q-tec, men har fortsatt tilgode å oppleve noe kluss med disse.

PSU-belastninga i disse maskinene er nok ganske beskjeden i forhold til hva en råbarka spillemaskin krever, men la det allikevel være nevnt at Q-tec ser ut til å orke å levere den beskjedne effekten disse krever.

 

Men å montere noe slikt i en litt heftig spillmaskin? "Never in my life"!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...