Gå til innhold

harddisk-trøbbel.. Gjenoprette data?


thomas82

Anbefalte innlegg

Har to harddisker:

- IBM 30 gb

- Samsung 120 gb

 

 

Prøvde å installere windows media center edition på ibm'en(som er primary), men fikk ikkje det til.. Så no har eg installert winxp på den igjen..

 

På en eller annen uforklarlig måte ser det ut til at partisjonen på samsung-disken min er fjernet :ohmy: Den kommer opp i min datamaskin, men då eg skulle gå inn på den kom meldingen "Disketten i stasjonen D er ikke formatert. Vil du formatere den nå?" :( :(

Det er nok eg som har tabba meg ut og trykt feil en plass då eg prøvde å installere win mce... Vart litt seint i går kveld... Men disken er altså ikkje formatert, det er bare partisjonen som er fjerna.. Er det mulig å få tilbake dataene?

I partitionmagic kommer den opp som RAW og "unformatted".. Prøvde å kjøre chkdsk, men fikk beskjed om at "chkdsk er ikke tilgjengelig for RAW stasjoner"...

 

...

 

Vet det ser ganske mørkt ut, men finnes det en bitte-pitte-liten mulighet for å få tilbake mp3-samlinga mi (som eg har brukt dagesvis på å sortere), de hjemmelagde filmene fra syden og fester(med stripping på bordet, og karaoke som slår idol..), etc..?

 

Noen som har gode forslag? Viss noen finner en løsning til meg skal eg spandere ei kasse øl på deg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. Det finnes håp :) Sånn eg skjønner finnes det to måter å få tilbake dataene på. Enten laste ned et program som f.eks. runtime eller iRecover og kopiere filene over til en annen disk. Eller å fikse boot sectoren på disken. Har sett program som gjør dette også, men bare viss eg betaler :( Leser også på internett at eg kan boote med windows-cd, gå til den konsoll-saken, og skrive fixboot. Er det noen som har erfaring med sistnevnte? Vil denne kommandoen bare fikse boot-sectoren eller skrive en helt ny, fersk boot sector?

Lenke til kommentar
Forstår jeg dette riktig? Kan en bruke getdataback etter en formatering, og vips så har du alle filene tilbake? så også ut som om en kunne velge hvilke en ville ha osv?  Om dette er riktig griner jeg ...

Hvis du tok hurtigformatering: ja. Om du tok sånn formatering som bruker lenger tid: nei.

Jeg har testet litt med getdataback og frmateringer, jeg har funnet data med getdataback etter 6 formateringer, 2 av dem "langtidsformateringer".

 

Jeg har blitt fortalt og jeg har lest at den formateringen som tar lang tid er bare en hurtigformatering med en disk kontroll. De første 99% av formateringen så sjekker programmet om at det ikke er noen skadede sektorer. Hvis det er NTFS så merker den av skadede sektorer slik at de ikke brukes som lagrings plass.

Lenke til kommentar
Når du har brukt GetDataBack, så står det at du må kopiere filer på slutten..

Hvor skal du legge de filene?

Du må vel ikke ha en annen disk med så mye ledig plass som du trenger?

Og så trenger du fullversjon for å kopiere filer også.. :(

Du KAN jo selvfølgelig finne fullversjon/cd key på nett, men det er jo ulovlig. Du vil vel ikke bryte loven vil du? :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...