Gå til innhold

Hvilken bærbar pc skal jeg velge?


Gjest Slettet+7412534

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+7412534

Heisann folkens!!

 

Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny pc, og da har jeg tenkt å kjøpe en bærbar en.

Jeg har tenkt å legge 14000 kr i pcen, men ettersom jeg har et Logitech Z5500 surround anlegg (5.1) så må jeg nok kjøpe et creative pcmia lydkort i tillegg (det ligger på rundt 1000kr).

 

Da har jeg altså 13000 kr igjen til å bruke på pcen.

 

Den skal brukes til alt utenom spilling.

Det vil si: Videoredigering, se på film, surfe, bildebehandling, word, powerpoint etc.

 

Jeg kunne tenke meg wide skjerm, og best mulig pc til den prisen...

 

Noen anbefalinger?

 

Både positive og negative kommentarer ønskes angående ulike pcer..

 

Takk på forhånd :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For 13 000,- kan du få ganske greie specs på en bærbar i dag. Kan anbefale deg et par. Viktigste specs i.f.t. til ditt bruk vil nok være rask harddisk og en raltivt stor skjerm (video og bilderedigering), samt 1 GB RAM.

 

1 - ACER 1694 Denne har en kraftig CPU og meget bra skjermkort, 1 GB RAM og 100 GB 5400 SATA harddisk. Minuset er kanskje at skjermen er WXGA og ikke WSXGA som mange nok vil synes er bedre. ACER lager forresten laptoper av god kvalitet.

 

 

2 - DELL i6000 Denne kan du sette opp med flotte specs til under 13k. Blant annet WUXGA eller WSXGA skjerm. Husk å ALDRI kjøpe RAM uppgrade hos DELL, da de tar mellom 3 og 4 ganger mer for RAm enn hva enn vanlig norsk webshop gjør. En kamerat har forresten akkurat handlet en 6000 med WUXGA skjermen, og han var i fyr og flamme, den oppløsningen gir deg et enormt skrivebord, og kan være et stort pluss i.f.t. bilde/videoredigering.

 

3 - Siste alternativ, som stort sett alltid blir anbefalt her på HW, er aopen sine barebone modeller. Disse selges av mange forskjellige webshops. I ditt prisleie er vel 1559 den mest aktuelle modellen. Disse kan du sette sammen selv hos psdata (Tundra), Netshop osv. Du får nyeste brikkesett, valgfri harddisk, valgfri RAM, men ikke bredskjerm.

 

Lykke til med kjøp av ny laptop. Prosessen frem til man trykker på KJØP knappen, er en viktig del av moroa med å handle en bærbar PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...