Gå til innhold

3 RAMbrikker til Abit NF7-S


Lafro

Anbefalte innlegg

Det står i boken om Abit NF7-S at det kun støtter to minnekort, hvis de er på 400MHz. Saken er at jeg nå har to RAM brikker med 400MHz med 256MB minne. Jeg har kjøpt et nytt ett med også 400MHz på 512MB. Må jeg da ta ut et av de gamle for å ta i det nye? (Det er plass til 3 kort på hovedkortet, men kun to på 400MHz)

 

Hva skal jeg gjøre?

 

Takk for alle svar :yes:

 

MVH. Grisen

Endret av grisebanken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

256 brikker er ofte "singelsided"(slik jeg har forstått det), og i så fall kan du sette en 256 i den første(fra cpu), en 256 i den andre, og en 512 i den tredje.

Da skal du til og med kunne(igjen, slik jeg har forstått det) kjøre dual-channel(selv om det gir minimal ytelsenøkning)

Garanterer ingen ting, men det værste som skjer er at RAM'en klokkes ned til 333 Mhz, og da er det jo bare å plukke ut en igjen... :)

Lenke til kommentar

grisebanken: Det er ikke riktig at minnet automatisk klokker ned hvis man monterer mer enn to brikker - det kommer an på den totale mengden. DDR400 støttes inntil 2GB.

 

Å kjøre minnet på 200 MHz kan bare anbefales hvis også FSB gjør det. RAM og FSB må for all del kjøres synkront - man taper ytelse på å kjøre den ene raskere enn den andre.

 

Ellers har jo Fiesta allerede forklart hvordan du setter opp brikkene.

Lenke til kommentar
grisebanken: Det er ikke riktig at minnet automatisk klokker ned hvis man monterer mer enn to brikker - det kommer an på den totale mengden. DDR400 støttes inntil 2GB.

 

Å kjøre minnet på 200 MHz kan bare anbefales hvis også FSB gjør det. RAM og FSB må for all del kjøres synkront - man taper ytelse på å kjøre den ene raskere enn den andre.

 

Ellers har jo Fiesta allerede forklart hvordan du setter opp brikkene.

Ah, da var det slik som jeg trodde, har en 512 brikke i bestilling. Mente også å huske at begrensingen var 2GB i PC3200 ram og 3GB PC2700 ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...