Gå til innhold

SV + RV = kommunister = sant


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er egenlig et spark til Sv, og ikke rv. Jeg diskuterte med trådestarter i en annen tråd før han opprettet denne, defor sender jeg den i hans tråd.(for å slippe at nye tråder kommer som paddehatter) Dette er sosiamismen til SV i praksis, alt skal bli likt og godt for alle= kommunismen. Veldig forenklet da.

 

Quote: ukjent opphav

 

Noe å tenke på de neste 4 år...

 

Hva Kristin Halvorsen ikke har skjønt......

 

Ti kammerater spiste middag sammen på resturant hver dag. Regningen kom alltid på 1000kr totalt. Siden det var stor forskjell i inntekt og formue hos de ti, ble de enige om å dele regningen på samme måte som skattesystemet.

 

De fire fattigeste slapp å betale. Den femte betalte 10 kroner, den sjette 30 kroner, den syvende 70 kroner, den åttende 120 kr, den niende 180 kr, og den tiende og rikeste skulle betale 590 kr.

 

Alle var fornøyde med ordningen, inntil resturanteieren en dag tilbød den rabatt. De var stedets beste kunder, så han tilbød et avslag på 200 kr per middag. Forsatt ville gruppen dele rekningen etter skattemoddelen, så de fire fattigeste skulle ikke betale. Spørsmålet var hva som skulle skje med de seks andre; hvordan skulle rabatten fordeles?

 

200 kroner delt på seks ble 33,33 i avslag. Det betød at person fem og seks ville få betalt for å spise, og det var klart urimelig.

 

Resturant eieren fåreslo å redusere rekningen omlag likt for alle, og ville utarbeide et forslag:

 

Det innebar at den femte også fikk spise gratis, den sjette skulle betale 20 kroner, den syvende 50 kroner, den åttende 90 kroner, den niende 120 kroner, mens den rikeste fikk redusert regningen fra 590 til 520.

 

Alle fikk lavere pris og ingen kom dårligere ut en før. Utenfor resturanten begynte de imidlertidig å sammenligne hva de hadde spart...

 

Jeg sparte en tier, mens han sparte 70 kroner, sa sjettemann og pekte på den rike tiendemann. Akkurat, sa femteman, dom også fikk 10 kroner i avslag. -han er rik, men fikk likevel syv ganger så mye i rabatt.

 

Og vi ,vi fikk jo ingenting ropte de fire fattigeste i kor.-Dette systemet utnytter oss fattige!.

Stemningen ble raskt så hatsk at de banket opp tidendemann. Neste kveld kom han ikkje på middagen, så de spiste uten ham.

 

Da regningen kom oppdaget de noe enda viktigere. det manglet 520kroner.

Lenke til kommentar

Tja må si jeg er litt i tvil om hva han egentlig mener. Det fins jo stalinister og folk som blindt fokuserer på det positive ved nord-korea, sovjet osv. - blant NKPere vel og merke (og mindre grupperinger). Men han virker da vél konspiratorisk ;)

 

"RVs leder Thorstein Dahle er like pysete som vanlig å vil ikke spekulere i årsaka til at RVs stemmesedla mangla i valg lokala... det er jo opplagt! Dem vil hindre folk i å stemme sosialistisk!"

Lenke til kommentar

"RVs leder Thorstein Dahle er like pysete som vanlig å vil ikke spekulere i årsaka til at RVs stemmesedla mangla i valg lokala... det er jo opplagt! Dem vil hindre folk i å stemme sosialistisk!"

Det dummeste jeg har hørt. Slikt skjer i blandt. Under årets valg var det også valglokaler som manglet listene til V og KRF.

Lenke til kommentar
Ti kammerater spiste middag sammen på resturant hver dag. Regningen kom alltid på 1000kr totalt. Siden det var stor forskjell i inntekt og formue hos de ti, ble de enige om å dele regningen på samme måte som skattesystemet.

 

De fire fattigeste slapp å betale. Den femte betalte 10 kroner, den sjette 30 kroner, den syvende 70 kroner, den åttende 120 kr, den niende 180 kr, og den tiende og rikeste skulle betale 590 kr.

 

Alle var fornøyde med ordningen, inntil resturanteieren en dag tilbød den rabatt. De var stedets beste kunder, så han tilbød et avslag på 200 kr per middag. Forsatt ville gruppen dele rekningen etter skattemoddelen, så de fire fattigeste skulle ikke betale. Spørsmålet var hva som skulle skje med de seks andre; hvordan skulle rabatten fordeles?

 

200 kroner delt på seks ble 33,33 i avslag. Det betød at person fem og seks ville få betalt for å spise, og det var klart urimelig.

 

Resturant eieren fåreslo å redusere rekningen omlag likt for alle, og ville utarbeide et forslag:

 

Det innebar at den femte også fikk spise gratis, den sjette skulle betale 20 kroner, den syvende 50 kroner, den åttende 90 kroner, den niende 120 kroner, mens den rikeste fikk redusert regningen fra 590 til 520.

 

Alle fikk lavere pris og ingen kom dårligere ut en før. Utenfor resturanten begynte de imidlertidig å sammenligne hva de hadde spart...

 

Jeg sparte en tier, mens han sparte 70 kroner, sa sjettemann og pekte på den rike tiendemann. Akkurat, sa femteman, dom også fikk 10 kroner i avslag. -han er rik, men fikk likevel syv ganger så mye i rabatt.

 

Og vi ,vi fikk jo ingenting ropte de fire fattigeste i kor.-Dette systemet utnytter oss fattige!.

Stemningen ble raskt så hatsk at de banket opp tidendemann. Neste kveld kom han ikkje på middagen, så de spiste uten ham.

 

Da regningen kom oppdaget de noe enda viktigere. det manglet 520kroner.

Holdt på å glemme denne... en god gammel en ja.

 

Svaret er enkelt. 200,- av 1000,- er 20%. Ergo skal alle få 20% avslag.

Lenke til kommentar
Svaret er enkelt. 200,- av 1000,- er 20%. Ergo skal alle få 20% avslag.

Det er bare en del av løsningen. Svaret er at at enhver skal betale for det han selv spiser, og få 20% avslag på dette.

 

Evt. hvis man godtar ordningen der den som tjener mest, betaler mest, skal denne få prosentvis proporsjonalt størst avslag på det han betaler.

Lenke til kommentar

Det er vell strengt tatt ikke dette som er poenget. Poenget er at de rike (av oss folk, ikke røkke, sveaas o.l.) bidrar mest i sammfunnet gjennom skatten, ergo skal de også ha mest i skattelette, slik at det står i stil med bidrag. Hvirfor i H*lvete skal de straffes for å ha skaffet seg en god jobb? de burde fått + for dette og ikke -.

 

Det som er så j@vlig galt i dette landet, er at de som sitter i rullestol og ikke engang er i stand til å holde soglet sitt inne i kjeften, IKKE får den hjelpen de skulle hatt. Samt sykehus og eldresenter som har gangene fulle.

 

I stedet forer vi på innvandrere som vi ikke har sjangs å intigrere i sammfunnet, i tillegg tar vi imot mer hvert år.

 

Der hvor jeg kommer fra, la de opp til asylmotak. Det det var naturlig nok store protester, men en blir jo stemplet som rasist med en gang. 2 drap, iblandt de som var bosatt på senteret, de drepte altså hverandre. Så la de det ned. >Det hadde ikke vert drap i denne bygda på 180 ÅR, før det jævla asylmotaket kom. Å stappe ein slik gjeng inn i samme hus, det er jo en tikkende bombe.

 

Gravide unge single mødre, som har vert "uforsiktige" en kveld har har mer penger mellom hendene en de fleste av oss. Så er der men som blir ruinert på barnebidrag, faktisk så stopper hele utviklings evnen, og etablerings kapitalen opp pga dettte. Men barnemora får penger i søkk og kav.

 

Jeg vet om jenter som går og blir gravide for at de "er så ensome", det er patetisk, hva fåregår i hodene til slike folk? Tenker de over at de faktisk er et liv de har sett til denne verden?

 

Og dette skal vi skattebtalerene fø på?

 

Alle som snylter på trygd og lignende, det skulle vert dødsstraff. Jeg vet om folk som gruer seg til å sykemelde seg, pga at ledelsen på jobben skal se på dem som snyltere, er det slik vi vil ha det?

 

For et land vi bor i, det er så vannvittig mange som utnytter systemet, jeg blir dårlig av å tenke på det, dette er den verste kriminaliteten vi har.

 

Disse vil SV gi mer penger til.

Lenke til kommentar
Både RV å SV er pyse parti... Alle ekte sosialista skjønner at revolusjon er den eneste metoden for å kvitte oss med kapitalist svina! Dem kommer aldri til å la folket ta fra dem makta frivilig!
for at Rosenborg skal begynne å vinne igjen og Norge skal komme på rett kjør trenger vi altså mer samfunnsånd og rettferdighet"!!

Istedenfor å bare slenge linker til bloggen din rundt på hvert eneste forum, burde du kanskje begynne å vanke litt på dette forumet. Vi har bruk for slike som deg her og jeg er sikker på at du kan bidra positivt til diskusjonene her på off-topic. Jeg kunne iallefall tenkt å høre litt mer om dine meninger om Stalin, Mao og Kim Jong IL (eller som jeg ville kalt det ... sosialisme for enhver pris).

Lenke til kommentar
Poenget er at de rike (av oss folk, ikke røkke, sveaas o.l.) bidrar mest i sammfunne

Så en mann som Røkke har ikke bidratt med noe ved å skape arbeidsplasser? :)

Skape arbeidsplasser ja, men til hvilken nytte når det vokser fram en storkapital som sitter med milliarder. Hva gjør egentlig EN fyr med en formue på 35 milliarder kroner? :nei: Og hvorfor i allverden har sånne som ham, fått 20 % skattelette? :nei:

Hvordan vet myndighetene at sånne som ham innvisterer mer, og ikke bare stikker hele sulamitten i lomma? :nei:

 

Hva kan man ikke gjøre med 35 milliarder, som man ikke kan med 35 millioner? :nei:

Endret av simerix
Lenke til kommentar
Skape arbeidsplasser ja, men til hvilken nytte når det vokser fram en storkapital som sitter med milliarder.

Ja, hva i all verden skal vi med arbeidsplasser? Som vi ser legger jo SV opp til at folk ikke skal jobbe, men sitte på ræva og motta 300K i året for ingenting.

 

Hva skal vi med folk som skaper arbeidsplasser?

 

Og hvorfor i allverden har sånne som ham, fått 20 % skattelette?

Når har han fått 20% skattelette? Dokumentasjon, takk!

 

Og uansett hvor mye skattelette han får så har han nok betalt mer penger til statskassa enn tusen av deg ville gjort i løpet av et liv. Og da tar jeg ikke med arbeidsplassene han har skapt og dermed brakt penger til statskassa fra i form av skatt av lønn fra de som jobber for ham.

Lenke til kommentar
storkapital
oooohh.. dei slemme kapitalkræftan.
Hva gjør egentlig EN fyr med en formue på 35 milliarder kroner?
Hvorfor er dette relevant? Hva har du med det å gjøre? Hvorfor må du blande deg?
Og hvorfor i allverden har sånne som ham, fått 20 % skattelette?
Hvorfor må de som skaper arbeidsplasser i det hele tatt betale skatt? De burde bli belønnet!
Hvordan vet myndighetene at sånne som ham innvisterer mer
Hvorfor skal han investere, når dere marxisister kommer til å stjele alt allikevel?
..og ikke bare stikker hele sulamitten i lomma?
Åja, det er ikke hans penger nei. Neivel. Greit. Jeg visste at i et sosialistisk samfunn lever man hele tiden på arbeiderrampens nåde.

 

Det finnes to typer forumbrukere; De man kan føre en seriøs debatt med og diskutere langs empiriske, moralske og filosofiske parametre.

Så er det de som man skal drite samt skjelle ut, håne og spytte på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...