Gå til innhold

En guide til bøtter og spann med gull


Anbefalte innlegg

Godt tips til alle, spesielt miners,

Kjøp arcane crystals, få noen i guildet ditt til å gjøre en transmute for 50s eller no sånt, og selg for 30g istedenfor 20g :)

 

Vet ikke priser på servere, men fungerer fett på Bloodfeather.

 

 

(Eller dere kan gjøre som jeg gjorde idag, kjøpte Lionheart hjelmen for 350g, for så å selge den for 900 til et mc guild)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil tro at det ikke hjelper så mye med AH-skills på en veletablert og velbalansert server. Der er nok prisene blitt ganske stabile, og du må stå i AH 24/7 for å tjene noe..

6216379[/snapback]

 

Prisene vil alltid gå opp og ned, og det er alltid noen som legger ut ting til en latterlig billig penge. Sikkert tjent 1k gull på å kjøpe opp f.eks torch of austen til 10g så selge for 50 igjen etc. Ringer (of xxx resistance) kan man også tjene gode penger på.

Lenke til kommentar

hvist man har nokk penger kan man faktisk gå inn for og kontrolere hele markedet på bestemte ting , altså , kjøpe alt som f.eks , herbs .

 

en annen ting er at folk med samle yrker bruker legge ting ut i store kvanta etter en helg med grinding , noe som presser prisen ned litt . dette kan kjøpes opp og slippes ut på markedet i små doser så du kan kunsting holde prise oppe .

 

for denne taktikken trenger du en del gull som start kapital , men man kan start i det små , men bare en ting , som ligth leather og jobbe seg opp .

 

når man har nokk penger kan man sikklig gå inn for det og slavisk kjøpe alt på ha for og re selge det til ønsket pris ( min drøm :p ) med det krever absurde mengder med gull ( og kan vell potensielt bli sett på som at du skaper ubalanse på servere , eller få folk til og bruke /5 mye mere aktivt for salg )

Lenke til kommentar
hvist man har nokk penger kan man faktisk gå inn for og kontrolere hele markedet på bestemte ting , altså , kjøpe alt som f.eks , herbs .

 

en annen ting er at folk med samle yrker  bruker legge ting ut i store kvanta etter en helg med grinding , noe som presser prisen ned litt . dette kan kjøpes opp og slippes ut på markedet i små doser så du kan kunsting holde prise oppe .

 

for denne taktikken trenger du en del gull som start kapital , men man kan start i det små , men bare en ting , som ligth leather  og jobbe seg opp .

 

når man har nokk penger kan man sikklig gå inn for det og slavisk kjøpe alt på ha for og re selge det til ønsket pris ( min drøm :p ) med det krever absurde mengder med gull ( og kan vell potensielt bli sett på som at du skaper ubalanse på servere , eller få folk til og bruke /5 mye mere aktivt for salg )

6225963[/snapback]

MEn ting som er lett å skaffe blir etterhvert overflod av. Et eksempel er dream dust på haomarush. Før var jeg den eneste som hadde store kvanti på AH til 1g/stykk (drømmepris) og solgte 50-60 om dagen, kjøpte så opp runecloth og lagde runecloth belt og disenchanta, gjenta. Deretter var det noen som skjønte det og begynte å si "dont buy from (xxx), he is o verpricing" så tok det noen timer så var prisen nede på 50-60 sølv...

Kan nevne at illusiion dust hadde samme pris som dream dust en periode :)

Lenke til kommentar
MEn ting som er lett å skaffe blir etterhvert overflod av. Et eksempel er dream dust på haomarush. Før var jeg den eneste som hadde store kvanti på AH til 1g/stykk (drømmepris) og solgte 50-60 om dagen, kjøpte så opp runecloth og lagde runecloth belt og disenchanta, gjenta. Deretter var det noen som skjønte det og begynte å si "dont buy from (xxx), he is o verpricing" så tok det noen timer så var prisen nede på 50-60 sølv...

Kan nevne at illusiion dust hadde samme pris som dream dust en periode :)

6227514[/snapback]

Slike historier liker jeg å høre om :) . Planer om å bli forretningsmann? :p

Lenke til kommentar
MEn ting som er lett å skaffe blir etterhvert overflod av. Et eksempel er dream dust på haomarush. Før var jeg den eneste som hadde store kvanti på AH til 1g/stykk (drømmepris) og solgte 50-60 om dagen, kjøpte så opp runecloth og lagde runecloth belt og disenchanta, gjenta. Deretter var det noen som skjønte det og begynte å si "dont buy from (xxx), he is o verpricing" så tok det noen timer så var prisen nede på 50-60 sølv...

Kan nevne at illusiion dust hadde samme pris som dream dust en periode :)

6227514[/snapback]

Slike historier liker jeg å høre om :) . Planer om å bli forretningsmann? :p

6228649[/snapback]

egentlig ikke :) . Men var min monopolperiode på servern

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
MEn ting som er lett å skaffe blir etterhvert overflod av. Et eksempel er dream dust på haomarush. Før var jeg den eneste som hadde store kvanti på AH til 1g/stykk (drømmepris) og solgte 50-60 om dagen, kjøpte så opp runecloth og lagde runecloth belt og disenchanta, gjenta. Deretter var det noen som skjønte det og begynte å si "dont buy from (xxx), he is o verpricing" så tok det noen timer så var prisen nede på 50-60 sølv...

Kan nevne at illusiion dust hadde samme pris som dream dust en periode :)

 

Hadde en slik periode selv på Azsune, tjente ca 140g og samtidig fikk jeg tailoring fra 250 til 285

Endret av heanwi
Lenke til kommentar
må bare nevne at jeg er ganske sikker på at Herbalism/Alch er det beste valget for money. Ut ifra mine erfaringer med alle proffs.

6303392[/snapback]

 

Alchemy kan man tjene store penger på om man skaffer de riktige oppskriftene (greater protection potions, major mana, zg-recipes, div transmutes osv). Herbalism derimot er svært tidkrevende i forhold til det man tjener på det.

På Dragonmaw (alliance) går 20 dreamfoil for 10-15g. Jeg kjøper opp dreamfoil og heart of fire, og transmuter heart of fire til elemental fire. heart of fire ligger på ca 2g stykket, så da blir prisen på en stack Greater Fire Protection Potion ca 7g. Jeg selger lett en stack for 15g, og de potionene kan jeg lage mens jeg pvper/raider/står i if osv.

 

edit: må sies at jeg har så og si monopol på alliance siden. før halve serveren migrete så gikk en stack for ca 10g, så da ble det mindre fortjeneste.

Endret av Gwaihir Vindherre
Lenke til kommentar
edit: må sies at jeg har så og si monopol på alliance siden. før halve serveren migrete så gikk en stack for ca 10g, så da ble det mindre fortjeneste.

6305446[/snapback]

 

Jeg gjør det samme som deg(gfp's), tjener ikke så voldsomt som du gjør men selger somregel stacks for 12g. Uansett så blir det god fortjeneste på dette om man gjør det mange nok ganger. Isolert sett så er nok fortjenesten på andre highend craftingproffessions høyere. Med Alchemy/herbalism så lager ting som folk forbruker og trenger påfyll av med jevne mellomrom. Jeg tror faktisk at jeg fortsatt har tilgode å reposte en potionstack på AH....

 

Har begynt å lage magebloodpots nå og jeg er litt spent på hvilket prisnivå jeg skal legge meg på da jeg omtrent har monopol på å selge de.

Endret av Netforce
Lenke til kommentar

Jeg tror det er my mindre tidkrevende å tjene penger på alchemy enn på feks. enchanting eller leatherwoking, vi slipper spame trade chat for å få solgt noe.

 

Har ikke høy nokk zandalar rep enda for mageblood potions (halveis til honored atm) så vet ikke helt hva man kan få for dem på dmaw. Prøv mats prisen + 50s per potion feks. hvis ingen andre selger dem.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal nå begynne å spare til Arcanite Reaper, og trenger en plass (level 52) der jeg kan grinde mest mulig penger, helst beasts.

Har prøvd meg på skilpaddene i Hinterlands, disse hadde vert ideelle viss jeg hadde vert Horde, men jeg er nå Alliance så jeg syns de er litt for langt fra Aerie Peak à Mailbox/Inn.

 

Noen tips? Helst en plass nært Inn/Mailbox.

Takk for seriøse svar. :)

Endret av Hansa92
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skaffet meg Recipe: Flask of Supreme Power til en shammy alt her en dag, selv om han bare er lvl 48 og recipe er lvl 50. Tenkte det var en glimrende måte å tjene penger på siden 1 slik pot går for 70-80g.

Men jeg har forstått det sånn at en må i Scholomance for å kunne lage slike pots, og da lurer jeg på følgende. Ser det er en boss i samme rom som Alchemy Lab, må hele det rommet cleares for at jeg skal kunne lage dem? Er det ikke mulig å lage slike pots utenom å gjøre Scholo med full gruppe?

 

Og en annen ting..Er det flere her som sliter med å få solgt Greater Fire Protection Potion for tiden? Disse gikk som bare det før, men nå får jeg plutselig ikke solgt en eneste en :hrm: Kanskje pga lite raiding nå i sommer?

Endret av San_Lopez
Lenke til kommentar
Og en annen ting..Er det flere her som sliter med å få solgt Greater Fire Protection Potion for tiden? Disse gikk som bare det før, men nå får jeg plutselig ikke solgt en eneste en :hrm: Kanskje pga lite raiding nå i sommer?

6419902[/snapback]

 

Det du nevner kan være en grunn, en annen er at på mange servere blir det ferre og ferre guilder som tar MC/bruker pots i MC, som er det stedet denne potionen hovedsakelig blir brukt.

Lenke til kommentar

Noe som funker er å ta en tur til Silitus, deretter går du nord-vest, der finner du nen elements. Disse har ganske stor sjanse for å droppe Essence or air, og noe annent som selger godt på AH. Ulempen med disse mobsa er at de ikke dropper spenn. Jeg farma disse i en time, fikk ca. 70g for det jeg fant. En kompis av meg fant hele 8 essence of air på en og en halv time, det er over hundre gull bare for de.

Lenke til kommentar
Noe som funker er å ta en tur til Silitus, deretter går du nord-vest, der finner du nen elements. Disse har ganske stor sjanse for å droppe Essence or air, og noe annent som selger godt på AH. Ulempen med disse mobsa er at de ikke dropper spenn. Jeg farma disse i en time, fikk ca. 70g for det jeg fant. En kompis av meg fant hele 8 essence of air på en og en halv time, det er over hundre gull bare for de.

6422638[/snapback]

Hva brukes essence of air til da?

Lenke til kommentar
Noe som funker er å ta en tur til Silitus, deretter går du nord-vest, der finner du nen elements. Disse har ganske stor sjanse for å droppe Essence or air, og noe annent som selger godt på AH. Ulempen med disse mobsa er at de ikke dropper spenn. Jeg farma disse i en time, fikk ca. 70g for det jeg fant. En kompis av meg fant hele 8 essence of air på en og en halv time, det er over hundre gull bare for de.

6422638[/snapback]

Hva brukes essence of air til da?

6423265[/snapback]

 

 

http://www.thottbot.com/?i=18574

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...