Gå til innhold

Retur av et åpnet spill


Anbefalte innlegg

 

Retur av varer

 

Du har 30 dagers ubetinget angrerett. Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at hele varen mottatt. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt.

 

Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Et unntak er gjort for lyd- og bildeprodukter; her bortfaller angreretten ved brudd på forsegling.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virkelig ingen som forstår hva jeg mener her? Jeg vet at spill/programmer som leveres på hvilket som helst format ikke er hardware. Men så lenge det er ekstremt vanskelig å kopiere informasjonen på mediet, mener jeg et spill bør behandles som HW. Så slutt å påpek at det er SW, det vet alle!

Lenke til kommentar
[iC' date=06/09/2005 : 14:28]
Skjønner kanskje ikke at det er "Ikke-få-bytte-vis-embalasjen-er-brutt" på konsoll-spill. På data er det jo lett å kopiere spilla, så da er det jo lett å forstå at det reglen er sånn  :yes:

For de som kan det så er konsollspill-brenning minst like lett. ;)

Men nå er det jo ikke snakk om å bytte to spill i uken, kanskje to ganger i året... Butikken taper jo som regel ikke penger på det

Lenke til kommentar
[iC' date=06/09/2005 : 15:28]
Skjønner kanskje ikke at det er "Ikke-få-bytte-vis-embalasjen-er-brutt" på konsoll-spill. På data er det jo lett å kopiere spilla, så da er det jo lett å forstå at det reglen er sånn  :yes:

For de som kan det så er konsollspill-brenning minst like lett. ;)

For de som kan det er fallskjermhopping minst like lett.

For de som kan det vel å merke :whistle:

 

Er jo ikke det er snakk om, hvor enkelt det er. Det der er snakk om er hvor mange som kan det og hvor mange som har mulighet til og gjøre det. Tipper tallet der blir ganske stor forskjell. Er rett og slett få folk som kan å brenne konsoll-spill, men dog, er sikkert like lett vis man kan det :p

Lenke til kommentar
Når man kjøper et spill, kjøper man jo i praksis kun en plate, og i praksis har ikke informasjonen som ligger på den noen verdi. Går platen i stykker, må man kjøpe et nytt spill for den samme prisen. På den måten blir et spill HW...

Det er her du tar feil.

 

Det du kjøper er ikke platen, men åndsverket som ligger lagret på platen. Om platen blir ødelagt skal du kunne sende den tilbake til produsenten og få tilsendt en ny plate helt gratis. Å begynne å mase om at spillet er maskinvare blir bare tull.

 

Forøvrig er det butikker som gir deg bytterett når du kjøper spill, Spaceworld har f.eks. en prøveordning der alle konsollspill kan byttes innen en uke etter at du har kjøpt de. Tror EB Games har noe liknende. Så lenge kunden bytter spillet i et annet spill (og han ikke går gjennom 5-6 spill på 5-6 uker hver gang han kjøper et spill) er det bare gunstig for en butikk å tilby en slik ordning.

Lenke til kommentar
Når man kjøper et spill, kjøper man jo i praksis kun en plate, og i praksis har ikke informasjonen som ligger på den noen verdi. Går platen i stykker, må man kjøpe et nytt spill for den samme prisen. På den måten blir et spill HW...

Det er her du tar feil.

 

Det du kjøper er ikke platen, men åndsverket som ligger lagret på platen. Om platen blir ødelagt skal du kunne sende den tilbake til produsenten og få tilsendt en ny plate helt gratis. Å begynne å mase om at spillet er maskinvare blir bare tull.

 

Forøvrig er det butikker som gir deg bytterett når du kjøper spill, Spaceworld har f.eks. en prøveordning der alle konsollspill kan byttes innen en uke etter at du har kjøpt de. Tror EB Games har noe liknende. Så lenge kunden bytter spillet i et annet spill (og han ikke går gjennom 5-6 spill på 5-6 uker hver gang han kjøper et spill) er det bare gunstig for en butikk å tilby en slik ordning.

Hvis det virkelig er mulig å sende inn platen bør dette kunne gjøres igjennom butikken man kjøpte den i. De godtok ikke mitt spill da jeg sa jeg hadde vært uheldig nok til å knuse CD'en, og viste dem alle bitene. I rest my case.

Lenke til kommentar
Hvis det virkelig er mulig å sende inn platen bør dette kunne gjøres igjennom butikken man kjøpte den i. De godtok ikke mitt spill da jeg sa jeg hadde vært uheldig nok til å knuse CD'en, og viste dem alle bitene. I rest my case.

Hør nå, jeg skjønner ikke hvorfor du skal krangle videre på det her. Det jeg har forklart deg er riktig etter loven.

 

Du har kjøpt rettigheten til å spille Ape Escape, og også rettigheten til å ta en sikkerhetskopi av spillet. Om LEVERANDØREN av spillet forhindrer deg i å ta en sikkerhetskopi av spillet pga proprietært format eller programvare på mediet som forhindrer sikkerhetskopiering, forplikter de seg til å erstatte spillet dersom mediet som spillet befinner seg på blir ødelagt.

 

Det spiller ingen rolle hva inkompetente butikkansatte forteller deg.

Lenke til kommentar
Det spiller ingen rolle hva inkompetente butikkansatte forteller deg.

I beg to differ. Det er en grense for hvor mye man ønsker å styre og ordne med for å få det nye spillet. Jeg sier meg ikke uenig at man har rett på en ny plate, men jeg synes alle butikker bør praktisere en ordning som fikser dette for en. Jeg ønsker på ingen måte å krangle, jeg benekter ikke det du sier, men forteller at dette ikke er hva jeg har opplevd i praksis. Vil gjerne avslutte diskusjonen nå, da jeg tross alt fikk byttet spillet, og at alle fikk si sin mening :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...