Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes fler programmer enn adobeserien. Er bare den som er mest populær.

Og ja, du kan få vector i photoshop. Fonter f.eks. er vector i photoshop også. Hvis ikke hadde de blitt pixlete når du scalet de større.

Skrevet

Hvor gamle var dere når dere startet med photoshop?

11-12, ca? Lasta det ned og prøvde litt, men begynte ikke å bruke det mye før jeg var typ 12-13. :)

Skrevet

Det finnes fler programmer enn adobeserien. Er bare den som er mest populær.

Det vet jeg, men som du sier her, jeg liker veldig godt adobe, og har begynt å kjenne deres programmer. Noen av de.. :)

Skrevet

Forøvrig er den ubrukelig som logo, ettersom den er raster og ikke vektor.

Generelt ja, men det kommer veldig an på hva han skal bruke den til.

Skrevet (endret)

Er det en logo for et guild eller en clan, som kun skal ha den på hjemsiden sin, er det ikke nødvendig med vektor :)

Skal den trykkes derimot..

Endret av Ajaco
Skrevet

Og om det er fotspor det skal forestille foran hunden der, så ikke de helt realistiske ut heller. Dessuten kunne du sikkert ha blendet dama og hunden litt bedre inn, spesielt mtp. på fargene.

Skrevet

Det er noe med båten som er litt "off". Tror den ligger for nært strandlinja til at størelsen passer inn (ser ut som om dette er en modellbåt i størrelse 2:1) Bildet er visstnok "tatt" av en person som er noen cm høyere enn jenta. Det vil si at horisontlinjen skal ligge like langt opp på båten som øyehøyde på en person på samme avstand ville vært.. Hvis du skjønner... :)

Ellers - Flotte farger i bildet. Stemningsfult hvis man ser bort fra perspektivfeilene. :thumbup:

Skrevet

Det er noe med båten som er litt "off". Tror den ligger for nært strandlinja til at størelsen passer inn (ser ut som om dette er en modellbåt i størrelse 2:1) Bildet er visstnok "tatt" av en person som er noen cm høyere enn jenta. Det vil si at horisontlinjen skal ligge like langt opp på båten som øyehøyde på en person på samme avstand ville vært.. Hvis du skjønner... :)

Ellers - Flotte farger i bildet. Stemningsfult hvis man ser bort fra perspektivfeilene. :thumbup:

Haha la merke til det når jeg nesten var ferdig, giddet bare ikke å endre det :p

Langt i fra perfekt, men takk for tilbakemeldinger :)

Skrevet

Er ikke det bare ren logikk :p

Jeg vet hvordan, men tenker at noen andre forklarer bedre, siden jeg ikke kan photoshop noe særlig, og det finnes sikkert andre metoder enn den jeg tenker på ;)

Skrevet

For å oppnå samme effekt kan du ta en masse bilder fra samme kameravinkel, legge alle i forskjellige layere og bare viske ut delene på hvert layer der fyren vises. Jo nærmere han er på bildene jo mer presis må du være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...