Gå til innhold

Lære Visual Basic, noen spørsmål


Anbefalte innlegg

Hei,

fant akkurat ut at jeg hadde en gammel bok i Visual Basic som jeg visstnok hadde fått av broren min for minst 5 år siden (er nå 14). Den heter "Praktisk bruk av språket Visual Basic 4.0", sikkert ikke den nyeste versjonen akkurat.

 

Men hva er egentlig fordelene og ulempene med Visual Basic? jeg vil gjerne ha mulighet til å kjøre programmene jeg lager uten programmet Visual Basic installert, så er det mulig å lage en .exe fil ut av det?

 

Hva er VB godt/ikke så godt egnet til?`Og hvordan er det å lære seg VB for en 14 åring? kan fra før HTML, CSS og PHP. Eventuelt andre språk som ville vært bedre å lære seg uten at det er så fryktelig avansert? jeg syns PHP var veldig greit å lære seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor kan jeg laste ned VB 6.0? er det gratis?

Det er dessverre ikke gratis. Du kan i stedet evt. benytte VB CCE (bemerk at du ikke kan kompilere til EXE) eller Visual Basic .NET (bruk SharpDevelop).

 

For øvring er endringene fra 4.0 til 6.0 ikke så altfor meget store, skjønt du vil nok til tider oppleve problematik. Den største forskjellen er dog fra 6.0 (og nedover) til .NET.

Lenke til kommentar

Visual Basic.net er veldig bra bare laste ned visual studio.net!

 

Dette kan du sikkert finne... via "diverse gratise kanaler", jeg syntes det forjævlig at en hobby programmerer skal betale så mye, det er jo ikke akkurat som om hobby folk tjener store summer på det heller ;)

 

Jeg kan visual basic.net så trenger du hjelp med noe så send en PM ;)

 

Selv lærte jeg visual basic.net fra en appdev veiviser jeg fikk brennt av en venn, 24 cder

med video tutorials og oppgave, jævla god sak....

 

EDIT:

 

Det er kjempe enkelt og lage programmer i vb.net så viss du vil ha kjappe resultater gå for vb.net, C++ tar lengre tid å lære seg, og det tar lengre tid å lage noe i C++

Endret av chills
Lenke til kommentar

VB.NET er jo egentlig vb 7.0 MEN:

 

7.0 er en del av .net framework så det blir helt anderledes!

 

Det er ikke noe direkte forskjell på de forskjellige programmene du kan bruke for å lage visual basic program med .net framework

 

Poenget er at det er NESTEN det samme som med C++

 

Du kan skrive kode i notepad og "kompilere"...

 

Så hvilket program du bruker i stedet for notepad, visual studio.net er et, er likegyldig.

Men det varier en del i kvalitet!

Lenke til kommentar

Nå har jeg skaffet meg VB 6.0, men problemet er at problemet må lukkes hver gang jeg skal prøve å kjøre programmet mitt, lage EXE fil eller lignende. Får "Visual basic har et problem og må lukkes" feilmelding. Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette? jeg valgte å ikke installere MSDN eller noe sånt, har det noe å si?

Endret av hockey500
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...