Gå til innhold

Hovedkort! Hva skal jeg velge?


SmyGen

Anbefalte innlegg

Jeg har en P4 2.4 og 2 x 256 Samsung RDram. Jeg lurer derfor på hvilken hovedkort jeg skal kjøpe. Så litt på Asus P4T533-RAID. Er denne bra? Blir det mye raskere om jeg bruker RAID 0 eller er det like greit med Asus P4T533-C. Andre forslag mottas med takk.

 

P.S.

Jeg finner ikke Asus Raid kortet ovenfor på lager hos noen av internettbutikkene. Dårlig greier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-13 08:51, SmyGen skrev:

Jeg har en P4 2.4 og 2 x 256 Samsung RDram. Jeg lurer derfor på hvilken hovedkort jeg skal kjøpe. Så litt på Asus P4T533-RAID. Er denne bra? Blir det mye raskere om jeg bruker RAID 0 eller er det like greit med Asus P4T533-C. Andre forslag mottas med takk.


P.S.

Jeg finner ikke Asus Raid kortet ovenfor på lager hos noen av internettbutikkene. Dårlig greier.


RAID for IDE disker er bortkastet!

 

Den gjennomsnitlige bruker har ikke behov for RAID, med mandre ord det ikke skal brukes som Pi** forlenger. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-14 00:06, psilocybe skrev:

Quote:


Den 2002-08-13 23:07, Crinos skrev:

RAID for IDE disker er bortkastet!


Den gjennomsnitlige bruker har ikke behov for RAID, med mandre ord det ikke skal brukes som Pi** forlenger. :smile:



 

hva med de som har lyst til å ha en filserver med 8x 120gb disker, da?

 

 

Man kan vel ikke regnes som en GJENNOMSNITTELIG bruker hvis man gjør som vedkommende over foreslår

Lenke til kommentar

Takker for responsen.

 

Husk at jeg skal ha RDram og ikke DDR.

 

Jeg har bestemt med for en Demo version av Abit TH7II-RAID fra Komplett. Dette pga. overklokkingsmulighetene og stabiliteten. FSB 100-255 + mulighet for å låse AGP/PCI til 66/33. Asus P4T533 var i utgangspunktet veldig bra, men den er ustabil( se http://www.hardocp.com ). Skal med dette kortet(TH7II) voltmodde Chipsettet fra 1.8 --> 1.95. Dette for å kjøre minst 533 stabilt på Systembussen da dette er en Intel 850 og ikke en 850E. Voltmodding av RIMMen skal jeg også gjøre for å overklokke min PC800 --> minst PC1066. Det er flere som har gjort akkurat dette med veldig gode resultater så jeg er optimistisk. Klokkegeneratoren kan kun kjøre til PC1200 så jeg også vurdere å skifte generatoren slik at jeg kan kjøre opptil PC1400, men dette venter jeg med da min PC800 aldri i verden kommer opp til PC1400.

 

Mål etter ferdig modding:

P4 [email protected]

Samsung Rdram PC800-->PC1066

FSB 178

CPU = x18

RAM = x3

 

[ Denne Melding var redigert av: SmyGen på 2002-08-16 13:41 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...