Gå til innhold

Printer har problemer med blekkpatronene.


Anbefalte innlegg

Jeg har en HP PSC 750 printer med scanner, men den vil ikke printe ut. På menyskjermen på printeren står det "Ta ut og sjekk svart blekkpatron". Dette har jeg gjort, og hver gang jeg setter den igjen får jeg følgende svar "Ta ut og sjekk farget blekk patron". Når jeg tar den ut, og setter den igjen får jeg melding igjen om den svarte patronen. Slik går det hele veien, uten at jeg kan gjøre noen ting under vedlikehold menyen.

 

Svart patronen min er ennå over halvparten full, men den med farger er jeg ikke sikker på. Men jeg har aldri fått noe melding om at det er lite blekk igjen...

 

Jeg har prøvd å starte maskinen på nytt, stillt inn alt på standard, og renset patronene, men den sier fremdeles det samme.

 

Har noen peiling på hva som er galt med min printer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det er riktig det som blir sagt at det kan være kontaktflatene.. (Både på patronene og i skriveren)

 

Du kan også prøve dette:

- Ta ut alle patronene og ta igjen dekslet

- ta ut strømmen og vent 10 sekunder, så sett inn strømmen igjen

- sett så inn svart patron og ta igjen dekslet (la den så gjøre seg ferdig)

- ta ut strømmen og vent 10 sekunder, så sett inn strømmen igjen

- sett så inn farget patron

- ta ut strømmen og vent 10 sekunder, så sett inn strømmen igjen

 

Kan også prøve å ta ut strømmen og la den stå uten strøm over ei natt..

 

Hvis ikke dette hjelper så må du faktisk kjøpe ny patron.. (og ja selv om du ikke har fått beskjed om lite blekk)

Det kan feks hende at den har stått over lengre periode og patronen har tørket ut..

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hmm, min søster hadde akkurat samme problemet på en HP PSC 2355, tror jeg det var den het.

Fikk beskjed om å sjekke patronene, men ingenting virket.

Nye patroner fikset biffen, så det er nok dessverre eneste veien å gå.

Men du kan jo alltids prøve å rense kontaktene med rødsprit eller noe slikt, eventuelt ta ut skriverhodet og rengjøre det hvis blekk har størknet der. Du taper ingenting på å prøve å fikse de du allerede har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...