Gå til innhold

Får ikke til Cooln Quiet

regeli

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et Asus A8N SLI Premium hovedkort og en AMD 64 3500+.

Jeg har aktivert Qfan, Cooln Quiet i BIOS og satt strømalternativer på minimal strømstyring. Har BIOS 1007. I Ai Booster står det enda 2200MHz.

Noen som kan hjelpe meg for å få til slik at den "throttler" ned ved lite bruk av CPU?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du må også legge inn cool`n quiet drivere i windows.

Les denne guiden på hw.no så skal det ligge en link der til AMD Cool`n Quiet drivere der

Hvis ikke kan du gå inn på AMD sine hjemmesider å søke på cool`n quiet der. Du kan også laste den ned her

Endret av joa1234
Skrevet

Takk for hjelpen, men måtte avinstallere Ai Booster fordi det likte ikke cooln quiet. Bruker speedfan til å se temp med.

Noen som hvet om andre programmer?

Skrevet

PC Probe, som følger med hovedkortet ditt.. er fint til å se temp med ihvertfall.. Gratulerer med valg av hovedkort da..! :) Godt å slippe vifta? Har samme selv med X2 4600 på.. ;)

Skrevet

Ganske bra uten vifte! Chipseth ligger på 35 grade og prosessor på 34 grade idle.

Vifta som som følger med 3500+ venicen er ikke hørbar i det hele, klarer max 45 grade i prime95 og prosessorviften sviver da bare 1800 rpm og 950 ca. idle. Viften på prosessoren starter ikke før om 5 min etter oppstart eller noe sånt fordi prosessoren blir ikke varm i det hele. Ble litt redd første gang jeg såg dette :no:

Den gamle 2200+ var alltid 75 til 80 grade.

:thumbup: AMD har gjort det bra :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...