Gå til innhold

Dell 2001FP eller 2005FPW ?


krbalto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Tja, tvilte meg frem til 20"FP selv og er storfornøyd. Det er ikke mange spill som støtter widescreen så det er jo en bakdel. Native oppløsningen på FPW er 1920*1200 og da blir det "stretch" i bildet med spill som ikke støtter dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv
ikke noe problem med spill som ikke har 1680*1050. Du kan stille inn skjermen til å kjøre spillet slik at kun den oppløsningen spillet støtter blir brukt.

 

dvs takler spillet 1024*768 blir bare det området brukt. Spillet blir ikke strukket eller noe sånt.

Men da er litt av poenget med widescreen borte...

Lenke til kommentar
2005FPW har ikke 1920x1200, men 1680x1050.

= 17" med "sideflesk"... Skjerm for "tullebukker" :p som ikke vet bedre spør du meg egentlig. 1050 i høyden er og blir for lite.

Nå finnes det jo en del programmer som faktisk tar i bruk bredde på skjermen... Widescreen er helt genialt for store/avanserte programmer med sidebars på begge sider, som f.eks. MS Visual Studio. Dessuten er det enda mer praktisk å drive med tekstredigering/programmering når du kan ha to dokumenter åpne ved siden av hverandre uten problemer...

Lenke til kommentar
Enten kjøper du deg en 24" wide, eller så kjøper du en vanlig 4:3 20" LCD. Fler pixler, mer moro.  20" wide LCD havner i samme kategori som 19" - lavoppløselige tøyseprodukter. Og en masse ekstra knot for å få spill til og se bra ut. Skjønner ikke at dere gidder, men noen vil sikkert forsvare kjøpet sitt + at de fikk den billig....  :whistle:

Hva er problemet ditt egentlig? Hvorfor driver du å slenger drit om en skjerm du tydelig aldri har prøvd? :nei:

 

Til opplysning er det ikke kun oppløsningen som er forskjellen mellom 20" wide og 4:3...

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Prøve å få folk til å forstå at dette ikke er noen stor skjerm. 20" høres stort og flott ut for de fleste. Og med så mange luringer her på forumet som skryter 20" widescreen opp til å være så mye mer enn f.eks. en vanlig 20" LCD, prøver jeg bare si i fra at den ikke er så veldig stor. Den rangerer helt klart sist på listen over skjermene som er nevnt i denne tråden.

 

Kan noen gi meg et godt argument for å kjøpe en skjerm med 1680x1050 oppløsning kontra en som har 1600x1200? Prisen er jo ca den samme.

Lenke til kommentar
Prøve å få folk til å forstå at dette ikke er noen stor skjerm. 20" høres stort og flott ut for de fleste. Og med så mange luringer her på forumet som skryter 20" widescreen opp til å være så mye mer enn f.eks. en vanlig 20" LCD, prøver jeg bare si i fra at den ikke er så veldig stor. Den rangerer helt klart sist på listen over skjermene som er nevnt i denne tråden.

Men du har jo ikke prøvd den, så hvordan vet du dette da? Er helt latterlig å høre på deg... :nei:

Du bedømmer en skjerm ut i fra antall piksler - og overser totalt alle andre spesifikasjoner, og det viktigste av alt; hvordan skjermen er i praksis.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Hvis jeg går for en større skjerm, (ca 24") anbefaler dere da dell sin 24" eller

finnes det bedre alternativer ? evnt en 23`'?

 

Venter på at dell snart skal komme med nye tilbud på skjermene sine.

Men ennå ikke om man har råd, må vente og se .. :dribble:

 

Bruker 2405' å koste ca 8500.- når dem har gode tilbud?

Hvis jeg har skjønt det rett så er det ikke noen som slår dell sine skjermer

på pris??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...