Gå til innhold

Bilspill og realisme


Anbefalte innlegg

Håper det ikke bare er meg som lurer på dette men er det noen som har kommet over eller vet om noen bilspill som er i utvikling som IKKE er konkurranse preget?

 

Jeg er relativt glad i bilspill, men skal innrømme at det og kjøre på lukkede baner eller mot andre AI opponents i "Superbiler" begynner å bli vel kjedelig nå.

 

For min del ville jeg hatt et bilspill med photorealistiske kart over et bestemte områder både byer og landeveier hvor man kun kjører i normal traffikk.

 

Ok litt politi og timetrials er jo bra men bare tanken om å kunne velge "litt over gjennomsnitt" biler som Audi RS, M5 , Golf GTI osv og kjøre på autobahn eller i Danmark eller på smale Norske veier langs fjorder i varierende forhold , natt eller dag.

 

:no:

 

Blir vel neppe tilfellet men allikevel håper det kommer noe slikt engang.

 

Kjøredelen i "Mafia" er vel det som har tilfredstilt meg mest til nå :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Test Drive Unlimited (eller no sånn) skal vel bli en del av en virkelig plass, og der kan du eige et hus og cruise rundt på veiene i bilen din.

Grafikken blir super også..

 

Og du kan (selvfølgelig) kjøre løp også..

 

Men lengter etter noe vanlig bil spill / simulator selv.

Er så kjedlig med alle de du må kjøre løp i..

Vil bare cruise rundt uten problemer (lignende f.eks. Mafia).

Lenke til kommentar
hva med mercedes benz world racing. har spilt det i snart et år. masse biler du kan laste ned og du kan kjøre hvor du vil, både offroad og onroad. world racing 2 kommer jo snart også  :D

Funker MP nå? Ikke prøvd siden v1.0... eller var det MP i det hele tatt?!

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

digger akkurat samme type spill, nfsu2 med free run duger jo da!!

street legal spilla er buggete men fete,

og et gammelt dos spill jeg spilte i 1991 eller no, Vette het det, cruisa rundt i san fransisco med corvetter. GTA spilla,

hmm redigerer inllegget igjen om jeg kommer på fler, nfs porsche kan man kjøre autobahn, dritkult!

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar

Street Legal spillene er vel uten tvil noe av det råeste jeg har spilt. Kan jo mekke din egen motor i det spillet. Ufattelig konge og sitte dritlenge med å mekke ulike deler for så og høre om motoren fungerer :D

 

Bare så synd at utviklerne bak sleit en del med bugs osv.

 

Akkurat nå så er Burnout: Revenge det absolutt beste innen bilspill.

Tror ikke det blir så moromt med ett veldig realistisk bilspill heller. Da kan jeg like greit kjøre med bilen i virkeligheten. Har jo tross alt en bil fra Fast and Furious filmene stående utenfor :p

Lenke til kommentar
Street Legal spillene er vel uten tvil noe av det råeste jeg har spilt. Kan jo mekke din egen motor i det spillet. Ufattelig konge og sitte dritlenge med å mekke ulike deler for så og høre om motoren fungerer :D

 

Bare så synd at utviklerne bak sleit en del med bugs osv.

 

Akkurat nå så er Burnout: Revenge det absolutt beste innen bilspill.

Tror ikke det blir så moromt med ett veldig realistisk bilspill heller. Da kan jeg like greit kjøre med bilen i virkeligheten. Har jo tross alt en bil fra Fast and Furious filmene stående utenfor :p

offtopic:

:p hvilken da? spilte MYE streetlegal og abre hørte på musikk og cruisa før jeg fikk lappen

 

nå er dette det jeg bruker som stimulanse

dsc004246tn.th.jpg :p

 

 

ontopic:

 

interstate 76 var et utrolig kult cruisespill jeg aldri kommer til å bli lei, med multiplayer for de som liker rånefølge :D

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar

Er enig med trådstarter her, og har hatt samme drømmen ganske lenge nå. Jeg vil ha gigantiske områder å boltre meg i, god kjørefølelse. Bredt spekter av biler og kurrant grafikk. Jeg vil også ha varierte områder. Jeg vil kunne kjøre rundt i store byer, og langs fjorder og fjell i Noreg. Jeg ønsker å kunne kjøre på motorveien i Tyskland og Danmark. Rett og slett bare en bilsimulator, der du kjører fritt rundt om kring. jeg vil også ha muligheten til å kjøre på motorsykler ol. Spillet kan også innholde ekstradeler som f. eks:

 

Muligheten til å være politi, i en politibil. her skal du jalte på folk som kjører for fort. Dette være seg i riket Noreg eller ndre steder. Her kan du tilkalle forsterkninger som ekstra politibiler, veisperringer og politiets helikoptre.

 

Å jobbe som trailersjåfør. Du kjører rundt og leverer varer, du kan kjøpe deg ny trailer, eller oppgradere den du har. Videre kan du male den og style den osv.

 

Delta i gatebil treff. Her får du gjøre ting som man gjør i NFSU. Need for speed: Undergorund for de som lurte. Drag-racing, drifting og kappløp.

 

Om jeg noen gang blir spill-designer vil jeg absolutt foreslå noe slikt. Jeg er bombesikker på at mange drømmer om et slik spill!

Lenke til kommentar

Det vil bli et stort prosjekt.

Tror det villle tatt MANGE år skulle noen lagd et helt sånt spill.

 

Er sikkert mange folk i dag som hadde klart det, men det spørs om det ville vært noe fortjeneste i det.

Det koster store penger å lage spill over lang tid.

Vil de klare å tjene opp de pengene igjen?

 

Et alternativ er jo et spill som "aldri tar slutt".

Først kommer v1 ut, der du bare kjører rundtom og chillern..

Så kommer f.eks. en expansion med mer biler og større kart..

Så enda en expansion med nye ting å gjøre..

F.eks. å "modde" bilene.

Så neste igjen med ting som "Rånetreff / Gatebiltreff"..

 

osv osv..

 

Skulle med glede vært med på å lagd et sånt spill jeg..

Om det så tok mange år og mange tusen og millioner av kroner..

Lenke til kommentar

GTA blir kanskje det nærmeste, men der blir du jo ikke jagd om du bare kjører for fort...

 

2 litt gamle spill jeg spilte som het "Driver" 1&2 er ganske kul til å bare kjøre rundtomkring...der blir du jagd av politi hvis du råkjører eller tar burnout ut fra krysset... men det var vel snakk om mest by-kjøring. (har kommet en driver3 også, men ikke prøvd den selv!)

 

Selv syns jeg et bilspill må ha mer innhold enn å bare cruise rundt... det blir kjedelig fort nok, og er mye morsommere med min Toyota Celica (dog mer kostbart...og man kan miste lappen skal man ha det morro :D).

Hadde vært kult med en større versjon av Hot-Rod/street legal/Gran Turismo i et & samme spill :)

Endret av slakt
Lenke til kommentar

Hehe, ja Driver 1 er jo en real klassiker og veldig bra bilspill, Driver 3 kan du med god samvittighet styre unna maken til porting fra konsoll og slakt av en god spillserie skal man vel lete lenge etter :no:

 

Jeg kjøpte spillet og må si jeg fullførte det av prinsipp og ikke mer.

 

Driver 4 er under utvikling så det er lov og håpe på at det blir bedre etter reviewene til nr 3.

Lenke til kommentar
Er enig med trådstarter her, og har hatt samme drømmen ganske lenge nå. Jeg vil ha gigantiske områder å boltre meg i, god kjørefølelse. Bredt spekter av biler og kurrant grafikk. Jeg vil også ha varierte områder. Jeg vil kunne kjøre rundt i store byer, og langs fjorder og fjell i Noreg. Jeg ønsker å kunne kjøre på motorveien i Tyskland og Danmark. Rett og slett bare en bilsimulator, der du kjører fritt rundt om kring. jeg vil også ha muligheten til å kjøre på motorsykler ol. Spillet kan også innholde ekstradeler som f. eks:

 

Muligheten til å være politi, i en politibil. her skal du jalte på folk som kjører for fort. Dette være seg i riket Noreg eller ndre steder. Her kan du tilkalle forsterkninger som ekstra politibiler, veisperringer og politiets helikoptre.

 

Å jobbe som trailersjåfør. Du kjører rundt og leverer varer, du kan kjøpe deg ny trailer, eller oppgradere den du har. Videre kan du male den og style den osv.

 

Delta i gatebil treff. Her får du gjøre ting som man gjør i NFSU. Need for speed: Undergorund for de som lurte. Drag-racing, drifting og kappløp.

 

Om jeg noen gang blir spill-designer vil jeg absolutt foreslå noe slikt. Jeg er bombesikker på at mange drømmer om et slik spill!

Har lenge hatt en drøm om et slik spill. Håper virkelig noen setter seg ned en dag og faktisk lager det. For jeg tror det er, som du sier, et spill veldig veldig mange kunne tenke seg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...