Gå til innhold

Opera - nå FREEWARE!

fredriri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er en herlig nyhet.

Opera er nå en 100% reklamefri og kostnadsfri nettleser.

Nå er den eneste negative siden med denne browseren borte, så last ned på www.opera.no - helt gratis

Ingen grunn til å bruke Firefox.

Til og med Internet Explorer er et sikrere produkt per dags dato.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ?? er Firefox mer utrygg enn IE?? Tror du har blingset litt her.

Men uansett supert av Opera å legge ut spilleren som gratis programvare. Håper de fortsetter å bruke ressurser på å videre utvikling av programvaren, da de må tjene penger av noe

Skrevet

Jo, så lenge Opera ikke har noe alternativ til adblock og bookmark syncronizer(synkronisering av bokmerker via en ftp server), så er det all grunn til å bruke Firefox.

Skrevet (endret)

Selv om firefox har flere sikkerhetshull enn IE for øyeblikket så er nok de fleste angrep mot nettlesere rettet mot IE så firefox er fremdeles tryggere..

Opera fikk jeg gratis for en stund siden når de hadde jubileum, da fikk jeg koder fra opera, men har ikke brukt det, ender alltid opp med firefox :p

Endret av nahojdat
Skrevet (endret)
Hæ?? er Firefox mer utrygg enn IE?? Tror du har blingset litt her.

http://www.digi.no/php/art.php?id=266615

Det var antall rapporterte sikkerhetshull da. FF er veldig åpne i så måte, IE prøver så godt de kan å holde det skjult. Microsoft blir faktisk forbannet når noen rapporterer det, FF fikser det. IE har 19 upatchede sikkerhetshull, FF 1.0.7 vil ha null.

EDIT: Vil bare påpeke at jeg ikke har noe imot Opera, fin nettleser og det kan godt være at FF er like utrygg som IE for alt jeg vet. Men de har litt forskjellig sammenligningsgrunnlag. På meg virker det i hvert fall som FF og Opera tar sikkerheten mer seriøst enn IE, med tanke på raske patcher.

Endret av RattleBattle
Skrevet

Jo, så lenge Opera ikke har noe alternativ til adblock og bookmark syncronizer(synkronisering av bokmerker via en ftp server), så er det all grunn til å bruke Firefox.

Adfilter funker glatt:)

http://www.OperaAdFilter.com

Ikke alle bruker Windows.

Url-filtrering har vært støttet i Opera Linux lenge.

Gui-løs oppskrift her: http://www.schrode.net/opera/url_filtering/index.html

Skrevet

Joda, men det blir liksom ikke helt det samme. Jeg har lagt inn et filter i opera.ini/filter.ini. Men hvis man skal legge til et nytt filter, blir litt tungvindt i lengden å finne ut hva man skal blokke, åpne fila, lagre, restarte opera. Med adblock trykker man ved bilde, og kan deretter legge til filteret man vil. Man trenger heller ikke å restarte.

Skrevet (endret)

Det jeg er irritert over i Opera er at det er så mye i browseren som jeg syns er unyttig, der syns jeg FF er best.

Og se forskjellen i "Settings" i både FF og Opera, hvem er en klar vinner der? :p

Endret av lilleslem
Skrevet
Det jeg er irritert over i Opera er at det er så mye i browseren som jeg syns er unyttig, der syns jeg FF er best.

Og se forskjellen i "Settings" i både FF og Opera, hvem er en klar vinner der? :p

Nå blir jeg vel oppfattet som kverrulant :D , men opera 8 og nyere har kjørt omvendt taktikk. Strippet ved default, slik at brukerne selv legger til det ekstra de vil ha. Der synes jeg de har gjort det riktige.

Skrevet

Ja, lasta det ned nå nettopp, og det kan seriøst nesten måle seg med FF fant jeg ut etter noen minutter.

Eneste er at det viser noen sider litt annerledes enn både FF og IE, men ikke fryktelig feil ;)

Hipp, hipp, hurra! for Opera.com! :w00t:

Skrevet

Adfilter funker glatt:)

http://www.OperaAdFilter.com

Ikke alle bruker Windows.

Url-filtrering har vært støttet i Opera Linux lenge.

Gui-løs oppskrift her: http://www.schrode.net/opera/url_filtering/index.html

Poenget er ikke bare å fjerne reklamen. Med også fjerne området reklamen legges slik at den underliggende teksten flyttes oppover. Når alternativet er et stort hvitt hull midt i teksten, så kan det like godt være reklame der. Begge deler er like forstyrrende i forhold til å lese teksten.

Uansett, dette er igrunn offtopic.

Veldig positivt at Opera nå blir reklamefri. Kanskje de da vil implementere en skikkelig reklamestopper i nettleseren, da årsaken til at de ikke har villet gjøre det tidligere var at de mente det var litt dobbeltmoralsk siden de selv har en reklamebanner i nettleseren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...