Gå til innhold

Forskjellig FSB på HK & CPU?


Cerwell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, det skal nok funke.

WHAT?

 

Så vidt jeg har fått med meg så må du ha like stor FSB på hovedkortet som på prosessoren!

 

Ville nok ha ventet litt med å kjøpe ny CPU visst det er det du planlegger til noen andre får bekreftet dette. Men er bombesikker på at du må ha større eller lik FSB på hovedkortet enn CPU'en. :cool:

Lenke til kommentar
Ja, det skal nok funke.

WHAT?

 

Så vidt jeg har fått med meg så må du ha like stor FSB på hovedkortet som på prosessoren!

 

Ville nok ha ventet litt med å kjøpe ny CPU visst det er det du planlegger til noen andre får bekreftet dette. Men er bombesikker på at du må ha større eller lik FSB på hovedkortet enn CPU'en. :cool:

Du har nok feil.

Lenke til kommentar
Ja, det skal nok funke.

WHAT?

 

Så vidt jeg har fått med meg så må du ha like stor FSB på hovedkortet som på prosessoren!

 

Ville nok ha ventet litt med å kjøpe ny CPU visst det er det du planlegger til noen andre får bekreftet dette. Men er bombesikker på at du må ha større eller lik FSB på hovedkortet enn CPU'en. :cool:

Du har nok feil.

Du som har feil. En 800fsb vil ikke kjøre på 800fsb på et 533 hovedkort. Enten må en oppdatering av bios til for at det skal støtte det, gjør det ikke det, vil det bli en heftig overklokk på 70MHz på systembussen. Det er ikke sikkert hovedkortet takler det. Så i utgangspunktet kan ikke en 800fsb kjøres på et 533 kort. I alle fall ikke i håp om å oppnå samme ytelse som den vil gjøre ved 800fsb :)

Lenke til kommentar

Ja, det er riktig at en 800FSB prosessor vil bli underklokket på et 533FSB hovedkort. Har ikke hørt om noe hovedkort som oprinnelig var beregnet for 533Mhz FSB, som "plutselig" kunne kjøre 800Mhz bare pga en BIOS-oppgradering.

 

Men alle 800Mhz FSB hovedkort er bakoverkompatible med 533FSB om det er noen trøst... :thumbup:

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar
Ja, det er riktig at en 800FSB prosessor vil bli underklokket på et 533FSB hovedkort. Har ikke hørt om noe hovedkort som oprinnelig var beregnet for 533Mhz FSB, som "plutselig" kunne kjøre 800Mhz bare pga en BIOS-oppgradering.

 

Men alle 800Mhz FSB hovedkort er bakoverkompatible med 533FSB om det er noen trøst... :thumbup:

Vel, det finnes et. Et eldre Abit kort, husker ikke hva det het, mener det var BH-7?

hvis jeg ikke bommer helt. Dette støttet i og for seg 800fsb cpuer og. kom på det nu :p

Men ja, 800fsb r bakoverkompatibel :p

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...