Kenneth Dammyr Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Hei Har en litt kranglete bærbar maskin her. Hardisken på den er fullstendig klikka. Jeg prøver å bruke formateringsverktøyet som ligger under installasjonen av XP, men det vil den ikke. Maskinen har ikke diskettstasjon så de klassiske formateringsprogrammene fra diskett går ikke. Så det jeg ønsker er altså å formatere hardisken og forhåpentligvis blir den frisk igjen. Jeg tror kanskje MP3-spilleren min kan fungere som minnepinne, hvis det kan hjelpe. Mao, hva er den gunstigste løsningen for å få formatert hardisken? Maskinen er en Medion MD 42513. Det er ikke akuratt noen super-PC, bare så dere har det klart
capy Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 du kan jo alltids boote fra en minnepinne eller cd. Windows installcd tror jeg kan brukes til dette.
Hårek Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Det finnes mange alternativer på UBCD. http://www.ultimatebootcd.com/
Kenneth Dammyr Skrevet 5. september 2005 Forfatter Skrevet 5. september 2005 du kan jo alltids boote fra en minnepinne eller cd. Windows installcd tror jeg kan brukes til dette. Som sagt, Windows CD-en vil ikke fungere. Hårek: På den siden var det mye rart, du har ikke link til noe konkret som fungerer på CD eller minnepinne?
Hårek Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 UBCD er en boot disk med masse nyttige programmer, du finner en haug med disk diagnose og installasjonsverktøy. Gå til download og last ned ISO filen, så brenner du den til CD. Så booter du denne CDen. Ikke sikkert det hjelper, men det er jo et reelt alternativ til Windows CD'en.
Kenneth Dammyr Skrevet 14. september 2005 Forfatter Skrevet 14. september 2005 Jeg prøver en UBCD nå, men den vil ikke boote faktisk. Har selvsagt sørga for å sette på CD-rom som 1st priority, men den sier bare: Operating System not found om igjen om og om igjen.
Hårek Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Hvis du sjekker CDen i utforsker ser du da en del foldere, eller ser du bare en .iso fil? Får du UBCD til å boote i en annen PC?
lqpl Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Har opplevd at gamle bærbare ikke booter på brente CDer.
NikkaYoichi Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Jeg bare tenkte litt, finne sdet noe annet enn brente CD'er? Det du altså mener å si er at gamle bærbare ikke klarer å boote fra CD'er? Hvilket jeg har meget vanskelig for å tro.
kvase Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 (endret) Jeg prøver en UBCD nå, men den vil ikke boote faktisk. Har selvsagt sørga for å sette på CD-rom som 1st priority, men den sier bare: Operating System not found om igjen om og om igjen. denna skal du kunne bruke på cd http://prdownloads.sourceforge.net/dban/db...86.iso?download eller denna si finner du for både usb plugg og cd http://www.killdisk.com/downloadfree.htm Endret 15. september 2005 av kvase
lqpl Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 (endret) Som sagt har jeg erfart at eldre bærbare en sjelden gang ikke booter på brente CDer, med en orginal Win 98 CD f.eks så gikk det fint. Har opplevd det 2-3 ganger når jeg skal hjelpe noen med gammel bærbar. lqpl Endret 15. september 2005 av lqpl
Kenneth Dammyr Skrevet 15. september 2005 Forfatter Skrevet 15. september 2005 Som sagt har jeg erfart at eldre bærbare en sjelden gang ikke booter påbrente CDer, med en orginal Win 98 CD f.eks så gikk det fint. Har opplevd det 2-3 ganger når jeg skal hjelpe noen med gammel bærbar. lqpl Uten å si for mye, så har det funket med Windows CD-en min. Den var brent. Skal prøve å boote på en annen maskin snart.
Kenneth Dammyr Skrevet 28. september 2005 Forfatter Skrevet 28. september 2005 Hat prøvd Cd-en på en FS Amilo D. Den er skremmende lik den aktuelle maskinen. Der gikk det fint å boote. BEgynner å bli færre og færre muligheter her nå. Skal se om jeg klarer å få lagret bootCD-en på en minnepinne isteden. Kom gjerne med noen kreative tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå