Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei :(

Ser nå at jeg ikke forklarte meg godt nok.. det skal være en sol l mot blå himmel, ikke ut i universet.

Har nemlig tatt et tøft bilde, men ser i ettertid at jeg burde hatt med sola. derfor skal jeg prøve å sette på sola:P

Har desverre ikke bildet her, ligger på en annen pc :(

Skrevet
Jeg har et bilde som jeg vil gjøre svart/hvitt .. hva gjør jeg? :dontgetit:

Takker! :)

Hvis du har PS, trykk image->Mode->greyscale

Reknar med det var ein grunn til at han spurde i den store Photoshop-tråden...

Bone:

Det er fleire måtar. Du kan til dømes velge Image --> Adjustment --> Desaturate, men då vert ikkje alltid resultatet like bra. Ein annan måte er å velge Image --> Adjustment --> Channel mixer, slik det er skildra her.

Skrevet

Du kan alltids bare shift+ctrl+u.......... Men for å lage virkelig brae sort hvitt bilder bør man lage først et adjustment layer i levels og så ett i hue/saturation. Så tar du ned hele saturation meteret på hue/saturation og så justere farge levelsene.

Skrevet
Du kan alltids bare shift+ctrl+u.......... Men for å lage virkelig brae sort hvitt bilder bør man lage først et adjustment layer i levels og så ett i hue/saturation. Så tar du ned hele saturation meteret på hue/saturation og så justere farge levelsene.

Det er sagt før, akkurat det samme som Image -> Adjustment -> Desaturate :)

Skrevet (endret)

Nei, ettersom den ikkje har nokon hurtigtast vil eg påstå at Ctrl + Shift + U kan vere enklare. Og om ein t.d. vil ha tekst eller noko anna på biletet som ikkje er i gråtonar, kan ein ikkje bruke Grayscale.

Redigert: Eg veit iallfall ikkje om nokon hurtigtast, men ein kan jo sjølvsagt lage ein, om ein vil det...

Endret av incanus
Skrevet
Når har vell personen spurt etter en enkel måte å lage bildet sort hvitt, uten mye problemet, og da kan vi vell være enige om at greyscale er enklest?

6802298[/snapback]

Det ble ikke spurt om noen enkel måte å gjøre det på, så hvorfor la være å nevne metoder som gir bedre kontroll med resultatet?
Skrevet (endret)

..ikke helt meningen å skap intern strid her, men.. :cry:

Orginal:

luisroyocolorya4.th.jpg

Min redigerte i grayscale:

luisroyobwoz0.th.jpg

Men, er det mulig -siden vi er så godt i gang :) - å få til ordentlig med kontraster her? Slik at det blir mer svart/hvitt, enn Grayscale?

Endret av Bone
Skrevet (endret)
Men, er det mulig -siden vi er så godt i gang :) - å få til ordentlig med kontraster her? Slik at det blir mer svart/hvitt, enn Grayscale?

6806519[/snapback]

Lek med Levels. Blir fort bedre da:

post-47773-1157476315_thumb.jpg

Endret av Jernlov

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...