Gå til innhold

Nytt HK, Cpu og ram


Lupus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Kjøler, vil anbefale PAL 8045 med stille vifte til XP , denne kjøler godt og stille. Kjører denne med 19dB Papst vifte, normalt arbeid under 35 og "stressa" under 50 (47) Celsius på CPU.

Ikkje den billigste då får en lett en som må jobbe full dag for å holde CPU temp. utenfor kritisk område. Då får en OFTE et JETFLY på kjøpet!

2. Kort, basert på VIA KT266A - uten A er "forbikjørt" var grunnlaget for A modellen. NVIDA baserte kort er "ferske" - ikkje "innkjørt" på samme måte - lite utvalg skal du ha levert i dag..

MSI K7T266-PRO2-RU er et stabilt KT266A kort - kanskje ikkje det beste for overklokking enda (må ha ny Bios++?)Ei spesiell finesse med dette kortet ved sida av Raid er USB2 portene (4 stk. ved sida av 4 vanlige). Einaste? kortet levert i dag med dette integrert - skal ha Win 2000 eller XP? for å få farta ellers normal fart - kjører 98SE enda..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-28 11:55, Lupus skrev:

Tenkte jeg skulle handle meg nytt hovedkort, ram og prosessor. Tror jeg går for xp1600 e.l. trenger noen forslag til HK, skal ha DDR ram. Forslag til kjøler trenger jeg og!


på forhånd takk


lupus


 

Hei,

 

Skal du overklokke så anbefaler jeg Shuttle AK31 V3.1 som selges av Multicom. Både bilig og VELDIG OC vennlig. Dette kortet OC mer enn den legendariske Abit KT7A. Har hatt den før jeg kjøpte Shuttle.

Når det gjelder Epox så kan du lese dette:

 

http://www.hothardware.com/hh_files/Mother...and_shuttle.htm

 

RAM anbefaler jeg Crucial på det sterkeste. Har selv TwinMOS CAS2 PC2100 som greier ikke 2-2-2 over 132MHz på 2-3-3 gikk den opp til 166MHz.

 

Skjekk:

 

http://forums.delphiforums.com/n/mb/at.asp...Ejpg&frames=yes

 

Crucial derimot klarer 155 MHZ på 2-2-2 og jeg får bedre resultat med den enn med TwinMOS på 166MHz.

 

Hilsen

 

Staljin

Lenke til kommentar

KELViN: Skal han kjøpe det Epox kortet kjøper han gjerne HSFen der også. Billigere enn på Microplex :wink:

 

staljin: Når ble Abit KT7A legendarisk? Ville heller kalt BH6 for et legendarisk mobo.

 

Lupus: HK - Abit KR7A-RAID ser ut til å bli et kjempekort. Bekreftet inne hos Komplett 7.12 og kommer sikkert mange andre steder :smile:

 

Av kjølere så er Alphaen som er foreslått tidligere bra, men den koster. Zalman CNPS 5001-CU som du får hos Netconnection.no og microplex.no er billigere og du får med to motstander så du kan kjøre vifta helt ned i 20dB. Taisolen som er foreslått er også et godt forslag, men vifta som sitter på er ikke så stille som mange skal ha det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...