Gå til innhold

Ikke plass til flere harddisker - Hva nå?


AtroZ

Anbefalte innlegg

Jeg er nå totalt tom for plass på hardiskene min. Jeg har fylt opp alle plasser til harddisker inne i kabinettet mitt inkludert passen til disketstasjon og cd-rom. :blush:

 

Hva gjør jeg nå? Hva finnes av løsninger?

 

Externe harddisken? Det jeg frykter med det er at de skal blir varme og/eller bråkete.

 

Externt harddisk kabinett? Er det dyrt?

 

Hvordan er disse to løsningene ytelsesmessig i forhold til interne harddisker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Det billigste og beste må jo være å kjøpe seg et større kabinett, da har du jo alt på et sted også. For eksempel det Lian Li kabbet som Dastardly anbefaler eller V2100 som er storebroren til mitt eget V1100.

Lenke til kommentar
ja og eventuelle kontroller kort kan jo være en ide?  :yes:

 

han mangler plass i kabinettet, og ikke på hovedkortet (såvidt jeg har forstått)

 

Det billigste og beste må jo være å kjøpe seg et større kabinett, da har du jo alt på et sted også. For eksempel det Lian Li kabbet som Dastardly anbefaler eller V2100 som er storebroren til mitt eget V1100.

 

visst han har plass så kan jo ikke prisen av et par strips/o-ringer måle seg med hva det koster for et lian li kabbis :cool: men gode kabinetter, det er det ingenting å si på :thumbup:

 

mvh Lup

Endret av LupeN-
Lenke til kommentar

Kabinettet mitt er ikke god for flere disker. Jeg har ikke 500 gb men 400 gb disker. Er ikke aktuelt å skifte de ut. Pc`en min er vanvittig stille nå, så masse harddisker er ikke noe problem. Pga av at det er så stille er jeg ikke villig til å bytte ut kabinettet. Pc en står i stuen så jeg tror ikke det hadde blitt så populært. ;) Dette er snakk om externe-løsninger.

 

Frykten for mer bråk i kabinettet er også grunnen til at jeg ikke vil modde det noe mer enn jeg har. Er dessuten fint lite plass igjen i det som det er.. :ermm:

 

Jeg har ikke mer enn 2 5x25 brønner så Ulkesh`s løsning funker dårlig.

 

Flippo`s løsning liker jeg.. :thumbup: Er mye mer i de baner jeg tenkte meg.. Får man tak i en sånn i norske nettbutikker? Hva koster det... :hrm:

 

 

STOR PS: Jeg vil helst kjøpe s-ata disker!!

Endret av AtroZ
Lenke til kommentar

Jeg ville tatt en sliten Pentium 3 maskin, kjøpt et gigabit nettverkskort og en skikkelig disk-kontroller til den, og satt den opp i et skap som filserver.

Gamle maskiner med store kabinetter får man nesten gratis, og skulle kabinettet bli fullt kjøper man bare flere, så fremt man har nok skapplass...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...