El Viking Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Endel ting har i det siste krevet at jeg skal ha .NET installert. Jeg er av den typen som liker mindre Microsoft på maskinen og ikke mer. Derfor lurer jeg på om det er trygt å installere .NET. Trenger jeg virkelig denne? Vil maskinen blir tregere? Fyller den opp harddisken? Registeret? Hva med sikkerhet? Få Microsoft enda strørre kontroll over maskinen min? Skyver den ut andre plattformer/miljøer/rammeverk til fordel for seg selv (sånn som MS JAVA)? Hva er ulempene?
Manx Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Kan vel ikke si at jeg merker noe forskjell med å ha det inne, og synes det er greit å ha siden det er en del som krever at man har det. Ulempe: Hver gang du skrur på maskinen din så dukker Bill Gates opp på desktopen din og synger en liten sang i et rosa basteskjørt: I want your money, money, money your moneeeey. Give me some, give me everything!
dravisher Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 lol@Manx. Syns det bare er hyggelig at Billy the Gates synger en trall i ny og ned. Du klarer deg sikkert uten .NET, men det begynner å komme en del programmer osv. som krever det. Ser ikke at det skal være noe problem da. Du kommer til å måtte ha det sooner rather than later uansett da, siden WinFX, den nye APIen som kommer med Vista, helst skal bli grunnlag for store deler av softwareutvikling (så vidt jeg har forstått).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå