Gå til innhold

Hvilken "alt i en" skriver er den beste?


Anbefalte innlegg

Skal nå kjøpe meg en "alt i en" skriver, men er litt usikker på hvem eg skal kjøpe. Skriveren må kunne printe, kopiere og scanne. Her er en liste der du ser hva som er viktigst:

 

1. Drivskostnader (viktigst)

2. Printkvalitet

3. Vedlikehold

4. Utskriftshastighet (ikke fult så viktigt)

 

Hvilken printer vil du anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde skrive hvilken prisklasse du lurte på..

billige multimaskiner er som regel veldig dyre i drift/vedlikehold.

mitt råd til deg ikke gå for blekkbaserte skrivere

sats heller på en toner basert maskin.

 

 

uten å skrive noen reklame så kan jeg skreddersy en kvalitets multimaskin .

 

 

edit! trykkleif

 

[ Denne Melding var redigert av: Neo0 på 2002-08-16 23:12 ]

Lenke til kommentar

Vi kan like gjerne ta det her, kanskje andre kan ha interresse av det også... Du fikk min jobb-mail... Sjekk ev. http://www.fag.no og/eller http://www.fag.com også...

 

Vi har luktet litt på en HP Digital Scanner som koster ca. 30.000,- med TR-kort... Dette er imidlertid ikke noe must lenger, da vi kan plugge et par Ethernet enheter direkte på vår nye server... Vi trenger samtidig en god skriver med muligheter for tosidig trykk... En faks/scanner med SW som kan integreres med NT4.0 Sp6/W2K Server og MS Exchange må være med, men ingen light versjon...

 

Det gjør ingenting om det er en fargelaser... Vi har vurdert en voks-skriver pga. av kvaliteten på brosjyrer etc., men såvidt jeg forstår er ikke voks-utskrifter godkjent for lagring av regnskapsdokumenter og dette vil antegalig bli vår hovedskriver...

 

I dag har vi 3 Lexmark S/W lasere... 2xOptra+ og en litt kraftigere som hovedskriver... Vi regner med å beholde et par av disse....

 

Siden vår norske avdeling er liten og vi har vårt hovedregnskap i Finland, må vi kunne sende doc's, f.eks. i PDF format til Sverige, Finland og Danmark for elektronisk attestasjon i Adobe Acrobat eller tilsvarende...

 

Utgående Datafax og ev. inngående routing av faxer ville absolutt ikke ha vært noen ulempe... Gjerne kopiering også, da vår gamle Xerox begynner å bli sliten...

 

Mao, vi er ute etter et komplett system for elektronisk dokumenthåndtering, minimum A3 da også tekniske tegninger skal ha plass...

 

Et av mine krav er at det finnes et referansesystem som vi kan få se på... Hverken HP eller Xerox har hatt noe vise frem så langt :smile:

 

Til slutt, vi er 8 ansatte i Norge, ca. 60.000 på verdensbasis... Dette vil bli et pilotprosjekt for hele konsernet... Om printerdelen er testet i SAP ville dette ha vært en stor fordel da IBM krever ca. 50 timer á NOK. 1000,- for å godkjenne skrivere til vårt SAP system....

 

Regner med å få et tilbud fra Ricoh på mandag... HP og Xerox har så langt ikke kommet med noe konkret og har ingen referanser på de løsninger vi er ute etter...

 

Håper å høre fra deg!

 

Vil ellers uansett, for ikke helt å stjele tråden, anbefale en titt på http://www.ricoh.no !

 

[ endret av trn100 den 2002-08-17 00:17 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...