Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer Med Telenor ADSL kopler seg stadig ut!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk som sier det er "bare å ringe kundeservice" hos Telenor tviler jeg har prøvd dette selv. Det tok meg over ett (1) år før min linje ble iorden, og jeg måtte lide meg gjennom mer heismusikk enn hva sunt er.

 

Telenors modemserie fra Topcom var en katastrofe de nektet å innse. Topcom er visst et belgisk firma, har det i det hele tatt kommet noe godt ut av det landet?

 

Etter for lang tid og etterhvert hissige email fra min side, fikk jeg byttet svineriet med en Speedtouch, og ting virker bedre. Likevel opplever jeg at nettet faller ned innimellom, og at jeg da får nytt IPnummer. Hastighet på UDP er heller ikke bra, så onlinespill kan være et problem.

 

Telenor kan fakturere, og de har etterhvert god erfaring i masseoppsigelser, men service er et ord de ikke forstår hva betyr. Og så lurer de på hvorfor folk flytter sine abonnementer.

Lenke til kommentar

Jeg føler med dere for å si det sånn :innocent: Hadde problemer med at adsl fra telenor datt ut fortere enn folk skifter tvkanal i reklamepausen på tv. Problemet mitt ble da ikke fikset av telenor på grunn av arrogant "kundeservice" som ikke kom med andre råd enn "har du prøvd å restarte modemet?" og "har du prøvd å slå av datamaskinen i 5 min og trykke av knappen bak på pc'n og slå den på igjen og starte opp igjen?"

 

Tror det tok mellom 1-2 år før jeg fikk fiksa linja. Etter dette var jeg så lei at jeg bytta internettleverandør. Hadde en anna operatør, tiscali fram til jeg ble tvangsflytta til telenor igjen. Og da merkelig nok så begynte feila igjen på linja :no: datt ut av internett daglig og gjerne flere ganger om dagen, det er ikke noe som er mer irriterendes enn det når man er på IRC, MSN og gamer. Så etter litt ble jeg temmelig lei IGJEN av elendige stjelenor og bytta isp igjen og da funka det fint igjen :yes: Så virker som at Telenor har problemer med systemene sine eller kapasiteten dems for de kan ihvertfall ikke greie å ha et stabilt nett.

Lenke til kommentar

Er det som ofte er problemet som Moro Klompen sier at ringer man telenor så får man de standard talbakemeld som Slå av pcen og restart modemet. Er utrolig irriterende når man sitter på IRC og MSN og kopler seg av og på.

Selve internett surfingen fungerer ok mens IRC/MSN som må ha direkte tilkopling klikker av og på.

Lenke til kommentar

Jeg har samme problemet.. :thumbup:

Jeg har ringt Telenor..

Han sier at han skal teste min linje..

Da finner han ikke no feil ,,, (No pack lost) men jeg har ikke no problem når jeg ringer han heller .. nette blir borte i noen minutter..

(Å prøv å få tak i dem på den tiden) :hmm:

 

Så han mener det må være min Routher.. den har blitt byttet pga lyn & torden å di der :cry:

 

Men jeg har det samme problemet enda...

Største problemet er på natten....

 

I natt var det borte ca 1time 20 min ..

Får ringe dem i morgen å høre igjen :thumbup:

 

Btw

Modem: Zyxel Prestige 600

Routher: Linksys EtherFast 4-p

Os: Winxp

Lenke til kommentar

Om du greier å få tak i en teknisk kyndig på Telenor, be dem sjekke oppkoblingsprotokollen. Der vil dårlige modem avsløre seg.

 

Å sjekke pakketap er langt fra tilstrekkelig, og hva de gjør når de "sjekker linjen" kom jeg aldri til bunns i.

 

Et overspenningsvern til 300 kroner er vel anvendte penger, da kan du være sikker på at strømnettet ikke har skylden for at utstyret ikke fungerer.

Lenke til kommentar

I natt var det borte ca 1time 20 min ..

har du sjekket e-posten din? kan være at du har lastet ne veldig masse.. og telenor gir deg begrenset internett tilgang.. har samma prob selv.. starter jeg et nelastings program f.eks azureus, så detter linjen ut etter en stund..

Endret av tropic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...