Gå til innhold

LOST sesong 2 - USA - Les 1. innlegg *NO WAREZ*


Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)  

444 stemmer

  1. 1. Hvor bra var sesong 2? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)

    • Terningkast 1 - Katastrofal
      16
    • Terningkast 2 - Dårlig
      17
    • Terningkast 3 - Middels
      53
    • Terningkast 4 - God
      143
    • Terningkast 5 - Genial
      146
    • Terningkast 6 - Legendarisk
      69


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den CV'en var vel i forbindelse med jobben han fikk som døråpner på hotellet? (correct me if i'm wrong) Merkelig om han skal rekke å ha den jobben, bli sammen med Sun, jobbe for Sun sin far og så reise på flyet, alt i løpet av et halvår?

6190957[/snapback]

For det første. Hvor kommer årstallet 2007 inn i bildet?

 

Så til hovedsaken: Å si opp en jobb tar to sekunder. Å treffe en jente tar en kveld. Å gifte seg tar en dag. Å få ny jobb tar et kvarter hvis intervjuet går bra. Hvorfor skulle han ikke fått gjort alt det på et halvt år?

 

Jeg tviler på at det er noe datosurr her. Det kan ofte føles som om ting foregår over et lenger tidsperspektiv enn det egentlig gjør, når noe blir fremstilt i en serie eller en film. Andre ganger er det stikk motsatt, som i Ringenes Herre.

 

Jeg mener denne såkalte "blopen" bare er en bløff, og jeg har heller ikke sett årstallet 2007 noe sted.

 

Edit: Folk er alltid ute etter å sette andre til veggs. Særlig folk som har fått til noe, slik som skaperne bak Lost.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

NightKeeper: Den diskusjonen er jeg ikke interessert i å ta med deg.

 

Litt løs teori her nå:

 

Hun som ga Desmond seilbåten var kjøpt og betalt av faren til Penelope. Båten hadde et spesiallaget kompas som ledet Desmond till å sette kurs mot øya, og dette fant Penelope til slutt ut av. Hun har hyret noen portugisiske polforskere for å søke opp denne spesielle magneten som påvirket Desmonds kompass. "Miss Windmore, it's us. I think we found it" hvor "It" etter all sannsynlighet er øya. Disse forskerne har visst om dette rare magnetfeltet over lang tid, men ikke kunnet spore det opp fordi de magnetiske pulsene har vært for korte.

 

Hva er det vi ser på skjerm 1 her forresten? Stasjon 1?

 

 

 

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Hun som gav båten til desmond var vel Libby (eller skal vi kalle henne Elisabeth?)

 

Kanskje fronten av båten har en eneste stor magnet festet til seg, slik at båten blir ledet mot magnetisme (the Swan).

6192434[/snapback]

 

Da hadde ikke Desmond seilt rundt i flere uker så nærme øya uten å bli trukket rett tilbake.

Lenke til kommentar

Båten kunne iallefall ikke hatt en stor magnet på seg, da hadde jo kompasset alltid pekt mot magneten.

 

BTW: sa ikke Henry at Michael og walt skulle kjøre mot "kompassnoe" 325?

Kompasset vil jo være helt feil med den store magneten på øya, Sayid testet jo dette med å lage et kompass og sammenligne med stjernene.

Lenke til kommentar
Båten kunne iallefall ikke hatt en stor magnet på seg, da hadde jo kompasset alltid pekt mot magneten.

 

BTW: sa ikke Henry at Michael og walt skulle kjøre mot "kompassnoe" 325?

Kompasset vil jo være helt feil med den store magneten på øya, Sayid testet jo dette med å lage et kompass og sammenligne med stjernene.

6192890[/snapback]

 

Ja, men om magnetismen på øya er fast kan det likevel være riktig retning, ut i fra øyas magnetiske felt.

Lenke til kommentar
Båten kunne iallefall ikke hatt en stor magnet på seg, da hadde jo kompasset alltid pekt mot magneten.

 

BTW: sa ikke Henry at Michael og walt skulle kjøre mot "kompassnoe" 325?

Kompasset vil jo være helt feil med den store magneten på øya, Sayid testet jo dette med å lage et kompass og sammenligne med stjernene.

6192890[/snapback]

 

Ja, men om magnetismen på øya er fast kan det likevel være riktig retning, ut i fra øyas magnetiske felt.

6192895[/snapback]

ja, Men da ville de ha kjørt på øya, går utifra at det er snakk om 360* her. Da vil jo 0* være Nord/magnet(som øya.) Og om de kjørte noe annet en 180* fra øya vil jo kompasset hele tiden forandre seg.

 

(Er ganske usikker på disse kompass tingene.)

Lenke til kommentar
Et stykke fra øya vil kompasset peke mot vanlig nord igjen...

6192938[/snapback]

Ja, men Henry sa aldri noe om det, og de må vel reise ganske langt fra øya før kompasset vil oppføre seg som normalt igjenn.

 

Lurer veldig på om hvordan Charly (slik det staves?) reddet seg bort ifra luka, selve luka fløy jo bort til stranden.

Lenke til kommentar
Jeg tror "Henry Gale" er "him", aka Lederen.

6177551[/snapback]

"Him" er ikke lederen, "him" er avløseren til Kelvin.

 

Det med isbjørnen kan kanskje ha vært noe av det samme som synet til Jack da han så faren eller Hurly da han så "vennen" sin fra galehuset.

6177678[/snapback]

Isbjørnen er ekte, Dharma forska på hvordan de kunne de-territorisere isbjørner.

 

Hele quarantine-døra kom jo flyvanes rett etter at nøkkelen blei dreid om. Da må jo hele dritten å gått i lufta...Med Locke og Eko inni...

6180521[/snapback]

Døra lå ikke over hullet, altså kan ikke en eksplosjon ha kastet den. Men reversering av magnetfeltet kan. Magnetfelt går gjennom betong, trykkbølger fra en eksplosjon gjør ikke.

 

Jeg tror ikke bunkeren gikk i lufta, hvorfor ville Dharma ha laget en funksjon som dreper sine ansatte? De ville hatt en timer slik at folk kunne kommet seg i sikkerhet.

Lenke til kommentar

Jeg har nå sett på noen gamle innlegg angående dette med Narvik, og jeg synes faktisk LOST -skaperene bør varsles om denne meget spesielle saken med mer grundig bakgrunnsinfo.

 

For hvis det stemmer at telefonnummeret (48151623) før ledet til en psykiatrisk avdeling i Narvik, da er jo dette rett og slett en stor sensasjon i LOSTforstand og det er virkerlig noe skaperne av LOST bør få vite, hvis de ikke allerede vet det.

 

Og det faktum at postnummeret til Narvik er 8516 er også ganske utrolig, for der er jo det andre, tredje og fjerde tallet med! Jeg syns virkerlig at dette er informasjon som bør sendes skaperne og at de må få sett nærmere på det, og kanskje bygge en del av historien ut i fra dette.

 

Riktignok er nok dette bare ren ønsketenkning fra min side, men det er verdt et forsøk spør du meg. Hvis de da ikke er ferdig med innspillingen av hele sesong 3 allerede.

 

Nå er det forøvrig en annen fyr som har tatt LOST -nummeret... http://www.gulesider.no/tk/index.c?q=48151623&origin=yellow

Lenke til kommentar
For hvis det stemmer at telefonnummeret (48151623) før ledet til en psykiatrisk avdeling i Narvik, da er jo dette rett og slett en stor sensasjon i LOSTforstand og det er virkerlig noe skaperne av LOST bør få vite, hvis de ikke allerede vet det.

6193484[/snapback]

 

 

De første to sifferne (48) viser jo til et mobilnummer, jeg skjønner derfor ikke hvordan det kan være en psykiatrisk avdeling. Det er riktig nok nevnt her for veldig lenge siden (før Orientation)

 

MEN, ja. Det er en god del ting i Lost som hinter til Norge, og The Hanso Foundation var i Skandinavia (Kilde: Podcast), Alvar Hanso var dansk (kilde:Orientation-videoen). Jeg synes derfor at det ikke skal være så rart hvis Norge har en connection til Lost.

 

Norge er et av de få stedene i verden der det finnes isbjørner. Vi vet jo alle at isbjørner har med Lost å gjøre. Mystisk? Jepp.

 

Narvik i Lost

normal_orientation-cap218.jpg

Norsk flagg i Lost

healer.jpg

Norwegian plane i Lost

normal_2x14-longcon-0228.jpg

 

 

Noen linker:

Narvik og Norge vs. Lost (Lost-norge

Narvik a little place in Norway has connections to the hatch! (Lost-forum)

Koplinger til Narvik

 

 

Litt trivia:

Fontenen utenfor rådhuset i Narvik er formet akkurat som Dharma-logoene. Bilde

Narvik ble angrepet (under andre verdenskrig) den den 15. April (både tallene 4 og 15)

 

 

Etter det jeg husker så var var Alvar Hanso innvolvert i noe med andre verdenskrig. Narvik var jo en viktig by under krigen, og derfor er dette enda mer interessant.

Det ble jo avkreftet av en av produsentene at Narvik var valgt av en grunn, men som mange sikkert vet: Ingenting er tilfeldigheter i Lost. Det er jo mulig at etter at produsente så hvor stor oppmerksomhet dette fikk i Norge, at de valgte å spille på dette og at Norge vil spille en større rolle i Lost fremover.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...