Jump to content
Sign in to follow this  
kesse

hvordan sette inn ram på bærbar

Recommended Posts

har akkurat gått til innkjøp av 512mb ram til min bærbare pc! Har skrudd på dekselet der ram`en sitter. men er litt usikker på fremgangsmåten... de sitter "over" hverandre. er det noen låsemekanisme som jeg må ta opp? har prøvd å dytte på plass, men er redd for å ta i for mye....

Typen maskin er Toshiba satellite10335 og ram brikken er ddr so-dimm.

har akkurat gått til innkjøp av 512mb ram til min bærbare pc! Har skrudd på dekselet der ram`en sitter. men er litt usikker på fremgangsmåten... de sitter "over" hverandre. er det noen låsemekanisme som jeg må ta opp? har prøvd å dytte på plass, men er redd for å ta i for mye....

Typen maskin er Toshiba satellite10335 og ram brikken er ddr so-dimm.

Sett den i sporet sitt, og press den ned til den låser seg på begge sider..

bare til å presse på som F??;) redd for at den kommer til å brekke eller noe jeg? så det er ikke noe hengsler som må løsne først som det er på stasjonære??

bare til å presse på som F??;) redd for at den kommer til å brekke eller noe jeg? så det er ikke noe hengsler som må løsne først som det er på stasjonære??

Nei det er ingen hengsler som på en stasjonær, men press forsiktig ned til den klikker seg på plass.. NB-Viktig at du har satt den riktig i sporet sitt

Når det gjelder ram-installasjon (i hvertfall på stasjonære), trengs det gjerne litt kraft. Vet akkurat hva du mener med at du er rett for å ta i for hardt, men det skal mye til for at noe går gærnt. Så lenge du har plassert ram brikken riktig vei, og i et ledig spor, burde det gå greit, selv om det jo kan være litt nervepirrede.