Gå til innhold

Rød-grønn regjereing= 1000kr tollfritt!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det like før jeg stemmer AP, men husk at også FrP vil heve tollgrensen til 1000,-. Siv Jensen sa vel i går at de borgerlige partiene må gå sammen for å unngå at de rød-grønne tar makta. Om "de blå" vinner valget og samarbeider så kan det jo hende at grensa vil bli hevet etter krav fra FrP.

 

Ikke vet jeg...

Lenke til kommentar

Noe av det verste med dagens ordning er etter min mening byråkratiet. Jeg ser altså ikke noe prinsipielt galt i at man må betale mva for varer kjøpt fra utlandet, vi betaler jo tross alt dette på norske varer. Og hvis nettbutikken har litt orden på sakene vil de tross alt trekke fra mva fra opprinnelseslandet, slik at prisen ofte blir noe av det samme som man måtte betalt i det aktuelle landet. Men når posten eller andre private aktører skal ha såpass mye for papirarbeidet, blir sluttregningen rett og slett for drøy for kundene.

 

Forøvrig, dette med toll skal man ta med en klype salt. Tollreglene har blitt forenklet, og i de fleste tilfeller er det kun mva som kreves inn, og IKKE tollavgifter i tillegg.

 

Angående å beskytte norske arbeidsplasser, er det to ting jeg vil fremheve. På den ene siden er det mange som bestiller varer fra utlandet nettopp fordi det ikke selges her til lands, man har altså ingen valg. En annen ting er jo at uansett mva og toll, så vil varekjøp fra utlandet naturlig bli straffet med vesentlig høyere porto, slik at dette i seg selv bør kunne gi en form for beskyttelse av det norske markedet.

Lenke til kommentar

Mulig det er slik at de rød-grønne fikk en ide en dag.."Hvis vi bruker tollgrenseheving til 1000,- som valgflesk får vi GARANTERT stemmer fra alle datafolka som handler ting og filmer på internett! Vi kan jo bare drite i å innføre det hvis vi kommer i regjering, hovedsaken er å pushe det i valgkampen, dere!"

Lenke til kommentar
Om "de blå" vinner valget og samarbeider så kan det jo hende at grensa vil bli hevet etter krav fra FrP.

Evnt. fra Venstre.

Så er jo spørsmålet hvilket parti som har størst gjennomslagskraft. FrP er det største og Venstre det minste. :--D

 

Men for all del, sammen er vi sterke.

 

"Vil du ha det godt så stem blått"

 

^_^

Lenke til kommentar
Forskjellen er bare at dersom det skal bli en borgerlig regjering så må Venstre over sperregrensen. Ellers er presset fra FrP rent hypotetisk, for da får Ap/SV/Sp rent flertall.

 

 

Geir :)

Nettopp derfor jeg sterkt vurderer å stemme Venstre. Ikke på grunn av Venstres enkeltsaker, men deres posisjon som joker ved årets valg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...