Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dessverre, hugser ikkje nøyaktig og sit på ei maskin utan PS. Er eit lite tekstfelt som det står Levels of Undo ved sida av eller noko i den retning.

Endret av Torbjørn T.
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har svart på det:

Ja, det er  mogeleg. Om du teikner ein sti (path) med penneverktøyet vil denne verte lagra som ein "work path" i Path-panelet, der du ogso kan lage nye stier, på same måte som lag. Om du ikkje finn Paths-panelet (ligg til vanleg som ei fane saman med lagpanelet), gå til Window-menyen, og vel Paths.  9250305[/snapback]
Endret av Torbjørn T.
Skrevet

Nå kommer nok et spørsmål fra meg. Nå er jeg sur. Sur på PS.

Når jeg prøver å markere et bilde, så buer hjørnene i markeringen seg. Hva kan jeg stille inn på for å fikse dette?

post-122226-1186819297_thumb.jpg

Skrevet (endret)
Har svart på det:
Ja, det er  mogeleg. Om du teikner ein sti (path) med penneverktøyet vil denne verte lagra som ein "work path" i Path-panelet, der du ogso kan lage nye stier, på same måte som lag. Om du ikkje finn Paths-panelet (ligg til vanleg som ei fane saman med lagpanelet), gå til Window-menyen, og vel Paths.  9250305[/snapback]

9251319[/snapback]

Nå spurte han vel om han kunne lagre dem, noe som skulle være mulig i menyen

File->Export->Paths to Illustrator

Paths blir og lagret i filformater som støtter dem, som PSD og TIFF...

Endret av medi8or
Skrevet (endret)

Okey nå gikk jeg "lei" av å prøve meg frem og google. Hvordan kan jeg få enten refleksjoner eller få det hvite treet til å "gløde", noen som kan hjelpe meg?

Med glødingen tenkte jeg nøyaktig lik farge som på lynet.

post-106399-1186848654_thumb.jpg

Endret av Samegerilja
Skrevet

Avataren til -Kiman- har en fin svart ramme rundt sin avatar. Når jeg prøver å gjøre noe lignende på et bilde i photoshop, så blir den linja avrundet i kantene.

slik gjør jeg det - høyreklikker på layer - blendings options - stroke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...