Gå til innhold

Trenger hjelp til å legge på meg.


Anbefalte innlegg

Heihei

 

Jeg legger denne tråden her, da den sikkert hadde blitt puttet her etterhvert uansett.

 

Jeg er har et lite problem, jeg veier rett og slett for lite, og har ikke spesielt masse kjøtt på kroppen. Dette må gjøres noe med, og jeg trenger noen råd og tips på veien. Jeg vet at jeg må få i meg mer enn jeg forbruker av energi for å legge på meg. Problemet er bare at uansett hva og hvor masse jeg spiser, skjer det ingenting. Er det noen matvarer som er godt egnet til å legge på seg med, og som samtidig ikke smaker frityrfett eller lignende? Hvor ofte, og når på dagen bør jeg spise? Og sist med ikke minst, har folket noen andre tips å komme med?

 

Jeg trener vanligvis en del, men ser det ut som jeg ikke får trent på en god stund grunnet skade, så jeg får håpe det hjelper noe. Jeg har en liten følelse av at turn ikke er den idretten som er mest slankende, så jeg vet egentlig ikke hvor masse dette har å si.

 

På forhånd takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der kom jeg på hve jeg glemte å ta med. :p

 

Jeg blir så alt for fort mett. Hadde jeg kunnet bare spise og spise i ett sett hadde jeg nok vært der jeg ville, og vel så det. Så jeg leiter egentlig etter den riktige maten, slik at jeg klarer å få i meg for masse energi, uten å holde på å sende maten i retur fordi det blir for masse.

Lenke til kommentar

Det er bare til å sørge for at du har mat for hånden hele tiden. Ha f.eks med deg masse grove skiver/rundstykker med skinke uansett hvor du går, og stapp i deg en med én gang du ikke er mett lenger. Epler, bananer og annen frukt er også godt å gå og småspise på.

Ikke gå rundt og spis sjokolade, det blir du bare feit av. Bolle kan i noen tilfelle være greit.

 

Jeg prøver selv å legge på meg, men med 12 timer svømming i uken krever dette et meget høyt inntak av mat og drikke. I likhet med deg liker jeg heller ikke kunstige stoffer og pulver.

 

Stå også bittelitt tidligere opp, slik at du får i deg en skikkelig forkost før du går på skolen (minst 3-4 tjukke og grove skiver med masse pålegg på).

Lenke til kommentar

Jeg er i akkurat samme stilling som deg, jeg forsøker å legge på meg samtidig som jeg trener. 6 Måltider om dagen er visst viktig, og du skal spise til du blir mett hver gang. Antar du går på skole?. Ta alltid med MYE mat på skolen/jobben, så du kan spise hver gang du får ørlite lyst på mat. Jeg skal begynne å spise en teskje ren olivenolje til måltid 2 ganger daglig, begynne å ta tran skal jeg også. Spis kalkunpålegg, kjøttpålegg eller makrell i tomat på skiva, de inneholder mer protein enn andre pålegg, så da er det muligheter for større muskler hvis du trener en gang i blant.

 

Jeg har bare holdt på i 2 dager med heavy spisekur, så vi starter omtrent samtidig... Nå skal jeg SPISE!

Endret av smeboe
Lenke til kommentar

Spis masse frokostblanding:

Go' Dag (ulike varianter)

Corn Flakes

Puffet Ris

 

Og lignende. Er MASSE karbohydrater i det.

 

Så bør du spise tunfisk, nøtter og kylling for å få i deg proteiner.

 

Weight Gainer funker btw ikker. Har nå spist en pakke på 5kg og har ikke lagt på meg ETT gram engang. Så jeg får også ty til massespising. Prøv å spis 1kg mat til hvert måltid. Det er eneste som hjelper. Og spiser du da hver tredje time som er det ultimate så skal det kunne gjøres å gå opp litt i vekt. Går på turn med Sluffy og "lider" av samme "problem". Veier for lite :yes:

Lenke til kommentar

Du bør spise MYE ordentlig mat, ja. Baser deg på kjøtt, egg, havregryn. Proteiner i hvert eneste måltid (Burde være 5\dag) Du trenger ikke overdrive med proteinene hvis målet er kun opp i vekt. Hvis du har tenkt å trene, tren KNEBØY. Det er ikke mulig å ikke gå opp i vekt da..

 

Ellers kan det være en god ide å drikke så mye melk du klarer etter hvert måltid (Hvor du har spist deg mett). Du må spise til du brekker deg!

Lenke til kommentar
Spis masse frokostblanding:

Go' Dag (ulike varianter)

Corn Flakes

Puffet Ris

 

Og lignende. Er MASSE karbohydrater i det.

 

Så bør du spise tunfisk, nøtter og kylling for å få i deg proteiner.

 

Weight Gainer funker btw ikker. Har nå spist en pakke på 5kg og har ikke lagt på meg ETT gram engang. Så jeg får også ty til massespising. Prøv å spis 1kg mat til hvert måltid. Det er eneste som hjelper. Og spiser du da hver tredje time som er det ultimate så skal det kunne gjøres å gå opp litt i vekt. Går på turn med Sluffy og "lider" av samme "problem". Veier for lite :yes:

Har tenkt på gryn, frokostblandinger o.l. Men er det ikke mye fiber i det? Da går det jo rett igjennom. Jeg prøvde å spise mange porsjoner med Go'dag noen dager, og jeg måtte på do omtrent like ofte som jenter bruker å være (!)

 

Ta tranen din!

Lenke til kommentar
Det er bare til å sørge for at du har mat for hånden hele tiden. Ha f.eks med deg masse grove skiver/rundstykker med skinke uansett hvor du går, og stapp i deg en med én gang du ikke er mett lenger. Epler, bananer og annen frukt er også godt å gå og småspise på.

Dette er ikke formelen for å gå opp i vekt. Magen slutter å fordøye maten etter 2 timer. Småspising flere ganger daglig er for slankere. Spis heller store måltider når du først spiser. Vent til du blir sulten, for så å "mat innpå" igjen.

 

Frukt er sundt, men spis det som dessert. Ikke som måltidet i seg selv om du skal legge på deg.

Lenke til kommentar
Vent til du blir sulten, for så å "mat innpå" igjen.

Nei, når du er sulten er det allerede for sent å begynne å spise. Det gjelder å ha så mye energi i kroppen som overhodet mulig hele tiden slik at denne kan brukes til trening eller restitusjon etter trening.

 

Og jeg snakket ikke om småspising. Jeg snakket om større måltider hele tiden.

 

For å gå opp i vekt uten å bli feit skal man spise alt man kommer over så godt som hele tiden, samtidig som man trener godt. Ellers blir man bare feit eller syltynn.

Lenke til kommentar

Har også det samme problemet som trådstarter, selv om jeg er undervektig i følge en sånn test er det ikke noen i veien med å gå i duell med folk som er dobbelt stor som meg å sterkere, det er jeg som står de andre detter :p. Men jeg vil også legge på meg, trener opptil 8timer i uken og vet rett og slett ikke hva som ska gjøre for å legge meg. Er vell 1,90m og veier 63kg, vil helst veie opp i 80kg

Lenke til kommentar
Har også det samme problemet som trådstarter, selv om jeg er undervektig i følge en sånn test er det ikke noen i veien med å gå i duell med folk som er dobbelt stor som meg å sterkere, det er jeg som står de andre detter :p. Men jeg vil også legge på meg, trener opptil 8timer i uken og vet rett og slett ikke hva som ska gjøre for å legge meg. Er vell 1,90m og veier 63kg, vil helst veie opp i 80kg

Oi, steike. Og jeg syns jeg veier lite som bare er 65KG. Og jeg er 172cm. Det er bare å fyre innpå med mat. Eneste som duger. Pluss at du må få i deg masse vann.

Endret av Aisutora
Lenke til kommentar
Er vell 1,90m og veier 63kg, vil helst veie opp i 80kg

Det er på grensen til sykt! Tren mer styrke og spis mye og ofte!!

 

Bor du i familie, er det ofte du må bryte ut av matvanene i familien (dvs lage deg egen mat og spise uavhengig av andre) for å kunne legge på deg...

kanskje ikke fullt 1,90 men ihvertfall 1,88. Vet at det er sykt, men jeg tror det kommer til å fikse seg når jeg er ferdig utvokst. Er tross alt bare 16år

Lenke til kommentar
Har også det samme problemet som trådstarter, selv om jeg er undervektig i følge en sånn test er det ikke noen i veien med å gå i duell med folk som er dobbelt stor som meg å sterkere, det er jeg som står de andre detter :p. Men jeg vil også legge på meg, trener opptil 8timer i uken og vet rett og slett ikke hva som ska gjøre for å legge meg. Er vell 1,90m og veier 63kg, vil helst veie opp i 80kg

En venn av meg har samme problemet, men han er vel litt høyere enn deg og har vel samme vekta.. Jeg er ikke sikker, men jeg antar att du har vokst mye de siste årene. Da hender det nemlig for mange at de blir veldig tynne, men om du bare fortsetter å spise normalt så burde det rette på seg til du er ferdig utvokst.

 

Du bør også huske på å spise vær gang du er sulten. det er mange som "glemmer" å spise når de er sultne og venter heller til neste måltidet med familien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...