Gå til innhold

Filserver - Download pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Internett blir ikke raskere (med mindre du setter opp en proxy server på den, men det blir høyst begrenset hvor mye raskere slikt blir uten mer brukere)

 

Det er nok bare en samlingsplass til filer ja (eller hvis man driver med snuskete ting som ikke går å nevne her, så er det en fin måte å forflytte viftestøy fra rom X til Rom Y om natta og fremdeles la PC/serveren stå på. Noe undertegnede sårt trenger å få gjort... :/ ) :)

 

SATA > IDE fordi man kanskje skal ha dritten stående leeenge (vil kunne oppgradere disker i fremtida ;), samt å ha mange IDE disker i kabinettet = ROOOT.

 

og ja, selv om det er raid støtte på dem, betyr ikke at de ikke kan brukes utenom raid :)

Lenke til kommentar

Jeg har en pc jeg bruker som download pc, men jeg har hverken lydkort elle skjermkort i den, den ligger bare gjemt under sofaen med et trådløskort. Henter den opp på remote uansett hvor jeg er og laster ned det jeg vil, så bruker jeg en ntfs formatert ipod til å kopiere over store filer, feks dvd filmer og ser disse direkte fra ipoden, gjennom min børbare på prosjektoren.

Lenke til kommentar
Og lurt på. 8 s-ata plasser, 4 av dem er raid, men kan disse brukes "bare" som en vanlig s-ata port om de 4 andre? :blush:

De 4 S-ATA portene fra brikkesettet og de to IDE-kanalene (plass til 4 enheter) kan settes i RAID, dermed kan han ha 8 disker i RAID.

 

Hvis man ikke ønsker å ha RAID, kan man bruke alle de 12 diskplassene til hver sin disk.

Lenke til kommentar
Jeg har en pc jeg bruker som download pc, men jeg har hverken lydkort elle skjermkort i den, den ligger bare gjemt under sofaen med et trådløskort. Henter den opp på remote uansett hvor jeg er og laster ned det jeg vil, så bruker jeg en ntfs formatert ipod til å kopiere over store filer, feks dvd filmer og ser disse direkte fra ipoden, gjennom min børbare på prosjektoren.

Hvordan får du pc`en til å starte opp uten skjermkort? Får du ikke bare feilmelding? Eller kan denne disables i bios? Må nok uansett ha i et skjermkort til å installere den med (og gjøre settinger i bios)

Lenke til kommentar
Jeg har en pc jeg bruker som download pc, men jeg har hverken lydkort elle skjermkort i den, den ligger bare gjemt under sofaen med et trådløskort. Henter den opp på remote uansett hvor jeg er og laster ned det jeg vil, så bruker jeg en ntfs formatert ipod til å kopiere over store filer, feks dvd filmer og ser disse direkte fra ipoden, gjennom min børbare på prosjektoren.

Hvordan får du pc`en til å starte opp uten skjermkort? Får du ikke bare feilmelding? Eller kan denne disables i bios? Må nok uansett ha i et skjermkort til å installere den med (og gjøre settinger i bios)

Trenger ikke skjermkort for å starte den. Går som et uvær det. Hvor ofte endrer du settinger i bios på en pc som stort set kun laster ned filer? Er ikke mye overklokking på gang her.

Lenke til kommentar

Du kan jo gjøre som meg, bygge fra scratch :p

FileMantiX

DL-maskinen min kjører Azureus, Edonkey, Teamspeak og FTP-server, samt at den seff inneholder alle filene mine. Jeg fjernstyrer den med NetOp, og Azureus har en webinterface-plugin :) CPU-load ligger på rundt 80% hele tida nå.

 

Eneste jeg opplever er at maskinen sliter litt hvis jeg feks skal pakke opp en bunch med rar-filer. :( Men dette går fint å gjøre fra en annen maskin, så det funker.

Lenke til kommentar
Du kan jo gjøre som meg, bygge fra scratch :p

FileMantiX

DL-maskinen min kjører Azureus, Edonkey, Teamspeak og FTP-server, samt at den seff inneholder alle filene mine. Jeg fjernstyrer den med NetOp, og Azureus har en webinterface-plugin :) CPU-load ligger på rundt 80% hele tida nå.

 

Eneste jeg opplever er at maskinen sliter litt hvis jeg feks skal pakke opp en bunch med rar-filer. :( Men dette går fint å gjøre fra en annen maskin, så det funker.

Prosjektet ditt er på grensen til kunst. Det krever hvertfall mye mer innsats og tolmodighet en jeg er villlig til å legge i et kabinett. Dessuten så har jeg lyst på betraktelig flere hd plasser. Jeg bor ikke på gutterommet, så jeg har råd til plassen et sånt kabinett tar. (Stapper det inn på gjesterommet så kan de slite med lyden : :) ) BTW:Cybermantix, er ikke kaninen med i NTMNT?

 

stigfjel: integrert grafikk har ikke det hk som er valgt nå heller. Min fetter kjøpte et 754 hk med 8 plasser fra gb, for ca 1 år siden. Problemet er at fleste av dem ikke selges lenger. Det går greit med det hk som er valgt nå, jeg tar nok i et gammelt pci kort. Leste en test på ASUS K8N4-E Deluxe.

About the only thing I have to complain about is the chipset fan/heatsink that came on this board. The fan is (apparently) notorious for failing. In fact, during the testing the K8N4-E Deluxe the fan stopped working more than once... twice.... thrice... etc, etc.! In my main rig at home I use an A8N-SLI DLX and the chipset fan has completely seized up after only a month.

:hmm: litt kjipt vis jeg må skifte den etter en mnd..

 

hifiking: må uansett stille bios inn første gangen..

Endret av AtroZ
Lenke til kommentar

jeg må nok arrestere deg for noe.

 

som du vet så går vanlig ddr ram på 200mhz men jeg hadde først en cl3 brikke i og da hadde jeg 200mhz men etter at jeg kjøpte meg en gig med crucial ram og satte inn begge brikkene (512 hver). så blir rammen klokket ned til 167 mhz

hvis jeg bare har en brikke går det fint men når jeg setter inn to går det skjeis.

 

har undret lenge på dette og svaret er at minnekontrolleren og socket 754 ikke greier stort mere enn >1 gig med ram. anbefaler deg socket 939.

 

svar finne på toms hardware guide. :thumbup:

Lenke til kommentar
jeg må nok arrestere deg for noe.

 

som du vet så går vanlig ddr ram på 200mhz men jeg hadde først en cl3 brikke i og da hadde jeg 200mhz men etter at jeg kjøpte meg en gig med crucial ram og satte inn begge brikkene (512 hver). så blir rammen klokket ned til 167 mhz

hvis jeg bare har en brikke går det fint men når jeg setter inn to går det skjeis.

 

har undret lenge på dette og svaret er at minnekontrolleren og socket 754 ikke greier stort mere enn >1 gig med ram. anbefaler deg socket 939.

 

svar finne på toms hardware guide. :thumbup:

Har nå fått 1024 mb ram i hus og vil nok bestille resten av delene på mandag.

 

Kommer mest sannsynlig til å holde meg til 754, har fra før 1,5 gb ram på hovedpc`en min, den har også 754 hk.

 

For sikkerhets skyld, hvilket hk med 8-sata porter skulle jeg bestillt?

Lenke til kommentar

Jeg har gått gjennom alt som selges av 754 hk, og der er det bare et som har 8-sata.

 

storken sier ram'en vil kjøre treigere på et 754 kort. Noen som kan bekrefte dette?? Jeg har ikke merket noe til dette problemet selv.

 

For sikkerhetsskyld spør jeg etter et par forslag til 939 hk som har 8 s-ata allerede nå. Siden jeg har planer om å bestille allerede nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...