lysbryter Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Jeg er i ferd med å emigrere fra Opera til Firefox - først og fremst på grunn av det store mangfoldet av extensions og stadig utvikling som følger med Firefox-prosjektet. Jeg har funnet noen nyttige extensions, blant annet mouse gestures. Men fortsatt er det noen funksjoner jeg savner fra Opera. Men kanskje det går an å få tilpasset Firefox slik at jeg blir fornøyd? 1. Når jeg åpner en link i en ny fane, vil jeg at den nye fanen skal komme opp inntil den aktive fanen, ikke til slutt på fanelinjen. 2. Jeg vil gjerne ha et "lukke-kryss" på hver enkelt fane, istedenfor bare helt til høyre på fanelinjen. 3. Jeg savner å kunne gå fram og tilbake en side ved å bruke Control og piltastene til høyre og venstre. Er det mulig å få tilpasset Firefox etter mine preferanser i henhold til det jeg har skrevet over? Evt. lister over nyttige extensions ut over dem som er på Firefox' sider vil også bli satt pris på.
MrLee Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 alt+piltaster navigerer iallefall frem og tilbake i FF uten extentions.
endrebjo Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Fanene lukker seg når du klikker på dem med musehjulet i både Opera og FF, dermed trenger du ikke lukkekrysset. Du blar som sagt frem og tilbake med <ALT> + høyre/venstre piltast. For å bla mellom fanene bruker du <CTRL> + <TAB> (legg til <SHIFT> mellom for å bla bakover).
MrLee Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 med laptop uten rullehjul (styrepinne/touchpad) kan det bli ett problem
Legion Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 shift+LMB for å åpne ny tab, ctrl+LMB for nytt vindu, dog sistnevnte kan overstyres
endrebjo Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 (endret) shift+LMB for å åpne ny tab, ctrl+LMB for nytt vindu, dog sistnevnte kan overstyres Tror vi sier motsatt jeg. <CTRL> + Venstre museknapp = Ny fane/tap <SHIFT> + Venstre museknapp = Nytt vindu Men for å være ærlig visste jeg ikke dette før nå. Man lærer noe nytt hver dag... Endret 20. september 2005 av endrebjorsvik89
RattleBattle Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 (endret) 1. Når jeg åpner en link i en ny fane, vil jeg at den nye fanen skal komme opp inntil den aktive fanen, ikke til slutt på fanelinjen. - Tab mix plus 2. Jeg vil gjerne ha et "lukke-kryss" på hver enkelt fane, istedenfor bare helt til høyre på fanelinjen. - Tab mix plus 3. Jeg savner å kunne gå fram og tilbake en side ved å bruke Control og piltastene til høyre og venstre. - Alt og piltast i FF. Endret 19. september 2005 av RattleBattle
howzer Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 stadig utvikling som følger med Firefox-prosjektet. Denne skjønte jeg ikke... Utvikles ikke Opera stadig?
olafura Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 stadig utvikling som følger med Firefox-prosjektet. Denne skjønte jeg ikke... Utvikles ikke Opera stadig? Joda veldig aktivt :-)
Admin'c Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 de har til og med fjernet reklamen nå, så nå er jo opera supert og gratis
Legion Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Tror vi sier motsatt jeg. ija, hadde tydligvis gjort denne endringen selv siden for min del er enklere å nå ctrl enn shift. nå bruker jeg riktignok tbe så både shift og ctrl gir ny tab forresten så gjentar du deg selv;) ekstra blabla: tbe (tabbrowser extensions) er den mest omfattende tabextensionen, med bl.a. mulighet for lukkekryss, sortering av tabs (drag n' drop, åpne i bakgrunn etc) fargekoding på tabs, sessionsaver osv. ikke bare positivt siden det er veldig mange options ikke direkte enklet å få det som man vil(mao litt bloat)...men når man endelig har klart det, så kan instillingene lagres, eksporteres og importeres.
lysbryter Skrevet 20. september 2005 Forfatter Skrevet 20. september 2005 stadig utvikling som følger med Firefox-prosjektet. Denne skjønte jeg ikke... Utvikles ikke Opera stadig? Joda, men ikke i samme omfang i henhold til utvidelser. Det er nok større mangfold med Firefox.
howzer Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Ikke nødvendigvis: http://userjs.org/ http://nontroppo.org/wiki/Opera
lysbryter Skrevet 21. september 2005 Forfatter Skrevet 21. september 2005 (endret) Tab mix plus er glimrende! Nå får jeg Firefox til å likne mest mulig på Opera. Edit: Men fortsatt savner jeg muligheten for å: a. Bla fram og tilbake med Control og piltastene. (Bruke én hånd istedenfor to, som med å bruke Alt-tasten.) b. Angre på f.eks. å ha lukket et vindu - gjenåpne ved å trykke Control + Z. c. Få opp et lite vindu når jeg skifter mellom fanene ved å bruke Control + Tab (som Alt + Tab i Windows) Endret 21. september 2005 av lysbryter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå