Gå til innhold

Trenger noen bra priest addons

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå kan du jo bare dra "Group 1" osv ut fra raid-fanen, nesten samma sak, CT_RaidAssist er dog litt mer.....skreddersydd, om du vil.

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Skrevet

Må si at jeg selv er ganske så fornøyd med hvordan UIet mitt ser ut...

Interface

Kan gi en liste over mods hvis ønskelig.

Mvh.

Trillian

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Skrevet (endret)

Interface

Mvh.

Trillian

HYYYYYL!

Hvor er dmg spells? :cry:

Hehe... øverste baren tilsvarer "main-bar" i standard-interfacet...

Dvs.. trykker man shift+1, shift+2, shift+3 etc. endrer man baren... Foretrekker å ha healing/dmg på seperate bars da man ikke spes. ofte benytter disse i de samme situasjonene..... Har forøvrig lagt Wand over på healing-baren da denne benyttes for å procce med darkmoon-carded ved bossfights ;)

Trill

Endret av Slettet-EkRmMDKFIU
Skrevet (endret)

Interface

Mvh.

Trillian

HYYYYYL!

Hvor er dmg spells? :cry:

Hehe... øverste baren tilsvarer "main-bar" i standard-interfacet...

Dvs.. trykker man shift+1, shift+2, shift+3 etc. endrer man baren... Foretrekker å ha healing/dmg på seperate bars da man ikke spes. ofte benytter disse i de samme situasjonene..... Har forøvrig lagt Wand over på healing-baren da denne benyttes for å procce med darkmoon-carded ved bossfights ;)

Trill

Begynte å lure litt. :p

Jeg bruker også sånt oppsett med dmg/healing/buffs på hver sin rekke. Blir mer oversiktlig da syntes jeg. :)

Upper bilde når jeg får tid..

post-172-1127325544_thumb.jpg

Endret av ahpadt
Skrevet

når jeg så trådnavn tenkte jeg med en gang "auto inner fire" det er uten tvil den beste priest modden jeg har lasta ned!

den buffer inner fire hvær gang du ikke har det på og beveger deg! :love:

Skrevet (endret)

CQMC, avbryter heals automatisk vist targeten din blir healet før cast timen er ferdig. (trenger Chronos og Sea for å funke)

Decursive er også en fin mod

Endret av JRL
Skrevet
Easy Priest hadde begge de funksjonene som er nevnt over. Men den funker ikke med nyeste patch :no:

funker fint for meg, jeg har de hver for seg

Skrevet

Interface

Mvh.

Trillian

Er det castparty du bruker der?

OT:For en healer, kan jeg annbefale Watchdog. Det er nye bars for gruppemedlemme dine, mye mer oversiktlige, pluss du kan konfigurere knapper for click casting. Enkel å sitte opp. Og enkel å bruke.

http://www.curse-gaming.com/mod.php?addid=1281

WatchDog is a highly-configurable replacement for the party, player and target frames which provides some nice extras, including targetoftarget functionality and click-casting. Click-casting allows you to set up different profiles for the way WatchDog responds to your clicks, as well as integrating these clicks into the Blizzard raid UI and CTRaidAssist. For example for a priest, you could set it so:

Shift-LeftClick: Flash Heal

Alt-LeftClick: Greater Heal

Control-LeftClick: Renew

Alt-RightClick: Dispel Magic

Control-RightClick: Power Word:Shield

Shift-RightClick: Power Word:Fortitude

Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Skrevet

Er det castparty du bruker der?

Jepp.. Foretrekker denne istedenfor WatchDog ;)

Forøvrig... Fikk en forespørsel over PM ang. hvilke mods jeg bruker...

Limer like greit inn svaret mitt her.

Jeg kan godt gi deg en liten oversikt over modsa mine, helt klart ;=)

Noen av dem trenger nok en del justering/tweaking for å fungere optimalt, but nothing you can't handle ;=)

Tør påstå at healingen min er sentrert rundt CastParty... Dette er en liten addon jeg bruker for å targette party-members istedenfor å trykke på "standardbildene" oppe til venstre. Fordelene med dette er at man kan plassere "boksen" med hp/mana-informasjonen hvor man vil på skjermen, de tar mindre plass, og man får listet hvor mye HP hver spiller mangler for å ha 100% hp... (Eks. "Trillian -1340). Alfa og Omega med dette er at en warrior og en soft-class (mage, rogue, priest, druid) begge kan ha 70%hp, men man man må allikevel bruke forskjellige heals på dem for optimal healing.

Jeg vil anbefale deg å konfigurere din "left-click" til "WoW_Default_Target" (eller noe slikt) i instillingene for modden. Da vil du "targette" den spilleren du trykker på i modden. Bruk så tastaturet til å caste healen. Pleier selv å la musepekeren hvile rett over navna til medspillerne, slik at jeg enkelt kan skifte target ved å bevege musa minst mulig...

CastParty

En annen mod som er _meget_ hending er "Titan panel"... Dette er "linja" helt øverst på skjermen, og benyttes til å vise info om hvor mye penger man har, koordinater etc. Er også mange kjekke addons til denne, f.eks. "titan friends" og "titan guild", som gjør at man kan få en quicklist over friends/guildies online bare ved å føre pekeren over det riktige ikonet... Kan også velge invite/whisper etc. fra denne menyen. Hendig med andre ord.

Titan

Gbars fjerner "main-baren" (nederst) og frigjør med dette mye skjermplass... Med denne modden kan du fritt opprette "kantløse" bars, hvor bare ikonene viser... Er ganske kronglete å konfigurere til å begynne med, og vil anbefale deg å lese guiden til denne på den respektive curse-gaming siden.. (Noen hendige kommandoer er /gbars unlock og /gbars help)

http://www.curse-gaming.com/mod.php?addid=853

Discord Unit Frames er forøvrig også en orgasmisk mod...

Denne muliggjør 100% customizing av ditt interface... Foretrekker å fjerne alt utenom "target" hvor jeg bare viser navn, hp og mana. Har også en liten bar som viser min egen mana.. Denne er forøvrig også ganske avansert å konfigurere optimalt.. Tror jeg brukte 2-3 timer første gangen, før jeg var fornøyd...

Ellers bruker du jo selvfølgelig Ct_RaidAssist til å heale raidet ditt

Ellers vil jeg anbefale Atlas. En liten mod med ingame map over alle instances.

Bufftimers gjør at du får en kjekk liten timer under alle buffsa... Kjekt å ha ^^ Veldig subtil.

Recap bruker jeg til å se hvem som overhealer, hvor mye hver enkelt spiller har heala etc... Funksjonen å se hvor mye overhealing hver enkelt spiller har gjort er meget nyttig i MC etc, hvor man da får en indikasjon over hvilke healere som gjør jobben tilfredstillende etc. (høy overhealing kan f.eks. indikere at personen bruker mye AoH, noe som er negativt, da man får et lavere hp/mana utbytte).

Noen andre av de addonsa jeg bruker er:

- Bankstatement

- AF_tooltip

- AllInOneInventory

- BetterKeyBindings

- CastBarDrag

- ChatScroll

- EasyChatChange

- EquipCompare

- Jotter-K

- LootLink

- MobileFrames

- MonkeyQuest

- Protimers

- QuickLoot

- ReplyFix

Orker ikke gi noen videre utfyllelse av disse da de ikke er såpass essensielle. Vil allikevel anbefale deg å skjekke disse ut...

Vil også oppfordre deg til å sette av noen timer til å konfigurere interfacet ditt akkurat slik DU vil ha det ;=) Føler selv at det er kjekkere og mer oversiktlig å spille med mitt eget oppsett kontra default, og er nærmest forkrøplet hvis jeg spiller på en annen terminal eller hos venner etc. med et annet oppsett ;=)

Man bør også opprette ihvertfall fire chatvinduer.. Et for Raid/party, et for Guild/officer, et for whispers (endre også fargen slik at outgoing/incoming whispers har forskjellig farget - enkelt å skille), og et for spam (/say, /yell, /trade, /lfg, /emote)

Curse Gaming er forøvrig din venn

Vennlig hilsen

Trillian

PS: Hadde linker til addonsene i PMen, men disse fungerer ikke her...

Dere finner alle sammen på Curse Gaming :w00t:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...