Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er Telenor egentlig ett seriøst firma?


Anbefalte innlegg

Etter att alle Tiscali kunndene måtte betale mere for adsl og mistet eposten og addreselistene.

 

Nå kommer telenor med den finneste kommentaren jeg har hørt på lenge:

 

Telenor angrer ikke sletting av e-post!!!!

http://www.digi.no/php/art.php?id=274037

 

Hva mener dere om saken?

Har selv sittet nesten vær uke i telefonen for å få adsl til å fungere som det skal...

Nå kommer de og tror de er kongen på berget!

Har telenor lov til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv sittet nesten vær uke i telefonen for å få adsl til å fungere som det skal

Fungerer det som det skal da?

 

Jeg kom over fra Tiscali, hvor jeg knapt har hatt en eneste utkobling på 4 år, til Telenor hvor jeg har 4 utkoblinger i timen.

 

Kundeservice har jeg prøvd en gang.... 35 i kø, for så å få beskjed om å restarte modemet :thumbdown:

 

Kan ikke få byttet til annen ISP fort nok (bare jeg klarer å bestemme meg for hvilken så) :hmm:

Lenke til kommentar

Har selv sittet nesten vær uke i telefonen for å få adsl til å fungere som det skal

Fungerer det som det skal da?

 

Jeg kom over fra Tiscali, hvor jeg knapt har hatt en eneste utkobling på 4 år, til Telenor hvor jeg har 4 utkoblinger i timen.

 

Kundeservice har jeg prøvd en gang.... 35 i kø, for så å få beskjed om å restarte modemet :thumbdown:

 

Kan ikke få byttet til annen ISP fort nok (bare jeg klarer å bestemme meg for hvilken så) :hmm:

Har sletet med Adsl sia jeg fikk den.

Sliter med utkoblinger og at de plutslig setter ned farten min....

Det har sjedd 4 ganger siden da....Hvordan går det an egentlig?

Lenke til kommentar
Jeg er 100% fornøyd med Telenor, jeg ble oppgradert til 2 mbit for et par dager siden når jeg ringte de. Har ALDRI hatt problemer med Telenor!

 

Klart de er et seriøst firma, det burde du vite!!

Har aldri hatt det på følelsen jeg nei. Virker nesten så de skrur ned hastigheten min med vilje.

sist hadde jeg plutslig 600/56

 

Viss jeg hadde regnet sammen alle timene jeg har snakket med de over telefon kunne jeg liksågått ha snakket med de 1-2 døgn i strekk.... og dette er siden mars!

 

I mars plagdes vi fryktelig med utkobblinger og hadde allene på 3 mnd april/mai/juni hadde jeg 21 timer med oppring på 05000

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Til topic: Er Volvo en bilprodusent? Er gresset grønt?

 

Det er vel ett svært innlysende spørsmål du stiller, trådstarter.

 

Jeg har aldri hatt negative erfaringer med Telenor, med unntak av 1 gang de plundra det til med en faktura og ved installasjon av ADSL for ørten år siden... -- Men da kom det en montør klokka 10:00 på julaften og installerte alt for meg, for tort og svie.

Lenke til kommentar

Jeg slet med endel problemer i starten. Utkoblinger, de satte ned min hastighet, men har nå hadd de i 4 år og siste 3 årene har vært smertefrie. Ikke en utkobling. Så jeg er storfornøyd. Og ja de er ett seriøst firma, men de har en kundeservice som ikke duger, eneste de sier er "Restart modemet, sjekk at alle kablene er intakte."

Lenke til kommentar
' date='22/09/2005 : 23:01'] Hadde Telenor vært en ny aktør på markedet i dag (på lik linje med slik f.eks. NGT har kommet på markedet), hadde de hatt en utrolig liten markedsandel i forhold til det de har i dag.

 

En del folk er fortsatt vant til å bruke "Televerket" og holder seg til Telenor.

Men da hadde det heller ikke vært noe særlig infrastruktur i Norge...

Lenke til kommentar
det blir vel bedre når de øker upload 25.november (for da er backbone byttet) :)

vet ikke om de lanserer adsl2+ da, det fikk jeg ikke vite :(

siste gang jeg ringte var onsdag. Han på teknisk viste ikke noe om den oppgraderinga. Han surte til og med hva det var for noe......

Sammarbeidet er dårlig. For når jeg ringte så de ikke at de hadde satt ned farta mi. Men de som leste e-posten min så det :p

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt noe problem med telenor jeg.

 

Selv om de klarte å påstå at IP telefonen min fungerte når jeg ikke hadde koblet i verken strøm eller linje :p "jeg var nettopp inne på ip telefon adapteret ditt og testet. det er ikke noe feil med det"

 

"Jauvoll? klarte dere det da? er ikke strøm eller noe som er koblet på den. har vært frakoblet i 2 døgn den nå.. Dere skulle jo sende meg ny, jeg har ikke bedt om at dere skulle sjekke den.."

 

Men men.. det er nå greit :p

Lenke til kommentar
Klart Telenor har fått drahjelp i så måte, men de har jo gjort alle tingene riktig, melka mest mulig ut av PSTN, ISDN og nå ADSL før de sikkert lanserer enten ADSL2 eller VDSL.

Økonomisk og bedriftsmessig sett, har de gjort alt riktig og har et solid overskudd hvert år.

 

Fra (ditt og) mitt ståsted, holder de tilbake teknologi som for lengst kunne vært sluppet ut, de kunne gjerne hatt bedre opplæring/bemanning på sitt kundesenter, tjenestene er MYE dyrere i forhold til det andre aktører tilbyr - og det er medregnet leiekostnader til Telenor..

 

Igrunn synes jeg at JARA bør kjøpes opp av staten (Jara er de som eier kobbernettet, fiberoptikk, etc, right?) og at evt. alle aktører får gratis linjeleie eller at alle betaler likt. Telenor betaler kanskje de óg, men i så fall, betaler de tilbake til egen lomme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...