Gå til innhold

Xerox XA7-19i


Anbefalte innlegg

Jeg er meget enig med testen, det er mye gjennomskinn på skjermen, og Ghostingen er lett merkbar.

 

Har testet skjermen selv i GTA san andreas og UT 2004, jeg mener at  det ikke var tilfredstillene å spille på skjermen , fargene var blasse og etterslepet var litt for mye.

Amen.

 

Lurer på om jeg/vi kan ha fått en mandagsmodell, siden alle andre er så strålende fornøyde...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Hvis dere vil se skjermen og gjøre opp deres egen mening om hvordan evetuelle refleksjoner, hvordan fargene og hurtigheten på skjermen er.

Så er det bare og komme ned til digitalimpuls. Vi har satt opp en av de skjermene i utstillingen. Den står i en av de verre situasjonene en lcd skjerm kan ha med tanke på lys i rommet.

Bra tilbud DI!

Selv kan jeg jo bare se på skjermen her, men jeg anbefaler alle som har vurdert å kjøpe denne skjermen å se den i virkeligheten for å få et skikkelig inntrykk.

Denne skjermen har som sagt fått ganske delte meninger.

Lenke til kommentar
Men står i testen at foten er laget av metall, spurte tidligere om det er børstet stål? Noen bekrefte/avbekfrefte?

Det er børstet stål, ja. :thumbup:

Og du gir thumbup pga? Du har kanskje ikke sett aluminiums versjonen, men mye finere. Blank og deilig.

 

På den foten er det mer gjenskinn enn skjermen ihvertfall ! :p

Lenke til kommentar

Vel, dette bekrefter vel nok en gang at man ikke skal stole blindt på tester...

Kjøpte selv denne skjermen etter å ha lest positive tester og gode kritikker på diverse forum, og kan ikke si jeg angrer.

 

Som en sa tidligere her "forsvarer" jeg den nok litt fordi jeg allerede har kjøpt den, men må også si meg enig i alle de som har kritisert "gjenskinnskritikken" her. Det er klart det blir litt refleksjoner når det er en glassplate, men er absolutt ikke så mye og plagsomt som testen gir uttrykk for.

 

Jeg er ikke en spill-type, så kan ikke uttale meg noe særlig om ghosting og sånn etter et par timer med strategispill på de månedene jeg har hatt den.

Det eneste jeg ikke er særlig fornøyd med er å se film. Da blir ikke de sorte feltene oppe og nede ordentlig sorte, og det er vondt å se mørke detaljer på filmen.

 

Så til alle dere som vurderer å kjøpe denne; ikke la dere påvirke alt for mye av testen! Let litt rundt på nettet etter andre tester, og erfaringer i diverse forum. Det er mange som har helt andre meninger enn de som formidles i testen! :)

Lenke til kommentar

Xerox sier,i følge diverse nettsteder at Xerox XA7-19i /192i kommer med forskjellige paneler, blant annet:

 

M190EN03 V.0 8ms GTG 250 nits 800:1 ANTI-GLARE MVA, 16.7M Colors

CMO M190E5-L0A 8ms 300 nits 700:1 ANTI-GLARE TN, 16.2M Colors

AU M190EN03 V.2 8ms. 250 nits 1000:1 P-MVA

 

Forskjellen på 19i og 192i etter hva jeg har forstått gammel og ny versjon.

 

Sjekk ut http://forums.overclockers.co.uk/showthrea...17466934&page=2 for mer info

 

Til slutt:

 

Er det ingen som har kommentar til begrepet "Anti-Glare" her ? Betyr ikke dette noe som "anti-refleks" ?

Endret av Sozinho
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Okey da er dette med gjennskinnet oppklart tror jeg, vi har som sagt flere av disse skjermene på jobb. Og jeg stilte meg litt undrende til dette enorme gjennskinnet de klager over i testen.

 

Men vi fikk nettopp inn en av disse nye 19" og fytti for et gjennskinn :ohmy:

I andre siden av rommet står en av de "gamle" skjermene, og det er enorm forskjell på de to.

 

Når jeg ser nøye på den gamle skjermen så virker det som om den har et filter i glasset eller noe, fordi hvis jeg vrir den opp mot taket, så blir alt lyset rosa/orange :hmm: . Gjør jeg det samme med den nye blir lyset bare speilet tilbake helt hvitt, og det blir vanskelig å se hva som står på skjermen.

 

Virker helt rart for meg at de har forrandret på disse skjermene altså :thumbdown:

Men virker som om det er den gamle modellen som er veien å gå :!:

Lenke til kommentar
[..snip..]

Men vi fikk nettopp inn en av disse nye 19" og fytti for et gjennskinn  :ohmy:

I andre siden av rommet står en av de "gamle" skjermene, og det er enorm forskjell på de to.

[..snip..]

 

Ja, men det er godt at man kan få en mulig og plausibel forklaring. Så nå er jeg litt spent på om vi ser dette hos andre som har kjøpt skjermen rundt den tiden hardware.no testet den.

 

Uansett var det bra at vi fikk en mulig forklaring.

Lenke til kommentar
kjøpte en ny skjerm som jeg fikk på fredag for å ha 2 ved siden av hverandre, å jeg ser ikke noe forksjell på dem, er ikke noe mer gjennskinn i den nye

5019953[/snapback]

 

Rart altså, hmm jeg så klart forskjell på begge de hos meg... Men ser du om det er noe farge i gjennskinnet? Som et slags filter?

Lenke til kommentar
synes begge (når de er skrudd av) har sånn lilla/rosa gjennskinn men merker ikke dette når skjermen er skrudd på

5021060[/snapback]

 

Ja men det hadde jeg bare på den gamle skjermen :dontgetit: Den nye 19" hadde ikke noe sånn lilla /rosa når den var avskrudd. Ivertfall ikke så jeg kunne se det sånn som det var på den gamle.

Hmm virker jo veldig rart dette her..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Imorgen pakker og sender Netshop meg min Xerox 19" 8ms nr.2

Skal teste dem opp imot hverandre og se om de er forskjellige.

 

Hvis den som kommer er like bra som den jeg har nå blir jeg svært fornøyd.

(Den jeg har ble kjøpt 21.03.05 ifra Netshop)

 

Tror aldri jeg har sett at en LCD skjerm har vært så til de grader elsk eller hat som denne skjermen! :!:

Jeg har sett på mange LCD og synes fremdeles min Xerox holder seg i toppklassen!! :thumbup:

 

Er derimot ikke fornøyd i hele tatt med de begrensede tilkoplingsmulighetene som er , fastmontert DVI kabel , når fikk de den ideen? :thumbdown:

Ingen sekundær tilkopling! :thumbdown:

 

I'll be back with more!

Lenke til kommentar

Jeg har 17" versjonen og den er praktfull. En fantastisk pen skjerm med gode farger og null etterslep.

 

Like etter jeg kjøpte den, gjorde kameraten min det samme. Men han kjøpte 19" versjonen. Og her ligger vel problemet. Den eneste forskjellen på disse to skulle visst være størrelsen, men hans skjerm viser svart bedre (min skjerm virker litt lilla på svart, men det er ingenting jeg irriterer meg over). Foten på min 17" er blank, hans er matt. Min skjerm reflekterer så godt som ingenting, hans reflekterer VELDIG. Ikke det at jeg har irritert meg over det når jeg har brukt hans pc, jeg synes faktisk skjermen ser litt lekker ut når den reflekterer litt omgivelser, men den er veldig forskjellig fra min.

 

Uansett synes jeg begge er flotte skjermer, og imponerer alle som ser dem. Anmelderen av denne 19" skjermen er tydeligvis en rimelig kritisk videofil som tenker mer på et 100% overall perfekt bilde, enn bildekvalitet OG utseende. Jeg tar gjerne begge deler og fortsetter med å stortrives med min xerox.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...