Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Komplikasjoner etter reparasjon hos komplett.no.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det må du sjekke i bios, evnt manual. Men du skal ikke slå på ps/2, du skal slå på usb tastatur støtte. Og siden den ikke er slått på fra før må du gjøre det med et ps/2 tastatur. Og ja, det er den lilla porten :)

Hvorfor må jeg bruke et ps/2 tastatur når jeg kommer meg inn

i bios med mitt USB tastatur?

 

Jeg har et trådløst mouse/keyboard sett fra logitech, det følger med en usb ledning og en grønn ps/2 ledning. Siden det ikke er en lilla og en grønn vil det vell si at den grønne teller som ps/2 for både tastaturet og musa i dette tilfelle? :)

Lenke til kommentar

Det er to løsninger, enten så trykker du den tasten for å starte installasjonen med et PS/2 tastatur, eller så aktiverer du native USB tastatur støtte. Prøv å let etter "USB Keyboard" | "Enable" i "advanced chipset settings".

 

Den grønne er for mus og lilla for tastatur. Det betyr at tastaturet bare blir tilkoblet USB.

 

EDIT: Det hadde også vært kjekt å få høre komplett.no sin side av saken, men selv om det har skjedd før så tror jeg ikke vi kan regne med at de svarer her nå en lørdagskveld. Men i morgen/mandag håper jeg at brukeren "komplett.no" finner veien hit og fyller ut de tomme feltene.

 

Jeg syntes forresten at topic bryter litt mot retningslinjene og du bør endre den til f.eks "problemer etter reparasjon hos komplett.no".

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...